UVNITŘ GRAF A TABULKA Nejlepšího průměrného celodenního podílu na dospělém publiku za letošní rok dosáhla minulý týden Nova Cinema, která tak začíná šlapat na paty konkurenční televizi Barrandov. Druhý program Novy atakuje hranici pětiprocentního podílu na trhu, kdežto Barrandov horko těžko tuto hodnotu udržuje, i když by do konce letošního roku rád dosáhl průměrného podílu mezi sedmi a osmi procenty. Podíly obou televizí se hodně blíží hlavně ve večerních časech.
Novu Cinema minulý týden sledovalo po celý den v průměru 4,81 procenta dospělého publika, což je o 0,20 procentního bodu více než v předminulém týdnu a vůbec nejvíc od chvíle, co sledovanost tohoto programu mění peoplemetry. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin ale podíl Novy Cinema mírně klesl na průměrných 4,53 procenta. Nárůstu podílu se dočkal i hlavní program Novy, který si v celodenních číslech polepšil o 0,23 procentního bodu na 30,97 procenta a v prime time až na 34,68 procenta.
Zájem rostl také o televizi Prima, jejíž hlavní program minulý týden sledovalo po celý den průměrně 17,21 procenta dospělého publika. To je o 0,37 procentního bodu více než v předminulém týdnu a o víc než jeden procentní bod více než dosáhl program ČT 1. Během prime time podíl Primy ještě stoupnul na průměrných 17,73 procenta, ale ani to nestačilo na Jedničku s podílem 18,40 procenta. Mírný růst zaznamenala také Prima Cool. V celodenních číslech stoupla o 0,20 procentního bodu na 3,62 procenta, v prime time ale klesla na hodnotu 3,27 procenta.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Růst minulý týden vykázal i první program České televize. Po celý den jej sledovalo v průměru 16,01 procenta dospělého publika, což je o 0,64 procentního bodu více než minule (ale na porážku Primy coby dvojky na trhu to nestačilo). Ve večerních časech si ČT 1 polepšila až na 18,40 procenta a posunula se na pozici druhé nejsledovanější televize v zemi. Podíl stoupal také programu ČT 2, v celodenních číslech konkrétně o 0,32 procentního bodu na průměrných 3,23 procenta. Ve večerních časech ale zájem o Dvojku tradičně opadal, takže její podíl klesl na 2,44 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011
Tematickým kanálům veřejnoprávní televize podíly na publiku klesaly. Zpravodajskou ČT 24 sledovalo po celý den v průměru 4,43 procenta dospělého publika, což je o 1,5 procentního bodu méně než v předminulém týdnu (jde o největší pokles ze všech měřených televizí). Během prime time pak ČT 24 zaujala v průměru 2,96 procenta dospělého publika. Sportovnímu kanálu ČT 4 klesl celodenní podíl o 0,73 procentního bodu na 3,14 procenta, v hlavním vysílacím čase pak dosáhl průměrného podílu 2,72 procenta.
Poklesu se nevyhnula ani televize Barrandov, které se minulý týden nepodařilo udržet průměrný celodenní podíl nad pěti procenty. Konkrétně dosáhla hodnoty 4,98 procenta, což je o 0,11 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase podíl Barrandova ještě klesl na průměrných 4,66 procenta. V obou případech si ale udržel pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi po Nově, Primě a ČT 1, i když v těsném závěsu za Barrandovem byla Nova Cinema.
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,05 procenta, což je o 0,16 procentního bodu méně než minule a nejméně za letošní rok. Během prime time vykázaly podíl 1,43 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,55 procenta, o 0,54 procentního bodu více než minule a vůbec nejmíň v letošním roce. Ve večerních časech dosáhly podílu 7,18 procenta.