Hlavní navigace

Opera kupuje Skyfire Labs, obchod posílí její nabídku pro operátory

15. 2. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Rocket Optimizer od Skyfire Labs umí komprimovat mobilní video a audio podle vytížení mobilní sítě a podle okamžité zkušenosti uživatele.

Norská společnost Opera Software kupuje Skyfire Labs z Mountain View v Silicon Valley. Očekává, že převod se uzavře do 15. března. Celková hodnota obchodu může dosáhnout až 155 milionů dolarů — dílem v hotovosti, dílem v akciích, a to podle toho, jak se bude Skyfire Labs dařit po další tři roky.

V hotovosti zaplatí Opera 50 milionů hned (ale z toho osm milionů do rozvahy Skyfire) a 26 milionů převede do úschovy. Skyfire Labs zůstává samostatnou společností 100% vlastněnou Operou. Šéf Skyfire, Jeffrey Glueck, zůstává a navíc bude v Opera Software výkonným viceprezidentem pro obchod s operátory.

Opera tímto krokem posiluje vlastní služby operátorům a posiluje si postavení v Severní Americe. Skyfire Labs totiž vyvíjejí Rocket Optimizer, na mobilní operátory zacílený cloudově založený software na kompresi videa a audia; software uzpůsobuje velikost přenášených mediálních dat podle okamžitého vytížení sítě a podle průběžného vyhodnocování zkušenosti koncového uživatele. Opera sama je přitom průkopníkem v cloudově založené kompresi pro mobilní uživatele.

Dalším výtvorem Skyfire je Skyfire Horizon, rozšíření pro mobilní prohlížeč, které nabízí určité způsoby zpeněžování mobilního obsahu.

cif 24 - early cena - média

Skyfire Labs dosud získaly jako zákazníky tři velké americké operátory a svá řešení zkoušejí s deseti dalšími po světě. Prodejem Opeře získají přístup k její světové obchodní síti a vybudovaným vztahům se stovkou operátorů mimo USA.

Společně budou obě firmy pracovat také na dalším vývoji Opera Web Pass — jakési mobilní webové „permanentky“, časově omezeného předplatného za mobilní obsah nebo aplikaci.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).