Kritiku nové podoby loga, které začne užívat od letošního září, krotí Česká televize. Podle výzkumu, který si zadala letos v únoru, se nová korporátní identita líbila 83 procentům dotázaných, což je podle marketingového a obchodního ředitele ČT Jana Svobody mimořádně vysoké číslo. Průzkum pro ČT realizovala agentura TNS Aisa formou face to face na 300 televizních divácích.
Redesign loga České televize – závěrečná zpráva, únor 2012„Z výzkumu vyplynulo, že více než polovina lidí si nové logo přímo spojí s ČT nebo s televizní obrazovkou a 20 procent dotázaných si s ním asociuje české národní barvy. Naprosté většině lidí (83 procentům dotázaných) se nové logo líbí, 15 procent ho považuje za ucházející a jen dvě procenta respondentů se domnívají, že nové logo je špatné,“ konstatuje ČT. Kavčí hory se prostřednictvím průzkumy ptaly i na nová loga jednotlivých programů ČT a barevné variace korporátního loga.
K TÉMATU: Podívejte se na nové logo a identitu, které od září nasadí Česká televize
Přímo s ČT si nové logo při první asociaci spojilo 29 procent dotázaných, dalších 22 procent ho přisoudilo televizní obrazovce, kterou ztělesňuje. Nejčastější výtkou na adresu upraveného loga ČT je jeho podoba s nynějším logem společnosti ČD Cargo, které vyvinulo stejné grafické studio Aleše Najbrta. Další častější kritikou je návrat loga k podobě z dob Československé televize, ztráta háčku nad „Č“ a zrušení písmene „T“, které vypadá spíše jako „D“.