Jen několik dní po České televizi se do pozice lídra trhu v loňském roce pasovala i Nova Group. Zatímco veřejnoprávní médium z Kavčích hor oznámilo 3. ledna, že se stalo vedoucím u dospělého publika, nejsledovanější komerční skupina zdůraznila dnes své vítězství ve skupině diváků od 15 do 54 let. Nova přitom „své prvenství“ považuje za významnější, a to především proto, že je její cílovka klíčová pro všechny zadavatele reklamy, jelikož obsahuje i skupiny, které jsou důležité pro inzerenty.
K TÉMATU: Česká televize v roce 2012 lídrem trhu, v podílu na dospělém publiku porazila Novu
Celodenní podíl Nova Group v cílové skupině diváků od 15 do 54 let činil v roce 2012 necelých 34 %, v prime timu pak 38,34 %. Na rozdíl od České televize ale nedodala nejsledovanější komerční televize některý z grafů, který by situaci lépe dokresloval. Nejsilnější televizí z portfolia Nova Group je dle očekávání TV Nova s podílem na sledovanosti 32 %. Nova dokonce sáhla i pro výsledky ve skupině diváků starších 4 let, kde ale prezentovala pouze reach (celkový počet diváků, kteří v danou dobu alespoň tři minuty kontinuálně sledovali daný program, pozn. red.) – 3,844 milionu diváků denně.
ČTĚTE TAKÉ: Česká televize má za sebou rekordní Vánoce. Byly úspěšnější než loni
Výsledky sledovanosti celé mediální skupiny si pochválil i její generální ředitel Jan Andruško. Jsem hrdý na to, že v rostoucím konkurenčním prostředí už patnáct let od začátku peoplemetrového měření skupina Nova drží pozici lídra trhu, a jsem přesvědčený, že díky novým televizním stanicím, které jsme spustili, a které dále chystáme ke spuštění, budeme pozici jedničky na trhu nadále upevňovat,
konstatoval Andruško. Portfolio Nova Group v současné době tvoří neplacené kanály Nova, Nova Cinema, Fanda a Smíchov plus prémiové stanice Nova Sport a MTV Czech.