Hlavní navigace

Nově se propadly příjmy z reklamy o pětinu. Plošně snižuje honoráře

31. 10. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ PODROBNÉ HOSPODÁŘSKÉ VÝSLEDKY Od 1. listopadu se na Nově plošně snižuje sazebník externích honorářů. Televize očekává další pokles příjmů a nárůst nákladů.

Meziroční propad příjmů z prodeje reklamních časů o 22 procent zaznamenala ve třetím čtvrtletí letošního roku televize Nova. Zatímco loni ve třetím kvartálu inkasovala od inzerentů 55,279 milionu dolarů, letos to bylo jen 42,933 milionu. Vyplývá to z hospodářských výsledků majitele Novy, mediální skupiny CME, za třetí čtvrtletí a prvních devět měsíců letošního roku, které koncern zveřejnil v noci na dnešek. Od listopadu proto Nova plošně snižuje honoráře pro externisty.

K TÉMATU: Majitel Novy, mediální skupina CME, loni prodělal 3,37 miliardy korun

Příjmy klesaly majiteli Novy ve všech zemích, kde působí. V České republice, která je pro celou skupinu klíčová, byl ale pokles nejvíce citelný, protože zde generuje nejvíce peněz. Za prvních devět měsíců letošního roku se příjmy Novy meziročně propadly o 18 procent. CME navíc neočekává, že by se situace ke konci letošního roku zlepšila, jak předpokládala v létě při zveřejňování hospodářských výsleků k prvním pololetí.

ČTĚTE TAKÉ: CME je velmi zadlužená. Vlastníka Novy nečekají dobré časy

“Výsledky třetího čtvrtletí a výhled na celý rok 2012 naznačují, že naše trhy jsou stále v útlumu. Ve druhém pololetí roku 2012 nesplňují výdaje na TV reklamu naše očekávání. Třebaže se nám podařilo zlepšit kapitálovou strukturu a prodloužit splatnost dluhopisů, nedokázali jsme splnit své cíle prodeje a výše peněžního toku,” prohlásil prezident a generální ředitel CME Adrian Sarbu. “Předpokládáme, že OIBDA za rok 2012 dosáhne 130 – 140 USD,” dodal.

“V obtížných makroekonomických podmínkách je naší prioritou udržení našeho vedoucího postavení, striktní řízení nákladů a zlepšování tvorby volného peněžního toku a likvidity,“ uvedl Sarbu. Firma podle něj od počátku čtvrtého čtvrtletí zaznamenala výrazné snížení poptávky po televizní reklamě a všech trzích, kde působí. Původně přitom CME očekávala mírné oživení trhu s televizní reklamou. Nyní se chystá na další propady v čistých výnosech.

Hospodářské výsledky CME za Q3/2012 a Q1-Q3/2012

“Řada inzerentů upozorňuje, že nemá v úmyslu dodržet své předchozí závazky ohledně výše přislíbených reklamních investic. Kromě toho očekáváme nárůst našich čistých investic do programu (rozdíl mezi hotovostí uhrazenou za program a uznanými amortizačními náklady) a našich investic do vlastní výroby obsahu. Ve výsledku jsme tedy snížili své odhady výše peněžních toků ve čtvrtém čtvrtletí, již tradičně nejvýznamnějším čtvrtletím pro televizní reklamu,“ uvedla CME.

Křisťálová Lupa 24 hlasovani

Nova, ale i celá CME, se chytá k dalšímu snižování provozních nákladů a uvažuje o potenciálním vydání nových akcií a prodeji aktiv. Úspory se přímo dotknou i externích spolupracovníků Novy, jimž se podle informací serveru DigiZone.cz od listopadu plošně sníží honoráře. Vyplývá to z e-mailu, který rozeslal šéfproducent Novy Pavel Marek všem externistům, a který má DigiZone.cz k dispozici. „Jak už jistě většina z vás ví, v těchto dnech došlo ke změně sazebníku externích honorářů, a to s účinností od 1. 11.,” píše v něm.

“Věřte, že je mi velmi líto, že jsem byl nucen tento krok učinit. Vzhledem k okolnostem jsem, bohužel, neměl jinou možnost a společně s vámi mi nezbývá nic jiného než věřit, že tento krok pomůže udržet výrobu naší televize v takovém rozsahu, v jakém v současnosti probíhá. Pokud bychom sazebník externích honorářů nesnížili, nejen, že bychom ohrozili životaschopnost některých stávajících pořadů, ale velmi pravděpodobně i spuštění nových, plánovaných projektů,” píše v e-mailu Marek.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).