Podle jejich tiskove zpravy si na tu pokutu vydelaji za cca 5 hodin provozu.
Spravni rad neumoznuje neco jak "sčitáni hrichů" ve smyslu "vy zlobíte => příště Vám nedáme licenci"
Loňský zisk EBITBA melo O2 pres 10 mld. tj. cca 27 mil denne.
Dokud nebude pravomoc trestat i ITC firmy procenty z obratu/zisku za nekalé praktiky, jako v jinych silne kontrolovanych odvetvych (farmacie) , bude stále problém.
Dle jejich vlastní ziskové zprávy jim výnosy z mobilních dat vzrostly o 9,5%,
Když by jim regulàtor vyměřil pokutu např. 10% zisku byla by to 1 milarda ne 6 milionů. Z čistého zisku by to bylo 507 milionů(zisk EBITDA 10,142 miliardy, čistý zisk 5,077 miliardy)
Současné pokuty jsou směšné.
Zdroj:https://www.o2.cz/spolecnost/tiskove-centrum/455619-Zisk_O2_vzrostl_v_roce_2015_o_45_spolecnost_splnila_sve_cile.html
„My jsme určitě udělali spousty věcí, které nebyly fér, za což se zákazníkům chci omluvit,“ uvedl v rozhovoru pro Hospodářské noviny Budník. Za cíl si podle svých slov vzal především změnu vnímání firmy mezi zákazníky.
Zdroj: http://mobil.idnes.cz/tomas-budnik-o2-omluva-zakaznikum-dlz-/mobilni-operatori.aspx?c=A141007_145159_mobilni-operatori_LHR
to jsou komedianti, ten zisk z toho, ze firma napr. "zapomene" informovat nebo informuje "nedostatecne" o zmenach smlouvy, klienti jsou zavazani protoze si zmeny vcas nevsimli a bezi jim dalsich 24 mesicu, jsou tak vysoke, ze takoveto pokuty jsou jenom drobne z toho kolik takoveto praktiky prinesou v zisku...
To je zas nějaká urban legend o těch firmních tarifech, jakého procenta populace se to týká? Já začínal na 150 kc/10GB, pak O2 převzal kelner, teď mám 5GB za 250 kc, ale fakt je, že většina známých to má horší. Mimopražští a míň vydělávající, jako studenti apod., to mají paradoxně nejhorší. Já většinou vychytám nějakou akci a smlouva mi pak jede léta. Mě ale zajímají jejich oficiální tarify, nějaké to čecháčkovské "nechci slevu zadarmo" a "mám to po známosti" mě nezajímá. V civilizované zemi jde člověk do obchodu nebo na internet, a koupí si za slušnou cenu co potřebuje. Prej rodiní příslušníci. Na co dělat věci přímo, když můžu udělat nějakou kličku a ještě se cítit jako frajer. Pak tu žijem jak ve východoevropské montovně.
O2 jsou grázlové na entou. Mám internet od T-Mobile (o něco menší grázlové), ale O2 mi na linku cpe hlasový tarif, ačkoliv o něj nestojím a tu linku mám fakt jen kvůli internetu od konkurence. Přitom jsem myslel, že s tím kdy se o linky stará CETIN tak jsou neutrální bez kyslíkového parazita. Opravdu nechutné chování bolševického molochu, jako kdyby ten oligarcha Kellner neměl dost. Ať se udáví.
Konečně ať už někdo vyhlásí veřejně, že tu funguje neformální kartel, který drží datové služby jako rukojmí a rejžuje na uměle stanovených cenách. Učastní se ho všichni tři největší operátoři , z nich O2 se chová k zákazníkům programově jako prase (nebo mají nejhorší lidi z call center psychlogicky testovaní na retard + psychopatie).
franta pepa jednička:
Pokud dám dostatečně jasně najevo, že si nepřeji být otravován nabídkami, (Odhlašovací formulář, nebo www.nevolejte.cz) mělo by být elementárním pravidlem civilizované společnosti, že otravován nebudu, stejně, jako když si na poštovní schránku dám nápis REKLAMY NE! Na poštovní schránce to funguje.
Oukej, tak proč mi teda potom nabízejí dvě alternativy, buď hlasový tarif od nich a internet od konkurence, nebo odstřihnutí linky? Já žádná zapráskaný tarif nechci, jenže to je jim šumafuk. Nějaké ceníky jsou věc jedna, praxe věc druhá. Pokud si někdo myslí, že v téhle republice funguje právo, tak ano. Právo silnějšího.
Tady nejde o nevyžádané reklamy. Kdyby šlo jen o to, tak je to celkem fajn, pošlu je do pihele a je klid. Jenže tady mi vnutili hlasový tarif, prostě mi ho tam suše zapnuli a nazdar, vážený zákazníku plať. Prostě takové sprosté výpalné, že používám pevnou linku, abych přes ní měl zavedený internet od konkurence. A já myslel, že když tedy došlo ke vzniku CETINu tak budou linky neutrální a žádné O2 mi nemá co vnucovat.
Já se od nich odlil s celou rodinou (celkem 6simek) k Vdf. Ano ono to není nikde žádná výhra, přesto mám lepší službu (více dat a neomezený hlas a sms) za méně peněz a když mi dojdou data tak mi furt jde net dostatečně rychle abych měl dostupný IM a online navigaci (přenos zpráv o hustotě dopravy) + v nouozi a pi trpělivosti i weby co jsou napsány dostatečně úsporně.
O2 fakt už nikdy.
TMobile měl:
Po vyčerpání datového limitu se Vám zpomalí rychlost internetu. Jestliže Vám bude rychlost vyhovovat, navyšovat limit si nemusíte. Kdyby rychlost byla nedostačující, datový limit si můžete navýšit.
TABULKA: ještě mám doma printscreen, sem obrázek vložit nejde:
Tarif Download Upload
S námi, Mobilní internet 64 kb/s 32 kb/s
Internet na cesty Standard/ Premium
Twist Internet (vč. Basic)
Rodinný internet v mobilu Standard/ Klasik 32 kb/s 16 kb/s
Internet v mobilu na den
Internet v mobilu Standard/ Klasik/ Premium
Internet na cesty na den
M2M Premium
Twist Internet v mobilu na týden
Twist Internet na cesty na měsíc
Twist Internet LITE
Podle § 96 zákona o elektronických komunikacích je zakázáno prostřednictvím sítí nebo služeb elektronických komunikací nabízet marketingovou reklamu nebo jiný obdobný způsob nabídky zboží nebo služeb účastníkům nebo uživatelům, kteří ve veřejném seznamu uvedli, že si nepřejí být kontaktováni za účelem marketingu.
§ 67Identifikace zlomyslných nebo obtěžujících volání
(1) Podnikatel poskytující veřejně dostupnou telefonní službu je povinen na žádost svého účastníka a na jeho náklady zajistit službu identifikace účastnického čísla, z kterého byla uskutečněna zlomyslná nebo obtěžující volání, a to zpětně u konkrétních volání, která účastník označí jako zlomyslná nebo obtěžující, nejpozději však do 2 měsíců ode dne uskutečnění takového volání.
A samozřjemě prasata od O2 to hned dokázali zprznit, najít na tom háček a udělat ze všech voly:
"Pokud chcete nahlásit nějaké obtěžující volání, stačí vyplnit smlouvu a vyznačit požadované údaje včetně data a času, kdy ke zlomyslnému volání došlo. Pokud jste účastníkem telefonní linky od O2, poskyteme vám informace o volajícím:
jméno
název firmy
adresu
Cena za 1 - 5 identifikovaných čísel je 208,26 Kč bez DPH (252 Kč vč. DPH)."
zákazník může jít s operátorem do sporu a ty řeší ČTU, je tady jistá tendence, že spor zákazník vyhraje.
S pokutami nelze počítat moc v byznys plánu, je to jednak špatná informace pro matku, jednak štvát dlouhodobě dohledový orgán není dobré, teď má pod palcem licence, může vyšťourat další průsery, spor se může dostat do legislativní úrovně a zákony zpřísnit a je tady riziko, že se na věc také podívá Evropská komise a zatopí operátorovi i v jiných zemích.
Osobně mě zajímá jaký bude průběh, všechny možnosti jsou jen potenciální a rád bych viděl kam si taková společnost může zajít
Pravda, žádný operátor ty simkarty nerozdává, ale nabízí tarify pro zaměstnance a rodinné příslušníky (1+3) a chce za to každý měsíc určitou částku.
Nicméně opakuji, že nabídky jsou primárně určené pro firmy se zaměstnanci a k tomu se svezou také další členové rodiny.
To je úplně jedno, důležité je, že jsi ve veřejném seznamu. I kdyby to organizovala O2, tak stejně si můžeš stěžovat třeba na O2, protože jsi ve veřejném seznamu. Kdyby seznam dával dohromady Lucifer, tak stejně seš ve veřejném seznamu a marketer porušuje zákon (v případě Lucifera bych si ale radši přečet podmínky pořádně).
Přiměl jsi mne k tomu, abych si našel ceník O2 pro službu internet. Sice to hledání chvíli trvalo, ale je to tu
http://www.o2.cz/file_conver/17713/Cenik_O2_internetove_pripojeni_zakladni_a_volitelne_sluzby_01112016.pdf
O hlasovém tarifu tam není ani slovo. Jinými slovy, zájemce si může objednat pouze internet bez hlasu a zaplatí od 349 do 1159 Kč za měsíc, podle typu rychlosti a závazku.
Rozhodnutí o volbě tarifu je na každém zájemci. Víc k tomu nemám...
Vy nakupujete za ceníkové ceny?
Realita je taková, že valná většina simkaret běží na nějakém firemním tarifu, protože je každý operátor rozdává jak zaměstnancům dotyčné firmy, tak rodinným příslušníkům. Pokud vám zaměstnavatel není ochoten poskytnout benefit ve formě simkarty, je to podivné. Ani OSVC neplatí ceníkové ceny, takže zbývají předplacené karty pro skupiny, které nemůžou mít tarif (zápis v registru dlužníků) nebo ho nechtějí.
Výsledkem tohoto je, že efektivní ceny za simkartu jsou někde mezi 200-400 Kč/měsíc.
Co si mam predstavit pod tim "cpe hlasovy tarif". Pokud jste nepodepsal, tak s o2 na pevne lince nemate zadnout smlouvu.
Vy pravdepodobne hovorite o tom, ze vam nabizeji hlasovy tarif. Verim, ze slusne odmitnout nabidku je elementarni pravidlo civilizovane spolecnosti. Nabizet muze kdo chce, co chce.
Tak ku.va, vo co ti jde? To jsi uplny jelito, ktery musi byt extra chraneny ochranou spotrebitele a za pr.deli ti ma stat urednik-dohlizec?
Rozdíl je v tom, že T-Mobile neměl zpomalení po vyčerpání dat ani ve smlouvách, ani v podmínkách. Papírově žádná data nad limit nenabízeli, takže vlastně jen srovnali skutečnost se smluvním ujednáním. Za to je trestat opravdu nelze.
Jestli je to u O2 jinak nevím, ale předpokládám že když dostali pokutu za špatné informovaní zákazníků, tak muselo dojít k papírovým změnám v podmínkách. To už se samozřejmě trestat dá.
Co si pod tím představit? Využívám pevnou jen na internet od konkurence, přesto musím mít hlasový tarif od O2. Prostě musím. Nepodepsal jsem s nimi nic. Ale mám pevnou linku, takže si uzurpují právo mi tam cpát hlasový tarif. Protože pokud prostě mám pevnou linku, musím tam mít něco zavedeného. Rozhodně nejde o nabídku, jde o brutální vnucení typu na úrovni šmejdů prodávajících hrnce.