Hlavní navigace

Nova snižuje základní cenu reklamy

3. 11. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

3. 11. 2009

Televize Nova se pro příští rok rozhodla snížit základní cenu reklamy přibližně o 24 procent. Nutí ji k tomu pokles inzertního trhu v letošním roce. Informuje o tom deník E15. Zatímco v letošním roce stál na největší komerční televizi zásah jednoho procenta cílové skupiny diváků 29 600 korun v příštím roce to bude 22 500 korun.

Konkurenční Prima zatím obchodní model pro příští rok nezveřejnila, ale většinou cenovou politiku svého největšího konkurenta kopíruje. Když se Nova několikrát předtím rozhodla cenu za reklamní čas zvýšit o určité procento, Prima k tomu rovněž přistoupila. Právě zvyšování cen televizní reklamy je dlouhodobě trnem v oku jiných médií, zejména zástupců rozhlasového trhu. Dokud bude většinová část populace oslovitelná přes dvě nejsilnější komerční televize, do té doby budou mít vše plně ve své režii. Na vyšší cenu reklamy v televizích pak doplácejí především rádia. Jak pro Digizone.cz v nedávném rozhovoru uvedl šéf Asociace provozovatelů soukromého vysílání Michal Zelenka, kampaně v rádiích si mnoho klientů radši odpustí pokud musí vynaložit vyšší investice do televizní reklamy.

Autor článku

Autor byl šéfredaktorem severu Digitálně.tv, oficiálního státního informačního webu k přechodu na digitální televizní vysílání. V minulosti vedl internetové deníky RadioTV.cz a RadioTV.