Hlavní navigace

Nova chce vlastního poskytovatele peoplemetrových dat. Vypsala tendr

Lukáš Polák

V kauze peoplemetrového měření pro roky 2013 až 2017 nastává zvrat. Televize Nova založila vlastní sdružení, které vypsalo tendr na poskytovatele dat.

Doba čtení: 1 minuta

Pro někoho možná ne až tak očekávaný průběh dostává kauza peoplemetrového měření, které má provádět v letech 2013 až 2017 opět společnost Mediaresearch. Vítěze tendru jako jediného neuznala televize Nova. Vše nyní s největší pravděpodobností dopadne tak, že tato stanice bude mít vlastního poskytovatele data. V reálu tak budou na českém trhu fungovat paralelně vedle sebe dvě peoplemetrová měření.

GLOSA: Spor o peoplemetry je sporem o zachování pozice televize Nova

Naše pochybnosti ohledně průběhu tendru na nového poskytovatele elektronického měření sledovanosti do dneška nebyly vyřešeny. V Asociaci televizních organizací vznikla patová situace, a protože se nenašel kompromis, iniciovali jsme vznik nového Sdružení pro měření sledovanosti, řekl v rozhovoru pro časopis Týden generální ředitel Novy Jan Andruško. Založení nového sdružení ale podle jeho slov neznamená, že by televize z ATO vystoupila.

K TÉMATU: Nova neuznává podpis nové smlouvy o peoplemetrech, hrozí arbitráží

Andruško v rozhovoru pro Týden dále uvedl, že chce, aby jimi založený subjekt byl otevřený všem hráčům na trhu. To jsou média, mediální agentury a samozřejmě klienti, přiblížil Andruško. Na základě této nové platformy bude vypsán tendr, který bude splňovat nejpřísnější mezinárodní standardy a v rámci tohoto tendru bude opět transparentním a otevřeným způsobem vybrán vítěz, dodal generální ředitel Novy. Andruško odmítl tvrzení, že měření by bylo nekvalitní. Bude prý dbát přísných mezinárodních standardů.

Content 2018 tip Kavka

ČTĚTE TAKÉ: Kauza „Peoplemetry“ nekončí. Řeší je Úřad pro ochranu hospodářské soutěže

Vyjádření šéfa Novy bylo zpečetěno inzerátem, který se dnes objevil v deníku Mlada fronta Dnes. Podle ČTK Sdružení pro měření sledovanosti, jehož partnerem je i agentura Médea, vyhlásilo výběrové řízení na provozovatele elektronického měření sledovanosti televizního vysílání. Zájemci o účast mohou sdružení požádat o zaslání podmínek výběrového řízení do 30. června. Podmínky pak Sdružení pro měření sledovanosti zašle těm uchazečům, kteří jsou způsobilí sledovanost televizního vysílání měřit.

Našli jste v článku chybu?