Vůbec nejnižšího průměrného měsíčního podílu u dospělého publika za dobu své existence dosáhla v srpnu televize Nova. Po celý den ji sledovalo v průměru 20,98 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televize. Nova si přesto udržela pozici nejsledovanější české televize. Vyplývá to z měsíční zprávy o televizní sledovanosti, kterou pravidelně vydává Asociace televizních organizací (ATO) na základě dat od společnosti Mediaresearch.
K TÉMATU: Hvězdy a propadáky začátku podzimní sezóny: daří se hlavně Nově, až na MasterChefa
Nova si oproti červenci pohoršila o 0,17 procentního bodu, klesaly však podíly i všech ostatních plnoformátových televizí: Prima family si oproti červenci pohoršila o 0,46 procentního bodu na hodnotu 18,04 procenta, ČT 1 o 0,52 procentního bodu na 16,14 procenta a TV Barrandov o 0,32 procentního bodu na hodnotu 5,14 procenta. Největší meziměsíční pokles, o 0,75 procentního bodu, ale vykázala zpravodajská ČT 24 (z červencových 5,90 na srpnových 5,15 procenta).
ČTĚTE TAKÉ: Talent na Prima family prohrál se Ztracenou bránou na ČT 1: měl 840 tisíc diváků
Srpnovou sledovanost televizí ale výrazně ovlivnily letní olympijské hry v Londýně, které napomohly k nadprůměrným výsledkům sportovnímu kanálu ČT 4. Čtyřka v srpnu dosáhla vůbec nejlepšího měsíčního podílu na dospělém publiku za celý letošní rok: 7,84 procenta. Oproti červenci jde o nárůst o 2,77 procentního bodu. Olympiáda mírně pomohla i ČT 2, která se během londýnských her dočasně proměnila na druhý sportovní kanál České televize. Za srpen Dvojka vykázala průměrný celodenní podíl 4,34 procenta – o osm setin procentního bodu vyšší než v červenci.
V rámci tří největších televizních skupin v srpnu s přehledem zvítězila v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku Česká televize, která dosáhla hodnoty 33,47 procenta. Jako jediná si oproti červenci polepšila, a to o 1,58 procentního bodu. Druhá byla Nova Group s podílem 25,90 procenta, který byl o 0,46 procentního bodu horší než v červenci. Na třetí pozici skončila Prima Group, která si také oproti červenci nejvíce pohoršila: o 0,91 procentního bodu na hodnotu 24,16 procenta.
V meziročním srovnání se srpnem loňského roku vykázala největší růst sportovní ČT 4, která si díky letošní olympiádě polepšila o 4,39 procentního bodu (z loňských 3,45 procenta na letošních 7,84 procenta). Naopak největší propad zaznamenala Nova, a to o 6,77 procentního bodu (z loňských 27,75 procenta na letošních 20,98 procenta). Meziroční růst i přes konkurenci olympiády vykázala ČT 1, Prima family a Prima love, všechny o víc než jeden procentní bod.
Program | Share D15+ | Meziměsíční vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 16,14 | – 0,52 | + 1,25 |
ČT 2 | 4,34 | + 0,08 | – 0,57 |
ČT 4 | 7,84 | + 2,77 | + 4,39 |
ČT 24 | 5,15 | - 0,75 | – 0,41 |
Nova | 20,98 | - 0,17 | - 6,77 |
Nova Cinema | 4,92 | – 0,29 | – 0,54 |
Prima family | 18,04 | – 0,46 | + 1,06 |
Prima Cool | 3,73 | – 0,30 | – 0,01 |
Prima love | 2,39 | – 0,15 | + 1,05 |
TV Barrandov | 5,14 | - 0,32 | 0 |
Atmedia | 2,11 | 0 | – 0,02 |
ostatní TV | 9,22 | + 0,11 | – 0,25 |