Pro někoho možná ne až tak očekávaný průběh dostává kauza peoplemetrového měření, které má provádět v letech 2013 až 2017 opět společnost Mediaresearch. Vítěze tendru jako jediného neuznala televize Nova. Vše nyní s největší pravděpodobností dopadne tak, že tato stanice bude mít vlastního poskytovatele data. V reálu tak budou na českém trhu fungovat paralelně vedle sebe dvě peoplemetrová měření.
GLOSA: Spor o peoplemetry je sporem o zachování pozice televize Nova
Naše pochybnosti ohledně průběhu tendru na nového poskytovatele elektronického měření sledovanosti do dneška nebyly vyřešeny. V Asociaci televizních organizací vznikla patová situace, a protože se nenašel kompromis, iniciovali jsme vznik nového Sdružení pro měření sledovanosti,
řekl v rozhovoru pro časopis Týden generální ředitel Novy Jan Andruško. Založení nového sdružení ale podle jeho slov neznamená, že by televize z ATO vystoupila.
K TÉMATU: Nova neuznává podpis nové smlouvy o peoplemetrech, hrozí arbitráží
Andruško v rozhovoru pro Týden dále uvedl, že chce, aby jimi založený subjekt byl otevřený všem hráčům na trhu. To jsou média, mediální agentury a samozřejmě klienti,
přiblížil Andruško. Na základě této nové platformy bude vypsán tendr, který bude splňovat nejpřísnější mezinárodní standardy a v rámci tohoto tendru bude opět transparentním a otevřeným způsobem vybrán vítěz,
dodal generální ředitel Novy. Andruško odmítl tvrzení, že měření by bylo nekvalitní. Bude prý dbát přísných mezinárodních standardů.
ČTĚTE TAKÉ: Kauza „Peoplemetry“ nekončí. Řeší je Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
Vyjádření šéfa Novy bylo zpečetěno inzerátem, který se dnes objevil v deníku Mlada fronta Dnes. Podle ČTK Sdružení pro měření sledovanosti, jehož partnerem je i agentura Médea, vyhlásilo výběrové řízení na provozovatele elektronického měření sledovanosti televizního vysílání. Zájemci o účast mohou sdružení požádat o zaslání podmínek výběrového řízení do 30. června. Podmínky pak Sdružení pro měření sledovanosti zašle těm uchazečům, kteří jsou způsobilí sledovanost televizního vysílání měřit.