Hlavní navigace

Odhady a předpoklady jsou věr(č)né téma

25. 2. 2005
Doba čtení: do minuty

Sdílet

Velmi často se můžete setkat s nejrůznějšími odhady a prognózami, které se snaží např. určovat velikost trhu z dostupných čísel nebo věštit budoucí vývoj, ať už je to čehokoli. Takovéto informace jsou pak dobře chutnající potravou pro tiskové zprávy a firemní vyjádření, tudíž pro média. A jak se takováto, někdy až fantastická čísla získávají? Podle Tomáše Kováříka z internetového obchodního řetězce Mall.cz jsou to data poskládaná z různých střípků toho, co se k nim právě doneslo. Tedy asi něco…

Velmi často se můžete setkat s nejrůznějšími odhady a prognózami, které se snaží např. určovat velikost trhu z dostupných čísel nebo věštit budoucí vývoj, ať už je to čehokoli. Takovéto informace jsou pak dobře chutnající potravou pro tiskové zprávy a firemní vyjádření, tudíž pro média. A jak se takováto, někdy až fantastická čísla získávají? Podle Tomáše Kováříka z internetového obchodního řetězce Mall.cz jsou to data poskládaná z různých střípků toho, co se k nim právě doneslo. Tedy asi něco jako předpověď počasí. (Dušan Janovský)

Autor článku

Autor do května 2013 působil jako CEO srovnávače Heureka.cz, předtím pracoval v jablonecké společnosti Miton. Vystudoval Hospodářskou fakultu v Liberci a příležitostně píše svůj blog Oříšek.net.