Generální ředitel UPC Václav Bartoň rozvedl pro DigiZone.cz úvahy své firmy o televizi ve vysokém rozlišení (HDTV). Na konferenci České asociace kompetitivních komunikací tak včera doplnil informaci, že se největší tuzemský kabelový operátor chystá digitalizovat vlastní síť. DigiZone.cz se zajímal, zda budou dodávané set-top-boxy pro DVB-C umět zpracovat HDTV. Ty boxy, co máme dneska, umí SD. HD neumí. O HD set-top-boxech vedeme několik jednání,
řekl DigiZone.cz Václav Bartoň.
Je to otázka vejce-kuře. Co dřív? Budeme dřív dávat peníze do boxů, které podporují HD, a potom čekat na vhodný obsah. Nebo, až budeme mít dostatečně silný „content“, tak teprve začneme dávat peníze do boxů?
zamyslel se generální ředitel UPC a poukázal na ekonomickou stránku věci: Ten HD box … je řádově o sto a víc procent dražší než box pro běžné rozlišení. Je to pro nás důležité rozhodnutí a klíčová je otázka nastavení rozumného obchodního modelu. Ten by měl umožnit, aby platforma rostla a aby my jsme z toho nevykrváceli během půl roku.
UPC provozuje digitálně už satelitní vysílání, proto začaly firemní úvahy o HDTV nejdříve na této platformě. My jsme se dívali, kolik domácností by v rámci satelitní televize umělo přijímat HDTV. Jinými slovy, kdo má doma HD ready set. Spousta lidí, co si koupilo „placaté“ televize, se domnívá, že mají HD ready set. Není tomu pravda. Asi jenom polovina z těch „placatých“ televizorů má opravdu HD rozlišení – a to ještě ne plné HD,
uvedl Václav Bartoň.
Generální ředitel UPC vidí příchod HDTV jako kroky velice opatrného vývoje
. Ve hře totiž nejsou prý jen peníze jeho společnosti, ale i peníze a důvěra spotřebitelů. My neznáme ten jediný správný, absolutně funkční model a vzorec, podle kterého se to dá postavit,
zamyslel se Václav Bartoň. Dále pak uvedl: Když budeme zavádět produkt DVB-C, tak musíme být velice opatrní, abychom neudělali nějakou fatální chybu a lidi spíš neodradili.
První zájemci o detailní a kvalitnější televizní obraz se musí podle generálního ředitele UPC připravit na větší výdaje: Cena na začátek bude vždycky vyšší, protože i dodavatelé obsahu mají „veliké oči“. Jakmile se z produktu stane standard, tak bude samozřejmě cena už někde jinde.