Nové mobilní bankovnictví byla jedna z posledních kapek, po 7 letech jsem odešel. Napřed úplně do*** int. bankovnictví, ani po skoro roce jsem se s ním nesrovnal, každá jednoduchá oprava jim trvala měsíce (třeba popisky detailů platby), teď tahle mobilní hrůza, která ani neumí spravovat více klientů, neumí měnit limity karty, QR, vůbec celkově UI katastrofa jako web. Stačí se podívat na hodnocení do Google Play. K tomu zhoršování na všech frontách (úroky, poplatky). No chtěli to, maj to. Jen se mi nechce na tu pobočku to jít zrušit, i když karta jde zrušit online a účet s nulou nic nežere, takže to asi nechám.
Jako aplikaci pro iPad bych to neoznačoval, je pouze pro iPhone. Na iPadu se dá sice spustit, ale je to emulace a rozložení prvků neodpovídá velikosti tabletu (vše je zvětšené a tudíž obrovské). Jinak dobrý.
Je pravda, že na Androidu jsem radši zatím neupgradoval, nechci ztratit widget - používám totiž jen ten, do aplikace jsem nelezl kvůli dlouhému přihlašování.
Takže když opouštím apku, musím jít u AB do Nastavení a tam se odhlásit, místo toho, aby se mě to samo zeptalo a já si případně zvolil NE. Pokud OS neumí musltitasking, neřešil bych to ponecháním odemčeného přístupu do app, ať už má uživatel nebo nemá nastavený PIN kód pro platby (obzvlášť, když to není defaultní nastavení a PIN -tedy podpisové heslo - být nastaven nemusí...)
Právě na to se chystám. U mBank mám účty dva (osobní a "firemní") a tak rušit budu kartu jen firemní. Podmínkou pro měsíční neplacení za kartu jsou výběr nebo útrata za 500 a více, což není problém. Těch 500 si vyberu a i kdybych nepotřeboval po celý rok hotovost, tak o Vánocích těch nastřádaných 6000 za dárky utratím v pohodě...
Naopak, to nejlepší, co z poslední doby z mBank vypadlo, je právě apka. Nejen že je svižná a přehledná a i pěkně vypadá, což mě až překvapuje, vzhledem k poslední vlně debilizace material designem u Android aplikací, ale hlavně má skvělé funkce, které možná mají i jiné aplikace, ale aktuálně mohu porovnávat jen s tou od AirBank, která je jich prostá:
- pro vstup do aplikace si musím zvolit nějaký vstupí kód - OK, ale jakmile z aplikace odcházím, je mi také hned nabídnuto odhášení - tedy aby neměl do apky přístup někdo, kdo by případně mít přístup neměl. Třeba u apky AirBank se mi přihlášení nějakou dobu drží, což je podle mě chyba, a ani se mě na odhlášení neptá.
- výborná je ale hlavně funkce informování o pohybech na účtech. Provede se nějaká platba, převod... a aplikace oznámí v notifikační liště, že se provedla změna na účtu - musím se přihlásit a vidím hned co se dělo. Nemusím si tak platit za SMS Push ani si nehcat zasílat Email Push, pokud mi jde hlavně o přehled dění na účtech a hlídání příchozích/odhozích plateb. Tohle AirBank appka taky postrádá a přitom je to skoro až killer-fíčura.
Jen je škoda, že tuhle appku mBank vydává až v době, kdy od ní odcházím, protože všechno ostatní jde v tomhle bankovním ústavu pomalu do kelu, bohužel apka mobilního bankovnictví to už nevytrhne.
"Třeba u apky AirBank se mi přihlášení nějakou dobu drží, což je podle mě chyba, a ani se mě na odhlášení neptá."
To je totiz prakticka vec – proc by se vas apka mela ptat na odhlasovani, kdyz jste se jenom prepnuli do kalkulacky, abyste si neco spocitali? To, ze si appka chvili drzi prihlaseni (a po nejake dobe vas odhlasi sama), je v poradku. Krome toho, i kdyby se v tuto chvili dostal mobil do ruky nekomu cizimu, je mu to k nicemu, protoze nezna pin do IB. A pokud ho zna, je uplne jedno, kdy se ho aplka snazi odhlasit, protoze se prihlasi sam a znova.
Takze mbanka opet zvolila reseni, co ma nejmene logiky.
Takže tu app používáte rozsahem funkcí jen minimálně (skoro to vypadá jen na kontrolu zůstatku) a přitom jí hodnotíte jak je výborná. Složitější věci v tom neřešíte (nedivím se, buď to nejde nebo to je šílené s tím UI), ale app je super. Tak tím se ta vaše spokojenost vysvětlila. My ostatní chceme plnohodnotnou funkčnost, protože na cestách často jiná možnost není nebo je nebezpečná a méně pohodlná.
Dom**** co mohli, nejdřív IB, pak aplikaci, teď i poplatky. Na google plus mi odpověděli že to mám pořád zdarma ...ano ale s podmínkou. To raději budu mít tři výběry zpeněženy ale za jasných podmínek. Stačilo mi jaký byl bordel ve výběrech z bankomatu když obrat na kartě byl 4000 .. v jakém měsíci a ke kterému termínu se to vztahovalo to aby člověk těžko luštil. Prdím na ně. Jsou to polští podvodníci a vykukové.
Kdysi jsem jim byl schopen odpustit i některé nedodělky ale teď když nasadili nové IB a byly v něm i docela fatální bugy to fakt není banka ale cirkus.