Hlavní navigace

Nové měření televizního vysílání: Nielsen a Twitter budou měřit ohlas pořadů na internetu

David Slížek

Tak dlouho se mluví o tzv. druhé (a třetí, a čtvrté…) obrazovce, až se z ohlasu televizního vysílání v sociálních sítích stane nová metrika. Americká výzkumná agentura Nielsen ohlásila, že s Twitterem uzavřela dohodu na vytvoření a měření nového „Nielsen Twitter TV Ratingu“. První čísla by měla být k dispozici na podzim 2013.

Tak dlouho se mluví o tzv. druhé (a třetí, a čtvrté…) obrazovce, až se z ohlasu televizního vysílání v sociálních sítích stane nová metrika. Americká výzkumná agentura Nielsen ohlásila, že s Twitterem uzavřela dohodu na vytvoření a měření nového „Nielsen Twitter TV Ratingu“. První čísla by měla být k dispozici na podzim 2013.

Content

Obě firmy tak reagují na fakt, že se televizní diváci stále častěji o sledovaných pořadech baví na sociálních sítích. „Tvůrci obsahu tak mohou pro své diváky vytvářet nové zajímavé interaktivní prvky. A jak se tyto prvky stávají mainstreamovou záležitostí, můžeme divákům i zadavatelům reklamy nabízet stále bohatší divácké zážitky,“ potvrdil zájem vysílatelů o novou metriku David F. Poltrack z amerického mediálního koncernu CBS.

Nový rating má doplnit standardní metriky, které televize a zadavatelé reklamy už dnes sledují. Jeho součástí mají být počty lidí, kteří se na televizní pořady dívali, i těch, kteří o nich na Twitteru debatovali. A z dat na Twitteru se budou určitě dát vytáhnout i další zajímavé údaje.

Našli jste v článku chybu?