Hlavní navigace

Óčko Hity se může přejmenovat na Óčko Gold. Odstartuje už zítra v multiplexu 3

Jan Potůček

Hlavní kanál Óčka už několik dní odpočítává na vlastní obrazovce čas do startu nového programu zaměřeného na největší hity

Doba čtení: 2 minuty

Jen několik dní přes startem druhého kanálu hudební televize Óčko povolila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) jeho přejmenování z Óčko Hity na Óčko Gold. Nový program zahájí vysílání zítra v celoplošném pozemním multiplexu 3, v němž od loňského června vysílá i jeho mateřská stanice Óčko. Na rozdíl od ní ale Óčko Gold využije možnosti půlročního pilotního vysílání za zvýhodněných podmínek od operátora sítě, společnosti Czech Digital Group (CDG).

K TÉMATU: Óčko Gold zveřejnilo svoje logo a vysílací schéma, odstartuje 1. června v multiplexu 3

„Příklad televize Óčko ukazuje, že třetí multiplex je tím nejlepším partnerem pro televize s ambicemi získat poměrně rychle významný podíl na sledovanosti. Je to umožněno vysokým pokrytím multiplexu 3, nasměrováním antén českých domácností na vysílací věže Českých Radiokomunikací v kombinaci s výhodami pozemního vysílání jako je bezplatnost a jednoduchost příjmu televizního signálu,“ prohlásil člen představenstva CDG Martin Gebauer, který je zároveň finančním ředitelem Českých Radiokomunikací.

ROZHOVOR: Štěpán Wolde: Druhý a třetí kanál mají z Óčka udělat nejkomplexnější hudební médium v Česku

Óčko tři měsíce po loňském přechodu z multiplexu 4 do multiplexu 3 a rozšíření pokrytí z pozemních vysílačů na celou Českou republiku zvýšilo průměrný celodenní podíl na publiku od 15 do 34 na 1,92 procenta. Aktuálně je nejsledovanější televizí v cílové skupině diváků od 15 do 54 v portfoliu mediálního zastupitelství Atmedia. „Novým televizním programem chceme navázat na téměř roční úspěšné vysílání ve třetím multiplexu a zasáhnout nové cílové skupiny,” říká generální ředitel Óčka Štěpán Wolde.

ČTĚTE TAKÉ: Óčko Gold začalo testovat v celoplošném multiplexu 3, ostrý start plánuje na 1. června

“Pro současný úspěch Óčka byl vstup do pozemního vysílání jedním z klíčových faktorů, který nám pomohl navýšit sledovanost a tím i zájem inzerentů o náš program,“ vysvětlil šéf Óčka. „Pro třetí multiplex jsme se rozhodli díky garantovanému vysokému pokrytí obyvatel a jednoduchému příjmu pro diváky,” dodal. Hlavním důvodem ale bude zmíněné pilotní vysílání, které Óčku Gold zajišťuje první půlrok vysílat za výrazně příhodnějších podmínek, ne-li skoro zadarmo. Wolde už dříve prohlásil, že pokud by se Óčku Gold po uplynutí této doby nevyplatilo v multiplexu 3 pokračovat za komerčních podmínek, z této sítě by se stáhlo.

PR Summit tip Šilerová

NAPSALI JSME: Multiplex 3 láká na zlevněné „pilotní vysílání“ už druhý celoplošný kanál Óčka

Óčko chystá na červen nebo červenec ještě třetí tematický kanál Óčko Express, které bude zaměřené na angloamerické hity hrané v sesterském Expresrádiu. To patří stejně jako Óčko mediální skupině Mafra. Óčko Express má ale narozdíl od Óčka a Óčka Gold vysílat přes kabel a satelit, maximálně se objeví v některé z regionálních městských sítí DVB-T. Start dvou nových tematických televizí Óčka může předznamenávat snahu Mafry zvýšit zásah hudebního kanálu před jeho případným prodejem. Dřívější pokusy selhaly kvůli nízké sledovanosti a rozdílných představách o ceně této televize.

Našli jste v článku chybu?