Další posun směrem k lokalizaci obsahu chce učinit česká komerční jednička Nova. Pro své internetové projekty plánuje začít prodávat reklamní pozice podle regionů. Bannery dokáže zacílit podle toho, ve které části republiky se recipient nachází. Informuje o tom deník E15.
„Nechci říkat přesné datum. Budeme se snažit tento typ reklamy poskytovat v rámci celkového obchodního modelu Novy pro rok 2010,“ uvedl ředitel skupiny Nova Petr Dvořák. Internet dovolí nejen kontextovou reklamu podle zaměření textu nebo preferencí uživatele, ale mnohem snadněji než ostatní média dokáže cílit reklamu podle regionu. Na portálech TN.cz, Nova.cz a Blog.cz by se tak brzy mohla objevit stručná sdělení od těch vůbec nejmenších až středních zadavatelů, kteří ale dohromady podle odhadů vydávají na reklamu ročně až několik set milionů korun. „Jsme schopni cílit klasickou display reklamu i videoreklamu podle toho, odkud uživatelé přicházejí. Dokážeme cílit velmi hluboko, až na úroveň měst,“ uvedl pro E15 šéf internetové divize Daniel Grunt.
PODÍVEJTE SE: Nova změnila grafiku tn.cz, web spustil vlastní televizní kampaň
V televizním vysílání se už regionálnost reklamy příliš neprojevuje. I když jsou převážně Odpolední televizní noviny zaměřené na regiony, reklamní spoty od místních zadavatelů v nich nejsou. Nova se přitom dlouhou dobu věnovala i odpojovanému regionálnímu zpravodajství, čistě z vlastní vůle díky spolupráci s lokálními televizemi, kterým na několik minut denně propůjčovala své frekvence. Na rozdíl od Primy ale neměla tento krok uvedený v licenčních podmínkách, a tak od něho časem upustila.