Bez televize Nova se bude muset po Novém roce obejít Asociace televizních organizací (ATO). Na dnešní valné hromadě této organizace totiž všichni její řádní členové schválili žádost společnosti CET 21, která Novu provozuje, o vystoupení z ATO k 31. prosinci tohoto roku. V tiskovém prohlášení ATO to oznámila jednatelka asociace Vlasta Roškotová. Asociace zároveň přijala dva nové řádné členy: hudební televizi Óčko a agenturu Atmedia, která zastupuje při prodeji reklamních časů asi dvacítku vesměs kabelových a satelitních programů (ale také zmíněné Óčko a televizi Pětka).
K TÉMATU: Peoplemetry pro Novu a Médeu bude provozovat agentura ACNielsen. Podepsala smlouvu
„Složité jednání o uspořádání vztahů v ATO skončilo dohodou mezi jednotlivými členy. Pro mediální trh je důležité, že zadavatelé reklamy nezůstanou bez dat, v příštím roce budou mít k dispozici jednotnou měnu z peoplemetrového měření výzkumné agentury Mediaresearch, tak jako doposud. Od nového roku bude CET 21 odebírat data od ATO na základě obchodní smlouvy. Zároveň byl schválen audit výsledků nového projektu elektronického měření, který bude realizován v prvním pololetí roku 2013,” uvedla ATO v oficiálním prohlášení.
ČTĚTE TAKÉ: Nova: ACNielsen ani nikoho jiného jsme v tendru ATO pro peoplemetry neprosazovali
„Je mi líto, že se spory na platformě ATO nepodařilo vyřešit. Pokud má lídr trhu k průběhu a výsledku tendru zcela zásadní výhrady a pokud se zbytek ATO rozhodl tyto výhrady vytrvale ignorovat a postupovat proti dohodám, které byly v této věci písemně uzavřeny, nezbývá nám, než ATO opustit,“ vysvětlil generální ředitel Novy Jan Andruško. „Jako největší subjekt na poli prodeje televizní reklamy však máme zájem nenarušit stabilitu trhu a svým zákazníkům komunikujeme, že v průběhu roku 2013 budeme i nadále obchodovat podle dat ATO, které jsme si dnes zajistili na celý příští rok,“ dodal.
NAPSALI JSME: Přes dvojí peoplemetry zpátky k jednotnému měření: od ATO k SPMS?
Jednotnou měnu, tedy jedno společné měření televizní sledovanosti, si ale trh podrží jen pro příští rok. Nova totiž společně s mediální agenturou Médea tento týden oznámila, že prostřednictvím jejich Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS) vybrali realizátora vlastního měření, agenturu ACNielsen. První testovací data z vlastních peoplemetrů bude mít SPMS k dispozici příští rok v listopadu, Nova na ně pak začne od ledna 2014 prodávat vlastní reklamní časy. Otazník visí nad televizí Barrandov, která původně žádala o řádné členství v ATO, ale svoji žádost stáhla těsně před tím, než ji od původních vlastníků koupil Jaromír Soukup, majitel Médey.
Ačkoli TV Barrandov stáhla žádost o řádné členství v ATO a její majitel se prostřednictvím agentury Médea přímo podílí na vzniku konkurenčních peoplemetrů, Barrandov si nedávno smluvně od ATO zajistit data o televizní sledovanosti na příštích pět let. Už dříve požádat o sdělení podmínek členství v SPMS, takže tato televize by mohla být jediná, která bude měřena oběma konkurenčními peoplemetrovými projekty.