Jako všichni ostatní neříkáte o MOSS to podstatné - že i kvůli pár tisícům za prodeje online v EU musí KAŽDÝ povinně být identifikovaná osoba k DPH či plátce. Musí čtvrtletně doplácet DPH za zákazníky v EU a podávat hlášení k DPH i MOSS. Zejména to druhé je problém, protože jsou požadavky na sledování zákazníků buď zcela nesplnitelné, nebo natolik technicky komplikované (a tudíž drahé!), že jsou pro většinu malých a středních firem ekonomicky neřešitelné!
Všichni báječně žvaní, jak došlo ke "sjednocení" a "zjednodušení". Opak je pravdou! MOSS je extrémně komplikovaný, drahý a pro tisíce podnikatelů prakticky neřešitelný problém!
Dále se úplně ignoruje "drobnost", že firmy prodávající online podle zákonů v USA NEpodléhají nějakým směrnicím EU. To je jakoby Zimbabwe nařídilo firmě z ČR podávat daňové přiznání v Zimbabwe pokud tam prodá online licenci. Nad podobnou logikou zůstává vyloženě rozum stát...
PS: Podnikatel.cz žádný "návod" neposkytuje, pouze konstatuje obvyklé žvásty kdo je povinen. Ale už nepíšo CO se má vyplnit a hlavně JAK to udělat.
Jak už bylo popsáno mnohokrát v komentářích a hlavně na anglických stránkách (rozvinutý on-line trh). V mnoha případech není registrace do MOSS možná:
- prodáváte pomocí PayPal a ten žádné důkazy o kupujícím nedává (naprostá většina případů)
- i kdyby jste neprodávali přes PayPal a sbírali údaje o zákaznících, musíte je archivovat 10 let a asi budete muset splňovat podmínky dalších zákonů o ochraně osobních dat
- hudebníci, spisovatelé, fotografové, vývojáři, tvůrci vzorů, atd prodávají svá díla za malé částky hodně uživatelům - v podstatě není možné věnovat se sběru dat o zákaznících a dělat svoji činnost
- nejasnosti ohledně zákazníků (až třetina zákazníků platí pomocí jiných účtů, např. nemají PayPal, tak řeknou svému kamarádovi)
- o záměnách IP není potřeba mluvit
- kvůli pár korunám někdy není dobré riskovat pokuty až do výše 10 000 000
- chcete zjistit, za vám podníkání půjde nebo den, zapomeňte na to, protože když se registrujete do MOSS, pak tam musíte podávat hlášení minimálně 8x (tedy po dva roky) a to i v případě, že nemáte žádné zákazníky, představte si, že si měsíc vyzkoušíte podnikat a po měsíci toho necháte, pak vám zbudou závazky minimálně na dva roky.
Toto vede k likvidaci mikrobyznysu a koho to postihne (pouze v EU, protože mimoevropští toto prostě budou ignorovat, jako to dělali doteď):
- malé firmy
- jednotlivce (hudebníci, spisovatelé, fotografové, vývojáři, kreativce, apod.)
- osoby postižené (často jediná možnost zaměstnání)
- osoby nemocné (často jediná možnost zaměstnání)
- matky samoživitelky, ale i lidi co se starají o své rodiče (často jediná možnost zaměstnání či přivýdělku)
- mladí lidé (kteří převážně fungují na internetu)
A nyní si řekneme, které skupiny lidí v EU mají vysokou nezaměstnanost:
- mladí lidé
- matky samoživitelky
- osoby nemocné (a prosím netvrďte mi, že se o ně stará stát, na příkladech vám dokážu, jak jsou nemocní lidé neoprávněně odmítnuti posudkovými lékaři)
- osoby postižené
Tedy udělali jsme zákon proti velkým firmám a firmám mimo EU - ty se tomuto zákonu tak maximálně vysmějí. Co se nám ale povedlo je likvidace malých firem a živnostníků a samozřejmě likvidace skupin, kde je nejvyšší míra nezaměstnání.
A víte, co se děje ve Velké Británii, baví se o tom, že bude referendum na vystoupení země z EU, a protože v UK je opravdu velká skupina lidí, které toto postihne, tyto tendence (co nejrychleji referendum a co nejrychleji odtržení) přibývají na síle.
Co na to říct? Snad jen to, že si úředníci neuvědomili, že zlikvidují evropský mikrobyznys a že takto zlikvidované skupiny jednou vystaví účet.
Netýká se Vás MOSS? Ale týká, protože z Vašich daní a z vašeho pojištění budete platit tu masu nově nezaměstnaných. To je smutná realita.
že obchodovať s koncovým zákazníkom budú len 1 korunové/eurové eseročky, nakoľko kvôli možným likvidačným pokutám ich nebude problém nechať skrachovať a nahradiť ich inou, a zisk sa bude sústrediť len do hlavnej spoločnosti, ktorá nebude vystavená rôznym rizikám.
Takáto jednoduchá eseročka možno vyjde lacnejšie, než rôzne právne poradenstvá a konzultácie.
O čem to tady mluvíte?
I když má s.r.o. základní kapitál 1Kč, ručí svým celým majetkem
a když neručí s.r.o., pak její jednatel.
Tedy, pokud si založíte s.r.o., ručení se nevyhnete - ať už jako společnost nebo jako jednatel:
http://business.center.cz/business/pravo/formypodn/sro/ruceni-za-zavazky-sro.aspx
Ono to tak skončí, místo placení DPH a daně z příjmů se budou platit poplatky třetím stranám (některým v EU, ale většině mimo EU)
Tedy EU příjde o peníze, protože zdejší poskytovatelé nebudou DPH platit a budou mít menší zisky (provize = menší zisk) a tedy bude i menší výsledná daň z příjmů
A pokud sledujete debady mimo EU, tak mimoevropské firmy na nějaké MOSS kašlou, nemá je kdo kontrolovat.
:-(
sro ruci veskerym majetkem, a pokud zadny neni, tak do vyse nesplaceneho zakladniho jmeni (tedy te jedne koruny) ruci majitel(e). Vyvest ze spolecnosti majetek je trivialni, takze ve finale zbude prave ta jedna koruna.
Jakozto veritel by ste musel pripadne dokazat, ze doslo ke spachani trestnych cinu a umyslnemu poskozeni veritelu, coz v 99% pripadu nemate jak. Teprve pak by prisla na pretres pripadna dalsi majetkova odpovednost jednatelu.
Ostatne, ucelem sro je prave vyhnout se ztrate veskereho majetku, kazdy kdo s sro obchoduje si musi byt vedom rizik, nebot je obsazeno jiz v nazvu.
Tak sa zriadi nejaká LIMITED (s.r.o.) v inom štáte (možno i cez internet), kde to bude najlacnejšie a najvýhodnejšie ohľadom ručenia, a tu len organizačná zložka.
Organizačná zložka nemá právnu subjektivitu, vnútorné právne pomery, ručenie spoločníkov a orgánov spoločnosti sa riadi právnym poriadkom štátu, podľa ktorého bola založená zahraničná osoba - zriaďovateľ.
Organizačná zložka nie je povinná mať základné imanie. Majetok organizačnej zložky je majetkom zriaďovateľa, z čoho vyplýva že aj za záväzky organizačnej zložky je zodpovedný zriaďovateľ.
Takže zostáva už len otázka, kde bude zriadenie firmy najlacnejšie a najvýhodnejšie ohľadom ručenia, a či sa to oplatí.
Nechal som sa len inšpirovať šachom, kde je najdôležitejší kráľ, pred ktorým stoja pešiaci, ktorí nesú najväčšie riziko, a nechajú sa bežne obetovať. :-)
Uhnul jste poněkud od tématu. S s.r.o. lze samozřejmě provádět leccos včetně vytunelování, ale na začátku tohoto vlákna byla řeč o tom, co se stane, když dostane pokutu za porušení zákona. To je vina s.r.o. (nedbalost) a odpovědnost má jednatel. Je-li to bezdomovec s adresou na obecním úřadě, věřitel asi skutečně utře, ale zase to může zajímat policii, což už se také v jiných případech stalo.
Odkazujete mnoho plku o presne tom, co jsem napsal ja jednim odstavcem. Z jednatele sro nedostanete ani korunu, pokud mu nedokazete, ze upadek zavinil svym jednanim. Sro se polozi treba tak, ze si u ni jina firma objedna vagon materialu, a ten nezaplati, cimz se sro dostane do sekundarni platebni neschopnosti, za coz jednatel zcela prokazatelne nemuze. Tudiz svym dodavatelum nezaplati, a firmu zavre.
A podobnych zpusobu existuje samozrejme neurekom. Kuprikladu lze sro prevest na nekoho jineho, jednatelem se muze stat bezdomovec. Ten dostane za svuj podpis basu piv, a spokojenost je vsestranna. Tedy az na veritele, pochopitelne.
uživatel si z vašich stránek stáhne funkční 30 denní demo, následně mu zašlete DVD s aplikací a jako bonus, mu demo odblokujete ze svého serveru. Nebo jak dokázat odkud uživatel je? Jednoduše, vytvoříte verze programu pro jednotlivé státy, kdy první spuštění programu musí být z IP z daného státu. Obcházení tohoto uživateli řešit nemusíte, nejste zodpovědni za nezákonné chování uživatelů. Vlk se nažere a koza zůstane celá.
Nie som právnik, ale ak má webmaster alebo konateľ nejaký právny názor, ktorý sa neskôr ukáže ako nesprávny, alebo jednoducho o nejakom predpise (je ich mnoho) alebo zákone nevedeli, a ich s.r.o. dostane za porušenie pokutu, ktorá prevyšuje majetok-základné imanie spoločnosti, tak siahnu na súkromný majetok konateľa?
Tu mi ale nejak uniká zmysel eseročky.
Celkem by mne zajimalo, jak u prodeje elektronickych statku (tedy napriklad muzika, video, hry) poznate, kdo a odkud si kupuje. Pri podobnych nakupech je zcela bezne, ze kupujici nakupuje "ze zeme" a v mene, jaka je pro nej nejvyhodnejsi.
V dobe nedavno minule bylo napriklad extremne vyhodne nakupovat v rublech. Tedy pochopitelne nez stihli doticni prodejci precenit/zavrit.
Predpokladam, ze si prodejce tak maximalne na web vyvesi ceduli, ze prodava "vyhradne" v domovskem state, ale realitu resit nebude, protoze ani nema jak.
Ale pozor, bavíme se o dvou různých věcech.
Nejde o to, jestli je v dané zemi nižší DPH nebo no, jde o to být mimo EU. I kdyby jste byl v Isle of Man nebo Gibrarlaru a oba státy by měli např. 1% DPH, tak se ničemu nevyhnete, pokud máte zákazníky z Německa. Vy by jste Němcům musel vystavit doklad s jejich daní (tuším 20% nebo 19%)
To by přesně záměr tohoto nařízení, aby někdo nesídlil např. v Lucembursku (3% DPH) a neprodával německému zákazníkovi s 3% DPH, ale s Německou.
Tedy, pokud by jste měl firmu mimo EU, a obchodoval se zákazníky v EU, musíte platit jejich daň. Ovšem to, že nebudete sídlit v EU, má výhodu v tom, že vás zřejmě stát, ve kterém budete sídlit, nebude kvůli službám do EU kontrolovat.
Tedy, příklad:
Budete mít firmu v Lucembursku, a budete prodávat služby (od roku 2016 i zboží) do ČR - nic to neřeší, protože musíte uplatnit sazbu DPH z ČR a patříte pod EU nařízení.
Pokud ale budete mít firmu např. v Singapuru a budete prodávat služby do ČR, musíte také uplatnit českou sazbu DPH, ale když neuplatníte, pravděpodobně se nic nestane, protože úřady v Singapuru to asi zajímat nebude, zatímco v prvním případě, úřady v Lucembursku budou muset jednat podle směrnic EU
Tedy, pokud si to firma bude moct dovolit (velké firmy), asi se přestěhují mimo EU. Malé firmy si toto dovolit nemůžou.
Navíc, není ani problém v tom, že se musí platit DPH, to by hodně firem klidně udělalo, problém je v tom, že se nedají plnit podmínky nařízení:
- 2 - 3 důkazy o zákazníkovi - v podstatě nemožné a kdykoliv nastane problém (hodně kombinací protiřečících si informací)
- astronomická administrační zátěž
- archivace (plus povolení k zacházení s osobními údaji) - 10 let
- minimálně 2 roky nemožnost opustit systém
A další problém, který už začínají hlásit ti, co se přihlásili do MOSS - až 80% ztracených zákazníků kvůli formuláři navíc a kvůli informaci o sbírání zákaznických údajů...
Všechno toto vede k likvidaci podnikání
Když odhlédnu od naprosté zhovadilosti celého opatření, které je plně v duchu Evropského trendu stavby všemožných barier volnému obchodu ve jménu údajného boje proti smyšleným nepřátelům EU (čti firmám které daní jinde než tam kde by si EU přálo).
Stále přemýšlím, jak takový nebohý poskytovatel splní tuto povinnost u služeb poskytovaných anonymně (například předpacených služeb) kde nemá poskytovatel ani potuchy kde je zákazník daňovým rezidentem.
No, řekl bych, že jde pouze o větší omezení volného trhu služeb v EU. A tak dobře nám, máme co jsme chtěli.
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.