Olympijské a další sporty v televizích našich i sousedních
Nejzajímavější momenty z letní olympiády v Ultra HD rozlišení nabídne aplikace 4K Telecom uživatelům televizorů Samsung. Aplikace 4K Telekom bude dostupná pro UHD televizory Samsung s operačním systémem Tizen 2015 nebo 2016. Podle tiskové zprávy bude dostupná zdarma všem uživatelům bez ohledu na to, zda jsou, nebo nejsou zákazníky slovenského Telekomu. Podmínkou pro užívání aplikace je také internetové připojení s rychlostí nejméně deset megabitů za sekundu.
Slovenský Telekom nabídne aplikaci s letními olympijskými hrami ve 4K
Poslední tři roky mohou čeští diváci sledovat významné sportovní přenosy na kanále ČT Sport v HD rozlišení prostřednictvím zemské sítě MPX1a/RS7. Stejné služby mohou očekávat i v souvislosti s letní olympiádou v brazilském Riu. Pokrytí sítě MPX1a/RS7 umožňuje přijímat HD programy České televize 85 procentům české populace. Počet diváků, kteří si ji naladili, neustále roste a blíží se k ostatním zemským celoplošným televizním sítím.
Terestrická síť MPX1a/RS7 láká diváky na HD přenosy České televize z olympijského Ria
Od čtvrtka naleznou předplatitelé satelitní platformy Nová Digi TV v nabídce plnohodnotný kanál Digi Sport 3 v HD kvalitě. Třetí sportovní kanál Digi TV ve vysokém rozlišení bude dostupný divákům s balíčkem Sport a Maxi. Informaci potvrdil operátor na svém facebookovém profilu.
Nabídku Nové Digi TV rozšířil třetí sportovní kanál Digi Sport ve vysokém rozlišení
O2 TV patří k nejrychleji rostoucím segmentům, čemuž odpovídá nejen marketingová podpora, ale také zájem zákazníků. Podle firmy se počet diváků sledujících O2 TV v mobilní aplikaci nebo na internetu meziročně zvýšil na téměř tři sta tisíc. Ředitel O2 TV David Duroň a šéf kanálu O2 Sport Marek Kindernay neskrývají nad aktuálním stavem projektu IPTV svou spokojenost. Sami sebe označují za průkopníky placených služeb a věří, že se jim podaří přesvědčit české zákazníky, že za kvalitu je potřeba si připlatit.
O2 Sport – Naším cílem je oslovit domácnosti, které zatím služby placené televize nevyužívaly
V úterý vypnul Slovak Telekom distribuci stanice ČT Sport ze satelitu Thor 6 na frekvenci 11 977. Se symbolovou rychlostí 30 000 začala na této pozici vysílat Nová Digi TV CZ textovou informaci o přeladění stanice. Spekuluje se o přidání čtvrtého programu Digi Sport v HD kvalitě.
ČT Sport HD ukončila vysílání ze satelitu Thor 6, spekuluje se o zařazení Digi Sport 4 HD
Podzimní plány tuzemských televizí
Česká televize představila podzimní programové schéma, jeho kostru tvoří tři seriály. Celkem anoncovala tisková mluvčí Alžběta Plívová sedmdesát nových pořadů a dva tisíce minut vysílání. Generální ředitel České televize Petr Dvořák zahájil tiskovou konferenci konstatováním, že 95 procent domácností stále sleduje televizi v reálném čase. Na podzim chce divákům nabídnout primárně trojici seriálů. Některé prvky z tuzemské adaptace Doktora Martina dokonce přebírají i zahraniční televize,
uvedl Dvořák druhou řadu seriálu s Miroslavem Donutilem v hlavní roli. Další dva seriály, na které Dvořák ve svém vystoupení upozornil, byl spin-off detektiva Kuneše ze seriálu Cirkus Bukowsky nazvaný Rapl a výpravná sága z konce devatenáctého století Já, Mattoni. Pochválil i zvolené lokace – v uvedeném pořadí děl to byly Beskydy, Krušné hory a Karlovarsko.
Podzim na ČT – spin-off Bukowskyho, historická sága Já, Mattoni a druhá řada Doktora Martina
Sedm statečných aneb podzimní novinky České televize ve formě plakátů
Jak probíhala dnešní tisková konference České televize? Podívejte se na fotogalerii
Programová ředitelka skupiny Nova Alex Ruzek zahájila tiskovou konferenci k podzimnímu schématu představením těch největších projektů. Mezi hlavní taháky by měla patřit kuchařská soutěž MasterChef, která poběží v pondělí a ve středu od 20:20. Soutěžící bude posuzovat stejná tříčlenná porota jako u předchozích sérií. Vysílání soutěže zahájí speciální dvoudíl uvedený v neděli 21. srpna.
Pár fotografií ze včerejší tiskové konference skupiny Nova
ČTÚ zatím neeviduje žádnou žádost o licenci pro přechodové sítě v DVB-T2
Další mírné zpoždění může nabrat reálný start přechodu na nový typ zemského digitálního televizního vysílání DVB-T2. Podle vládou nedávno schválené Strategie rozvoje zemského digitálního televizního vysílání v České republice měl Český telekomunikační úřad (ČTÚ) vydat do konce srpna třem operátorům individuální oprávnění na využívání kmitočtů pro tzv. přechodové sítě DVB-T2. Česká televize, České Radiokomunikace a společnost Digital Broadcasting ale vyčkávají, jak se vyřeší otázka financování provozu těchto sítí a také poplatků za využívání těchto kmitočtů.
Vinou absence informací o novém standardu vysílání se z něho zbytečně stalo dilema, kterému u nás většina diváků a potenciálních zákazníků příslušné elektroniky ne zcela rozumí.
Budoucnost a cíle pozemního vysílání v DVB-T2/HEVC
Pokud zakoupený televizor nebude po definitivním přechodu na DVB-T2 fungovat, nabídne CZC.cz zákazníkům jako kompenzaci poukaz na nákup set-top boxu ve výši jednoho tisíce korun. Společnost CZC.cz chce tímto způsobem využít zájem sportovních fanoušků o letní olympiádu. Chceme oslovit zákazníky, kteří by rádi investovali do nové televizní techniky, ale obávají se kompatibility s druhou generací digitálního pozemního vysílání, na kterou Česká republika přejde 21. února 2021,
píše se ve vyjádření firmy.
Prodejce televizorů CZC.cz nabízí vlastní garanci kompatibility s DVB-T2 a kodekem HEVC
Poslechovost rádií se nijak dramaticky nemění, čtvrtletně inkasují za reklamu necelou půlmiliardu korun
V položce týdenní poslechovosti si podle aktuálních výsledků měření poslechovosti rozhlasových stanic Radio Projekt tradičně nejlépe vede Rádio Impuls, které si jednou týdně pustí 1,927 milionu posluchačů. To znamená oproti minulému měřenému období nárůst o dvacet tisíc posluchačů, výsledky se týkají věkové skupiny od 12 do 79 let. Víceméně na svém zůstává i druhá Evropa 2, jejíž poslech minimálně jednou týdně deklaruje 1,673 milionu posluchačů, což je o celé čtyři tisíce méně než v minulém měřeném období. Mírný pokles vykázala i třetí Frekvence 1, kterou týdně naladí 1,586 milionu posluchačů – v minulém měření jich bylo 1,604 milionu.
Nejposlouchanějším rádiem zůstává Impuls, denní poslechovost klesla u Dvojky Českého rozhlasu
Výdaje za rozhlasovou reklamu rostou, více peněz utrácejí i klienti mediálních agentur
Prezentace aktuálních výsledků Radioprojektu v pražském hotelu Hilton