Protože zpravodajský server tn.cz, který provozuje komerční televize Nova, funguje téměř dva měsíce, spuštěn byl s velkým očekáváním 5. května, rozhodl se náš dceřiný web Lupa.cz zhodnotit toto období. Přesto, že česká komerční jednička tvrdí, že je s ním a především s návštěvností spokojena, výsledky hovoří jinak. Lupa tvrdí, že desítky milionů investic a masivní kampaň má na návštěvnost slabý dopad. To, co se objevilo v podobě tn.cz a jakým způsobem fungují internetoví zpravodajci, odpovídá částce maximálně třetinové,
konstatuje server.
ČTĚTE TAKÉ: Nova spustila portál tn.cz. Podívejte se do jeho kuchyně
Jak uvádí NetMonitor, za první měsíc fungování měl server tn.cz návštěvnost 1 519 819 reálných uživatelů (RU). Při srovnání s denními a týdenními čísly je ale zřejmé, že nový portál Novy trpí nepříjemným faktem. Zvědaví lidé přijdou, podívají se a nenajdou, co by je zaujalo. A výsledkem je, že se nevracejí. Lupa dále konstatuje, že s denní a týdenní návštěvnosti vyplývá, že obsah není tím, co by lidi na tn.cz lákalo. Postupný pokles v týdenních číslech navíc ukazuje, že lidé nemají potřebu se na server vracet.
AKVIZICE: Nova koupila portál Blog.cz a už je třetí v návštěvnosti Internetu
Druhý měsíc, tedy červen, byl podle údajů z NetMonitoru opět ve znamení klesající návštěvnosti. Počet červnových reálných uživatelů byl 1 101 765, tedy pokles oproti květnu o více než 400 tisíc RU. Podle Lupy udělala také Nova chybu v tom, že když svůj portál propagovala, neměla se soustředit ve spotech na měsíce stará témata. Tn.cz uškodil v červnu také konec pěvecké soutěže X Factor, který jí vždy generoval dobrou pondělní návštěvnost. Jak z článku vyplývá, Nova však považuje svůj nový projekt za úspěšný. Ukažte mi jakýkoliv podobný internetový projekt, který startoval bez zázemí silného portálu a po několika týdnech byl podle reálných uživatelů v první desítce,
sdělila tisková mluvčí Novy Veronika Šmítková.
K TÉMATU: Martin Ondráček: S tn.cz jsme spokojeni přibližně na 50 procent