Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) přišla s tvrzením, že měsíční útrata průměrného zákazníka mobilních operátorů je v České republice čtvrtá nejvyšší ze všech třiceti zemí, které jsou jejími členy. OECD ve svém žebříčku zohlednila data z loňského roku a za průměrného zákazníka počítá člověka, který ročně uskuteční 780 volání a pošle 600 krátkých textových zpráv. Takový člověk v České republice podle OECD loni měsíčně v průměru svému mobilnímu operátorovi zaplatil zhruba 40 dolarů.
Nejméně by popsaný zákazník podle OECD zaplatil ve Finsku nebo Nizozemsku. V obou zemích by měsíčně utratil pouze 11 dolarů. To naopak ve Spojených státech by musel do kapsy zalovit podstatně hlouběji a to pro 53 dolarů každý měsíc. OECD navíc konstatuje, že na tržbách mobilních operátorů není hospodářská krize až tak patrná. Lidé se svých mobilních telefonů nevzdávají. Mnoho z nás má dvouleté smlouvy a nemůže od nich jen tak odejít,
uvedl Taylor Reynolds, ekonom z OECD. (Finanční noviny)