Nejsilnější komerční televize v zemi, tedy Nova, tak i privátní dvojka na trhu Prima, budou mít od příštího roku dražší ceny za reklamu na svých obrazovkách. Zástupci obou subjektů to dnes oznámili na konferenci Flema. Server MediaGuru.cz informoval, že Prima by měla zvýšit cenu reklamy do nebo na úrovni 10 %, Nova cenou politiku blíže nespecifikovala. Podle obchodního ředitel Jana Vlčka by se ale také mohla pohybovat okolo 10% hranice.
K TÉMATU: Nova na podzim zdražuje reklamu, Prima nikoli. ČT si ji bude prodávat sama
Čekáme na interní schválení obchodní politiky. Do příštího roku jdeme s mottem vstřícnosti,
uvedl podle MediaGuru.cz Vlček a dodal: Budeme nabízet větší rozsahy garancí. Klienti, kteří s námi uzavřou dlouhodobé závazky, získají nejrůznější garance.“ Navýšení cen by podle něho mělo být marginální. Klienti budou mít taktéž možnost získat podobné podmínky jako v letošním roce, pokud „podepíší garanci a objemově nebudou proti očekáváním.
ČTĚTE TAKÉ: Nova zdražuje reklamu v super prime time, vyjma klientů s celoroční smlouvou
Pro letošní podzim zvolily v oblasti reklamy televizní skupiny odlišné strategie. Nova, která se první letošní pololetí potýkala s úbytkem klientů způsobeným novou obchodní politikou, překvapivě oznámila, že pro všechny nové klienty zdraží reklamu v nejlukrativnějším vysílacím čase. Prima reklamu nezdražovala, důvodem je nižší sledovanost. Zvyšování cen při citelném meziročním poklesu výkonu by inzerenti nemuseli dobře snášet.