Hlavní navigace

O2: specializované datové tarify pokryjí další služby, možná přijdou i nové

Jiří Macich ml.

Jak již jsme vás dříve informovali, Telefónica (O2) nedávno ke speciálnímu datovému tarifu pro přístup k Facebooku z mobilního telefonu doplnila tarify E-mail a E-mail a navigace. První pro přístup k různým e-mailovým službám, druhý pak navíc i pro přístup ke službám Google Maps a Mapy.cz jak přes web, tak přes nativní aplikace. 

Jak již jsme vás dříve informovali, Telefónica (O2) nedávno ke speciálnímu datovému tarifu pro přístup k Facebooku z mobilního telefonu doplnila tarify E-mail a E-mail a navigace. První pro přístup k různým e-mailovým službám, druhý pak navíc i pro přístup ke službám Google Maps a Mapy.cz jak přes web, tak přes nativní aplikace. 

I na základě dotazů čtenářů nás zajímaly podrobnosti k novým tarifům. Na základě informací od operátora, můžeme potvrdit, že oba tarify v rámci podpory ActiveSync umožňují nejen přístup k elektronické poště, ale i synchronizaci záznamů v kalendáři anebo adresáři.

Špatnou zprávou je, že při aktivaci jakéhokoliv z těchto speciálních tarifů je blokováno jiné připojení k Internetu prostřednictvím mobilní sítě. Takže ani příležitostné připojení bez omezování dostupných služeb s účtováním podle objemu přenesených dat není možné. Na jednu stranu to lze chápat jako ochranu před vysokými účty za datový provoz, na druhou stranu je to ale omezení možností využití mobilního připojení. 

KL17-nominace

Objevila se též kritika rozsahu a složení podporovaných služeb, zejména tedy těch mapových v rámci tarifu E-mail a navigace. Zajímalo nás tedy, podle jakého klíče byly podporované služby vybírány. „E-mailové a mapové služby jsme vybírali na základě využívanosti služeb u zákazníků,“ uvedla Blanka Vokounová z tiskového oddělení O2 pro Lupu. Zároveň ovšem dodala, že je v plánu rozšířit podporované služby. 

Operátor prý též zvažuje nabídku dalších specializovaných datových tarifů opět s nižší cenou pro přístup ke specifickým službám zejména z chytrých mobilů, ale třeba i tabletů. Jaká je poptávka po prvním specializované tarifu pro přístup k Facebooku však operátor nesdělil. Počet jeho uživatelů neprozradí ani řádově. Blanka Vokonová pro Lupu pouze konstatovala: „.Obecně platí, že většina zákazníků si vybírá spíše standardní tarify Internet v mobilu+

Našli jste v článku chybu?