Nejsledovanější tuzemská komerční televize Nova se na podzim pokusí zdražit cenu reklamy navzdory probíhající ekonomické krizi. Zdražování naznačil Adrian Sarbu, šéf mediální skupiny CME, která v Česku nejsilnější televizní stanici vlastní. Náš hlavní cíl je přetavit náš podíl na trhu do vyšších cen během následujících let, a to počínaje okamžikem, kdy na daném trhu uvidíme první signál stabilizace,
řekl Sarbu investorům po zveřejnění výsledků společnosti CME minulý týden. Upozornil na to server iDNES.cz.
Do dvou let by se měl objem a cena reklamy podle očekávání Sarba vrátiť na úroveň roku 2008. Zástupci mediálních agentur ale jeho víru v brzký obrat a nadšení na možné zvýšení cen reklamy nesdílejí. Bude hodně záležet, kolik se ve finále rozhodnou firmy investovat do reklamy pro rok 2010. Pokud budou investice mít z různých důvodů trhlinu, pak je pan Sarbu s vyššími cenami docela adrenalinový jezdec,
uvedla pro iDNES.cz šéfka mediální agentury Starcom MediaVest Martina Říhová.
Server připomíná, že Nova vyrukovala s výrazně vyššími cenami už během loňských jednání, což se jí nevyplatilo. Inzerující firmy už nyní naznačují, že s vyššími výdaji za reklamní čas nepočítají. V ekonomické době krize navíc není televizní reklama tak účinná. I to by měly televize zohlednit, na vyšší ceny není správná atmosféra,
uvedl Pavel Sláma, ředitel řetězce s elektronikou Datart pro iDNES.cz.