Podle mého názoru, toto je výsledek zcela cílené strategie. Kdy Nova Cinema začala zcela úmyslně lézt Barrandovu do zelí... / Možná až i s úmyslem vytlačit ho z Mux 2 - i když to už je odvážná spekulace... / Ale v každém případě se začala orientovat na podobný druh filmů, což u ní dříve nebylo... Takže vcelku její vzestup a následně pokles Barrandova se dal a dá očekávat...
Já bych neřekl, že Cinema kopíruje Barrandov. Myslím, že za zvýšenou sledovaností stojí reprízy Seinfelda, Ženatýho se závazky, Ulice a 1000 a 1 noci. Ony i ty béčkové filmy na Cinemě jsou často lepší než ty na Barrandově.
Amazonka je velmi dobrý seriál (v minulosti jej už asi 2x dávala Nova), ale bohužel byla natočena jen jedna série, ač asi původně více sérii plánováno bylo. Takže je to vlastně takové neukončené, závěr je hodně otevřený a dost mě tenkrát štvalo, že vlastně nevím, jak to dopadne.
Já to prostě neberu jako souboj mezi Cinemou a Barrandovem, jen nechtěli ty samé české komedie stále reprízovat na hlavní Nově, a tak je přesunuli na Cinemu, přijde mi to logické. Normalizační skvosty na Barrandově se už podle mě okoukaly a že se Barrandov přeorientoval na mladší diváky, jsem si ani nevšiml :) Na druhou stranu vzhledem k tomu, že Barrandov je relativně chudá televize, jdou na ní občas docela dobré filmy, třeba včera Vanilkové nebe. Hlavní je, aby byly peníze na nové pořady, seriály a filmy, jinak by mohla sledovanost dále klesat.
Od příštího čtvrtka poběží místo normalizačních Chlapců a chlapů kanadsko-německý seriál Amazonka, podle popisu obdoba legendárních Lost, ovšem pouze o 22 dílech ;-).
Z vlastní tvorby se na podzim chystá Bod Varu (o extrémních sportech a akcích), Udělej si sám (kutilský magazín), Mládkův sitcom Noha 22, nebo další série Profesionálů. Takže vidíte že zdroje na další rozvoj jsou :-)
Nova Cinema především zjistila že nemá smysl konkurovat primáckému Coolu a postavila proti TV Barrandov její zbraně. Několikrát do týdne starší české filmy, francouzské komedie, atd. Ovšem s tím rozdílem že Nova má v knihovně nakoupeny ty divácky nejatraktivnější české komedie, které v minulých letech pouštěla přímo na hlavním kanále. Na druhou stranu tím Barrandov dotlačila k posílení vlastní tvorby, takže letošní rok už sledovanost Barrandova netáhnou normalizační skvosty z dílny ČST, ale inovovaná vlastní tvorba. Televizní trh prostě není statický, ale neustále se mění a vyvíjí. Barrandov se loni začal orientovat na mladší cílové ročníky a důchodce nechal ČT1 s Primou. Letos zase posiluje vlastní tvorbu, takže bych nedělal tragédii z toho že sledovanost stagnuje okolo 5%. I při této sledovanosti lze totiž generovat z inzerce tolik financí, aby to stačilo na hospodaření v černých číslech :-)