Telemarketing se ukazuje jako sílící problém, na který současná legislativa nemá účinný lék. K věci se vyjádřil Český telekomunikační úřad, který také eviduje zvyšující se počet nevyžádaných volání za účelem prodeje zboží a nabídky služeb po telefonu nebo získání informací k marketingovému využití.
V případě stížnosti účastníka je pro další postup ČTÚ ve věci rozhodujícím faktorem, zda volaná telefonní stanice je v telefonním seznamu označena značkou zákaz marketingových volání a zda se jedná o nevyžádané marketingové volání
, vysvětluje Český telekomunikační úřad.
Legislativa mu však nedává do ruky nástroje pro řešení případů, kdy stanice není v telefonním seznamu označena zmíněným způsobem nebo kdy v něm není uvedena vůbec. Český telekomunikační úřad radí obrátit se na Českou obchodní inspekci, která může řešit agresivní obchodní praktiky, ovšem to se týká hlavně případů velmi často opakovaných volání.
Zdroj: tisková zpráva