O týden později než původně slibovalo vybere Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), založené televizí Nova a mediální agenturou Médea, vlastního realizátora elektronického měření sledovanosti televizí. Podle týdeníku Marketing a Media se tak stane 7. září, přičemž původně SPMS slibovala výběr provést do konce srpna. Nova zároveň nadále zůstává členem Asociace televizních organizací (ATO), zadavatele nynějšího peoplemetrového měření televizní sledovanosti, u něhož chce od října měřit i sledovanost svého pátého kanálu Fanda.
K TÉMATU: Nova chce vybrat vlastního provozovatele peoplemetrů do konce srpna
Nova je ale v komplikované situaci, protože v rámci ATO neuznala výběr staronového realizátora měření sledovanosti, společnosti Mediaresearch, a nepodepsala s ATO smlouvu na odběr dat od ledna příštího roku, takže by po Novém roce mohla zůstat bez nich. Nové sdružení SPMS totiž zřejmě nebude schopné svoje měření spustit hned od ledna 2013, ale spíše až na jaře příštího roku. Jasné není ani to, které agentury se tendru SPMS účastní. Přihlášku do soutěže potvrdila jen agentura GfK, naopak společnosti Mediaresearch a Kantar Media účast v tendru vyloučily. AC Nielsen účast ani nepotvrdila, ani nevyvrátila.
ČTĚTE TAKÉ: Nova chce vlastního poskytovatele peoplemetrových dat. Vypsala tendr
Výběr provozovatele druhého peoplemetrového projektu v Česku má proběhnout pouhé dva dny po valné hromadě ATO, která je naplánována na 5. září. Není vyloučeno, že stávající žádní členové této asociace iniciují hlasování o vyloučení Novy, neboť vznik konkurenčního peoplemetrového projektu lze podle stanov ATO považovat za postup proti zájmům členů ATO. Valná hromada má zároveň znovu jednat o přijetí tří nových řádných členů: TV Barrandov, Óčka a agentury Atmedia.