Až od ledna 2014 začne televize Nova prodávat reklamní časy podle nového měření sledovanosti, které připravuje společně s mediální agenturou Médea v rámci jejich Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS). Na konferenci Forum Media to dnes řekl generální ředitel Novy Jan Andruško. Zároveň dodal, že o celý příští rok bude Nova nadále odebírat data sledovanosti od Asociace televizních organizací (ATO), i když je bude dodávat společnost Mediaresearch na základě vítězství v tendru, který Nova neuznává.
K TÉMATU: Nova se vrátí k prodeji reklamy na diváky od 15 do 54 let, zavede „super prime time“
SPMS je podle Andruška blízko k uzavření smlouvy s vítězem její vlastní soutěže na realizátora nového měření sledovanosti. Organizace v září oznámila, že se jí přihlásili dva zájemci a od té doby o vývoji tendru neinformovala. Oficiálně ani nesdělila, které dvě společnosti se o zakázku ucházejí. Neoficiálně má jít o společnosti AC Nielsen a GfK Praha, které se ucházely o provoz peoplemetrů ATO, ale byly vyřazeny pro formální pochybení v jejich žádostech.
ČTĚTE TAKÉ: Do tendru na peoplemetry od Novy a Médey se přihlásili dva zájemci
Ředitel Novy je přesvědčen, že nové měření bude spuštěno v posledním čtvrtletí příštího roku, ostrý prodej reklamních časů podle nové měny ale televize plánuje až napřesrok. Ještě minimálně část roku 2014 ale plánuje prodávat reklamu podle dat ATO a zároveň klientům dodávat i nová data, aby měli srovnání. Informovaly o tom servery MediaGuru.cz a Médiář.cz.