To jsem zvědav, jaká ta naděje je.
Podle mých dosavadních zkušeností je z pohledu zákazníka Aliatel podstatně lepší operátor než GTS, takže jestli se přejde na standardy GTS, tak je na čase hledat nového operátora :-(
Spojení "jedničky" a "dvojky" v oblasti alternativních operátorů skýtá naději pro zákazníky na další zlepšení konkurence na trhu, a tedy tlak na zvyšování kvality a pokles ceny? To bych prosil vysvětlit. Jaký to bude mít vliv na zákazníky? Naprosto opačný. Nová GTS vědoma si, že má o jednoho silného konkurenta míň, do toho rozhodně nepůjde tak "natvrdo" (s cenou) jako dosud, takže zákoš tak leda utře nos a s kvalitou GTS řešení bych si taky nedělal příliš velké iluze.
Z predchozich prispevku je citit, ze je problem s GTS kvalitou, "je cas menit operatora" atd.. Muzete mi vysvetlit v cem je GTS tak spatna pro zakaznika? Mam zkusenost s Aliatelem i s GTS a az na drobne mouchy jsou oba dva operatori v pohode. Mozna jste narazili na spatny kontakt v GTS, ale vzdy je to o lidech a v kazde vetsi spolecnosti se najde nejaky ten "kokot".
Mnohaleta snaha, mily Petre, vedla leda k fatalnimu predluzeni Ali a jedina sance, predevsim pro Ali zakazniky a vyznamnou cast klicovych zamestnancu, je integrace s nekym jinym. Chapu paniku, ktera ted asi panuje mezi lidmi v Ali, ale nezbyva, nez vsem kvalitnim lidem z obou stavajicich firem poprat hodne stesti v nadchazejicim integracnim procesu.
Myslim si, ze je to jedine mozne vyusteni situace na ceskem telco trhu. Deje se tak v celem svete. Telco bublina splaskla a konecne se musi pocitat.Spol GTS a Aliatel jsou vysoce prof. firmy, ktere jsou jedine schopni nabidnout koncovym zakaznikum alternativu a rozhejbat CT, aby se k nam ke koncakum choval lepe. Tyto firmy vzdy bojovali za rovny pristup na trhu. Hodne stesti.
Pokud o firmu (v podobnych pripadech jde casto o jeji zakazniky pripadne infrastrukturu) stojis, pak takovou firmu koupit lze a zajem neni nemozny. Pripadne zadluzeni je proste "jen" dalsi soucasti kupni ceny ...
Otazka je jestli zakaznici u noveho vlastnika zustanou, to nemluvim o proflaknute znace GTS. Pokud se nemylim, tak Aliky akcionari pred prodejem odluzili, takze firma s 2,5 miliardama trzeb a s 5 miliardovym majetkem neni spatnej kseft za 1,8 miliardy. Co se tyce GTS, tak ta uz jednou byla na lopate a nebejt rusu tak uz lehla. V tomto pripade slo spise o to, ze CEZ svou tel. divizi ma a AnTel byl v tuto chvili asi jediny, kdo mel ty prachy kes. GTS ze svyma pronajatyma okruhama asi tezko mohla takovou sumu vydelat, kdyz jeste nedavno dluzila i za pronajmy 2MB okruhu. Otazkou je, jak se v tuto chvili GTS zachova, jestli bez rozmyslu znici celou infrastrukturu jez vybudoval Aliatel a bude nadale prodavat za sice nizke ceny, ale s mizernym SLA a nebo rozdeli sve zakazniky na ty, co pozadujou nizkou cenu a na kvalite jim tolik nesejde a zakazniky jako bankovni sektor kteri si radi priplati za kvalitu. On je totiz rozdil mezi placenym a neplacenym pasmem. A to nemluvim o technologii DWDM. V tom prvnim pripade si muzou byt jisti ze zakaznici Aliatelu vezmou capa k CT, jez je sice arogantni, ale jez pak zustane jediny, kdo dokaze prodat sluzbu ktera bude fungovat 24hod 365 dni v roce.
pane Rypaku, asi neznate moc dobre historii Aliatelu, kdyz si myslite, ze ma opravdu realny majetek v hodnote 5 miliard :-) no nic, alespon se ma clovek po ranu cemu zasmat. V obou spolecnostech, jak jiz bylo napsano drive, je spousta schopnych lidi a budu doufat, ze takovi v nove firme zustanou.
Budete se divit, ale znam. Je pravda ze Aliatel nevlastni zadne budovy jako CT, ale co se tyce technologie, tak mezi alternativci nema konkurenci. Ty prachy nejsou imaginarni, ty opravdu pres Aliatel prosli. Je jasne ze ucetne je srazi odpisy. To je vsak pozitivum, mit zisk a neplatit dane. Pokud si myslite, ze si napisete na papir 5 miliard a automaticky si to date do zakladniho jmeni, tak vam fakt neni co vysvetlovat. A na rozdil od GTS Aliatel sve techniky skoli a zamestnava. Ale u GTS jich znacna cast pracuje na zivnostak.To je pak ta zminovana kvalita sluzeb SLA
Jak sleduji vaše reakce tak mám smíšené pocity. Všichni by měli být rádi, že v ČR konečně vznikne subjekt, který bude moci alespoň trochu ČTc šlapat na paty a pevně věřím, že z toho budou profit zákazníci. Když se podíváte na západ např. do Německa, tak tam liberalizace telekomunikací prošla také bouřlivým vývojem a nakonec tam zbyly cca. 4 alternativci a DT a to jejich trh je 8x větší než v ČR, tak nechápu jak by se na tak malém trhu mohlo uživit tolik operátorů. Nepřispívá to kvalitě služeb a je vyvíjen nesmyslný tlak na ceny, kdy cena se nakonec odráží v kvalitě na kterou je tady poukazováno a operátor nemůže do nekonečna žít na dluh, což se projevilo u Aliatelu. Dáte mi jistě za pravdu, že žádní akcionáři se nezbaví společnosti, která by byla zisková. Jestli máte kontakty v JČE nebo ZČE a mluvíte s lidmi, kteří tam dělají, tak se vždy osypali, když slyšeli slovo Aliatel a byli nepříčetní, protože do nich utápěli milony korun, samozřejmě namítnete než platit státu daně, tak je to lepší. Ale tak tomu nebylo, protože Aliatel se nemohl vymanit z dluhů, tak byl dotován a energetiky neměly na rozvoj svého byznysu a to si pište, že vím o čem mluvím. Ono budovat síť z cizího a ne ze svého je super, taky bych si založil takovou firmu a to s fleku. Ale abych to nedramatizoval, myslím si, že obě společnosti mají svá pozitiva a negativa a je důležité si vzít to lepší z obou. Aliatel má skvělou síť a GTS tradici u velkých zákazníků, kteří jsou spokojeni a pokud by tomu tak nebylo, zákazníci by u GTS nebyli 4 a více let. Myslím si, že zákazníci by neměli panikařit a měli by skutečně vyčkat na to jak proběhne fůze, byť to bude dlouhý a nelehký proces a mnohdy i bolestivý pro obě firmy, ale pevně věřím, že výsledkem bude ještě lepší firma než byl Aliatel nebo GTS. A to by měl být pro zákazníky uklidňující faktor. Jen mě mrzí některé negativní reakce na GTS a připadá mi to, že jsou to lidé kteří dělali v GTS a teď se cítí ukřivdění a nebo lidé z venčí, kteří měli s někým z GTS špatné zkušenosti, ale jak bylo řečeno výstižne: "V každé firmě se nejde nějaký "kokot"." A co se týká kvality opravdu mohou být občas problémy, přece jenom jsou to různorodé technologie a telekomunikace nejsou housky na krámu. Zároveň si nemyslím, že ani Aliatel ani GTS nikterak nepřečnívají při jejich srovnání. Držme palce ať vznikne kvalitní a kokurenceschopný subjekt, který bude moci soupeřit s monopolem ČTc a zároveň zákazníkům nabídne špičkové a kvalitní produkty, kdy cena bude kopírovat kvalitu, aby si mohli vybrat veškeré subjekty v byznys sektoru. GOOD LUCK !!!
Jako dlouholety nemaly a velmi spokojeny zakaznika Aliatelu jen doufam v udrzeni kvality sluzeb. Znacka GTS ma podle me se svoji dosavadni reputaci v pristim roce hodne o cem premyslet. Panove technici Aliho, diky za vasi praci a drzte se! A vy jejich novi sefove, prece nas nenechate napospas tem nestastnikum z SPT!
No kazdopadne bude pristi rok po tehle udalosti v kombinaci s privatizaci CT dost zajimavy. Nerad bych na jare sel s krumpacem kopat vlastni linku :-)
Diky, po depresivnim vystoupeni p. Rusnaka je to mile oceneni nasi prace, verte ze pokud nam da budouci managment sanci, udelame vse pro to, abychom nase zakazniky nesklamali. Kazdopadne zivot jde dal. Vsem mym kolegum a spolupracovnikum bych chtel podekovat a at uz to dopadne jakkoli, verte, ze bych nemenil. Tech 6 let mezi Vami bylo super.
Je pravda ,že já si na techniky z Ali nemůžu stěžovat,ba naopak.Vždy se snažili všechno vyřešit ať již přes tel.help nebo osobně,aniž by museli.Znám plno zákazníků jak Ali tak GTS ale i jiných AO tak co se týče rychlosti odstranění závady byl Ali vždy nejrychlejší (aspoň se snažili) což se o GTS nedá říci. Nevím jak jinde ale tady na severu Čech byli v pohodě.Bude jich škoda jestli je vyhážou,což se u GTS většinou stává a co jsem slyšel tak již při sloučení zbude z Ali tak 20 procent.GTS jako jejich konkurent je nikdy neměl rád a tak jim to oplatí.Dělat na živnosťák je na hovno,zákazník nemá přímej kontakt s firmou ohledně svých potřeb a to u jakýkoliv všedných starostí a už vidím jak se svým problémem budu volat někoho,kdo dělá pro firmu servis jako dodavatel.Technici byli vždy jako poslední kolo u vozu ale zákazníci je mají radši než živnostníky nebo help linky.
Zazil jsem integraci Inec do GTS. Bes a hruza - jejich ucetni system vice nez 3 roky generoval faktury ktere jsem vytrvale odmital platit a reklamoval je z duvodu zruseni uctu. Obdobne po zruseni sluzeb pro nasi firmu nam faktury chodily jeste dalsi rok. GTS jiz nikdy vice.
Aliatel je mnohem zavedenejsi a znamejsi znacka nez GTS. To vim z dob kdy jsem pracoval v marketingu Aliatelu. Jsem zvedav jak s tim GTS nalozi. Zda nasi praci zahodi nebo ne. Inu uvidime.
Presne tak - GTS ma tady tyhle merge uz nekolikrat natrenovane - budou zase "interni vyberova rizeni" na mista ve sloucene firme, takze to bude vypadat jako strasne ciste reseni. Ale dopadne to samozrejme tak jako s KQ - do pul roku tak max. polovina lidi, do roka max. ctvrtina.
To je příliš optimistické, než aby to mohla být pravda.
Znám z jiného oboru firmu s celoevropskou působností, které kupila svého progresivnějšího konkurenta a na rozhodující místa v managementu sjednocené firmy dala právě úspěšné lidi od své konkurence a bývalé vlastní managery propustila, ale to myslím u nás bohužel nehrozí.
Jako zákazník Aliatelu budeme mít všechny změny z první ruky, tak uvidíme, ale já optimista nejsem.
Jako zákazník Bohemia.Net jsme zažili změnu po jeho přechodu ke Skynetu - a to byl důvod k přechodu k Czech On Line.
Jako zákazník COL jsme zažili změnu po jeho přechodu pod Telekom Austria - a to byl právě důvod pro přechod k Aliatelu, nikdo schopný tam totiž nezůstal. (Tenkrát, jak je to v COL dnes nevím.)
Jistě znáte tu definici, že pesimista je dobře informovaný optimista.
Tak nevím co si o tom mám myslet. Jestli ono to nebude v zákazníkovi než v operátorovi.
Myslím si, že jsou zákazníci moc rozmazlení tím, že je na trhu moc konkurentů a zákazníci tohu zneužívají a tlačí kvalitní operátory s cenami dolů úplně nesmyslně, pak se to zákonitě musí odrazit na kvalitě a posléze na úpadku operátora. Bohužel dnes VĚTŠINĚ zákazníků (omlouvám se těm rozumným) záleží na ceně a ne na kvalitě a vůbec celkové podpoře zákazníka.
Asi by zákazníci opět přivítali dobu, kdy zde byl pouze SPT. Bohužel jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá, prvním krokem je fůze Alaitelu a GTS a tak to bude pokračovat, protože zákazníci už neví co by si vymysleli, takže ceny jdou neustále dolů ale náklady jdou dolu velice sporadicky. Tím postupně budou odpadat další a další operátoři až tady zůstanou 3 až 4 operátoři, kteří bez problémů ceny upraví tak, aby profitovali a měli na další rozvoj.
Takže jen tak dál zákazníci, alespoň se dříve dostaneme na standard, který známe ze západu, ale smát se budou ve finále operátoři :-))))) Stačí se podívat na mobilní operátory, jak vás neskutečně ždímou a zákazníci s tím nic nenadělají, protože nemají moc na výběr :-)))
Nevím, jestli tu svou úvahu myslíte obecně, ale asi ne, když reagujete na můj příspěvek.
Aliatel rozhodně nepatří k nejlevněnjším operátorům, pokud máte na mysli holé ceny, měli jsme i nabídky za poloviční ceny, ale u Aliatelu nás drží (zatím) právě vyskolá kvalita služeb a zodpovědnost zaměstnanců.
Ono s nízkými cenami je to jako v té Šimkově povídce, kde se domáhá učitel Zelí zlevněných vstupenek známými slovy "Nechci slevu zadarmo".
Možná by stálo za to svůj názor směřovat přímo na toho, kdo o tom rozhoduje. Věřím tomu, že jen ignorant nevyslyší názor významných klientů, konec konců, jen zákazník rozhoduje o tom od koho a jakou službu si koupí. Na Vašem místě bych se obrátil přímo na generálního ředitele GTS p. Rusnáka. (milan.rusnak@gtsgroup.cz) Pomůžete tím sobě, ale i nám, jež jsme společně s Vámi síť Aliatelu vybudovali. Osobně bych mohl odejít okamžitě a vyhnout se tak stresu a napětí jež je v tuto chvíli pochopitelný, ale nechce se mi bez boje jen tak hodit za hlavu 6 let usilovné ale zároveň velmi zajímavé a tvůrčí práce. Pokud za námi budou zákazníci stát a podrží nás v této těžké době, určitě nás lidé s GTS jen tak nespláchnou. Vždyť téměř 2 miliardy nikdo jen tak nevyhodí oknem. Prosím nepište žádné vulgarismy ani nespamujte.
ano, ano .. Neo ma pravdu :-) Rypak ma take pravdu - v tom, ze Aliatel ma drahou technologii. Ale take super drahy provoz. A na penize za provoz si uz nikdy nesahnete. Pokud si nekdo na provoz nevydela tak se zadluzi .. aby se Aliatel prodal tak ho veritele - akcionari (jiz po nekolikate) oddluzili navysenim zakladniho jmeni.
Když si přečtete můj první příspěvek, tak zjistíte, že nevím a zajímá mě, jaký má autor článku důvod k optimismu. :-)
Při všech změnách ISP (Easynet -> Bohemia.net 1996, Bohemia.Net->COL květen 2000, COL->Aliatel září 2001) jsme se bavili s většinou ISP a lidi z GTS moc nepřesvědčili.
I kdybychom byli ke GTS před několika lety připojeni, tak by to až tak moc nevypovídalo o tom, jaký je současný stav, v příspěvku, na který reagujete, právě o tomhle problému píšu.
Predpokladam ze jsi od GTS, a tak bys mohla vedet (vzhledem k tomu, ze jste meli pul roku pristup k financnim datum Aliatelu), ze Aliatel si na svuj provoz vydelava a generuje zisk. Ivestice do infrastruktury byla opravdu ohromna a vyskoleni lidi stalo taktez balik. On je totiz rozdil v tom generovat zisk z pronajatych okruhu a slibovat nemozne. To je take nejspis ten hlavni duvod, proc se v konferenci obevuje tolik zapornych reakci proti GTS. Zaslezi ted pouze na GTS, jestli na koupi firmy Aliatel vydela a nebo jestli pojede ve sve zajete politice dravce prodat, naslibovat a vsechno hodit na dodavatele (vis ten skvely servis co provozuje).
odhalil jsi moc malou rybku a ani v tom odhaleni ses bohuzel moc presne netrefil :-).
zadna data o aliatelu se ke mne nedostala.
Vim, ze v Aliatelu i v GTS je spousta schopnych lidi - jde jen o to aby byli v tom co zustane.
Situaci obou operatoru znas asi lepe - ja bych se neodvazila tvrdit, ze nektery z techto operatoru je preprodavac pronajatych okruhu - jsi holt znalec..
Staci se podivat na mapu pokryiti site GTS na jejich strankach, co se tyce 2MB okruhu jsou v soucasnosti pronajate od telecomu vymenou za lepsi propojovaci dohodu na ustrednach, drive si je GTS pronajimala od Aliatelu a v nekterych pripadech i od rozvodnych zavodu, upozornuji ze jde o kapacitu na 2MB. Samozrejme ze GTS ma i svou paterni sit, ale toho neni zas az tolik, a jedna se pouze o SDH a ne DWDM, takze omezene kapacity
Samozrejme ze prodava i cele STM-16, bohuzel nemohu rict komu, ale vetsinu kapacit ma naplnene vlastnim provozem a lze ji postupne navysovat. Kruhy regionalniho charakteru jsou STM-16, pater je DWDM, kruhy jsou videt na mape pokryti
.. tak nevim, nechapu duvod zverejnovani zprav o propousteni dva dny pred vanoci (kdyz jeste spojeni UOHS nepozehnalo), alespon nam panove sefove naznacili,co si o nas mysli.. jsme povl a jako s takovym s nami jednaji ..
jakym zpusobem se pan Rusnak a spol. dozvedeli vysi konkurecni nabidky, kterou museji "prebit", je minimalne zarazejici, ale pochybuji ze tohle nekoho zajima ..
drzim palcem soucasnym aliatelim zakaznikum, uvidime kolik si nas tam nechaji, abychom Vam mohli alespon v soucasne kvalite sluzby poskytovat .. snad nas novy majitel neznechuti moc rychle ..
Kdyz sem tam tak stal, prislo mi, ze tam nepanovala az zas tak stisnena atmosfera, nebo jste uz predem meli nacviceny potlesk :). Je jasne, ze takovato "novinka" na vanoce nic moc, ale na druhou stranu, aspon neco vite, protoze predpokladam ze jste se pul roku pohybovali vice mene ve tme (pokud jste nemeli dobre informovane zdroje ;)
A ad ta nabidka - me to treba zajima.
Mimochodem, mam zkusenosti s Aliatelem jako zakaznik a da se rici ze v podstate OK, kazdopadne proti Nextre to bylo zlepseni vyrazne :))
"takže zákoš tak leda utře nos a s kvalitou GTS řešení bych si taky nedělal příliš velké iluze" .
Jak to myslíte, domníváte se, že najdenou kvalitní řešení, která má Aliatel pro své zákazníky, GTS vymaže ze světa, aby pohoršil jak sobě tak zákazníkům??? Zdá se mi tento názor velice zcestný ... to je jako když máte v tuto chvíli dojem, že GTS nepřemýšlí ... a bude dělat vše pro to, aby Aliatel potopila, ale proč by jej tedy kupovala? Nechápu nejste blonďatý? ...
Já náhodou blonďatý jsem, a dokonce dělám technika v Aliatelu. Abych upřesnil rozdíl mezi techniky Aliatelu a GTS tak zásadní rozdíl je v tom, že u Aliatelu má každý Technik k dispozici Auto, Laptop, Mobilní telefon, měřící techniku a pravidelné školení všech nových technologií, což činí tak okolo 2 000 000 materiálního zabezpečení . V zásadě platí, že se zde drží 24 hod. pohotovost a mimoto jsme byli vedeni k tomu, že ač třeba zrovna nedržíme pohotovost, jsme ochotni kdykoli vyjet kolegovi na pomoc, abychom urychlili odstranění poruchy, aniž bychom z toho cokoli kromě dobrého pocitu měli. To vše je samozřejmě možné pouze pokud k tomu máte vybavení a chuť. Co mám já informace a osobní zkušenost tak, srovnatelný tým regionálních techniků to jest cca. 3 na region se dělí o jedno auto, laptop a výjezdy si plánují týden do předu. Pohotovost prý nedrží. O měřící technice nemám ponětí, ale vzhledem k tomu, že pouze měřák na 2MB okruhy stojí v průměru 650 000,- Tak to bude nejspíš podobné. Osobně jsem vyjížděl na údajně chybující okruh pro GTS a čekal na mě technik, jež přijel svým soukromým vozem a nebyl schopen specifikovat závadu, protože to neměl jak změřit. Je otázka jak se k tomu GTS postaví, ale osobně si myslím, že to nebude žádná sláva a pokud mi zaměstnavatel tedy pokud mě GTS vůbec zaměstná neposkytne potřebnou úroveň vybavení a vzdělání, logicky nebudu moc podávat takové výkony jaké podávám teď. Konec konců celkem bych i uvítal, kdyby se k tomu někdo z techniků GTS vyjádřil, možná mám opravdu zkreslené informace, ale vzhledem k tomu jaký je p.Rusnák střelec, tak silně pochybuji, že k tomu někdo najde odvahu. Jinak si dovolím tvrdit ,že rozdíl v kvalitě služeb GTS a Aliatel jsou tak 2 řády. Jediné co má GTS možná lepší, nebo alespoň na stejné úrovni je datové centrum.
Tak se podívejte na 1. referenčního zákazníka GTS na jejich stránkách http://www.gts.cz/index.php?id=30175&PHPSESSID=9987042a55e8312f62d7455d01e56ef7 je to ta samá společnost co měla na starost prodej Aliatelu
ahoj blonďáku, já to nemyslela zle , abych řekla pravdu toto spojení jsem nečekala, dosti mě překvapilo a zaskočilo. Je to ale život a nyní chápu Tvou předešlou reakci - co více říci, PROTO taky dělám pro Aliatel a ne GTS.
> Jediné co má GTS možná lepší, nebo alespoň na stejné úrovni je datové centrum.
je zajimave jak vsichni zde zucastneni znaji detailne obe dve spolecnosti a pomery v nic ;-)).
co se tyka materialniho zabezpeceni techniku aliatelu - kdyz je nekdo lopata tak mu nepomuze ani 1000 meraku. pocet techto zarizeni vubec nic nevypovida. spise je (a vzdycky bylo) efektivni zdroje sdilet (samozrejme v rozumne mire) nez jich kupovat zbytecne moc.
to take vysvetluje penize ktere do aliatelu putuji jak do cerne diry. neni problem delat byznys kdyz do vas nekdo sype penize a nezajima ho co za ne dostane.
mimochodem to ze aliatel je (byla) dcerina spolecnost cezu. nefinancovali jsme vetsinu jejich site nakonec z nasich dani, tak jako sit spt ???
je mi tu spatne z toho jak par zamindrakovanych lidi z aliatelu si tu leci komplexy a veri tomu ze oni jsou nejlepsi.
slysel jsem vypravet pripady kdy tech. aliatel koukali na problem jak tele na nova vrata.
proste je to o lidech ....
Myslím, že si nikdo neléčí komplexy, je to pouze obava zaměstnanců z toho co může přijít.. Domnívám, že je čas uvažovat o spolupráci, tak aby spojení obou firem bylo velkým přínosem. (Máte pravdu, že vše je pouze o lidech)
Ty jses proste pan chytrej. Co to placas o 2 000 000, Auto ktere mate k dispozici 500 000,- merak max 400 000,- nakupni cena notebooku max 30 000,- skoleni za zbytek 1 000 000????? Co Vas tam skolej to si kupujete vysokoskolsky diplomy? Ty si myslis ze pohotovosti nikdo nedrzi? Vubec neznas praci v GTS a akorat mas blby keci. Co sem pletes kvalitu linek kdyz o linkach GTS nic nevis? Ono je jednoduchy ke kazdymu dotahnout 2Mbit a udelat mu z toho 256Kb. Ale postav linku aby jsi zaplnil celej 2Mbit. Rika se tomu vypocetni model a pokud jste ho dosud neznali, tak budete asi brzo pekne koukat. Za vse hovori FYZICKE predpoklady pred TECHNICKYMA ZNALOSTMA pri vyberu techniku!!!!!!!!