Ano, vymenne site jsou zneuzivany k nelegalnimu sireni dat. Zaroven vsak jsou take vyuzivany vydavateli jako snadno identifikovatelna pricina jejich potizi (spolu s nelegalnim prodejem fyzickych nosicu). Otazka nastolena v glose zni, zda by jejich odstranenim doslo i k vyreseni techto problemu. A odpoved podle mne zni "ne", a to z mj. z toho duvodu, ze uspech P2P siti neni pricinou (problemu vydavatelu), ale jejich pruvodnim jevem.
Vidím to hodně podobně. Hudba na světě byla, je a bude, jenom se její vydavatelé neustále snaží šikanovat uživatele a "zakazovat" nové technologie, místo aby jich dokázali s úspěchem využít (a vydělat, sice jinak, ale třeba víc než dřív, budiž jim to přáno).
Fandil bych těm, kde zkoušejí nové a době odpovídající modely - ale pokud i-legalne PRODÁVÁ ZA PENÍZE skladby, které nejsou kompletně a korektně otagované atd., je to takový amatérismus, že se snad nedá ani komentovat...
Snad to vydavatelé časem pochopí a přizpůsobí se, nebo zaniknou. Nikde není psáno, že nějaký obchodní model či odvětví tu musí být navěky - představte si např. novinové titulky před 150 lety: "Přeprava lidí a nákladů pomocí strojů je ilegální!", "Mluvčí svazu provozovatelů dostavníků konstatuje, že klesá zájem o cestování", "5 procent z ceny každé lokomotivy Ochrannému svazu koňských handlířů" atd. :-)))
Ano, Nohavica je ten správný příklad, který dokáže nových možností tvůrčím způsobem využít. I když na ochranné svazy se taky nevykašlal, OSA ho zastupuje jako tisíce jiných (viz http://www.osa.cz/zastupovani.php?p=N).
Neslo by otazku zmenit na "proc kradete hudbu?" bylo by to takove uprimnejsi.
Jinak za vetu "A v tom je ten problém - pro vydavatele je legální hudba ta, za kterou dostanou zaplaceno." skutecne dik - chapu, ze kdyby Ales Miklik vedl nejake hudebni vydavatelstvi, bude mit radost z kazde nahravky, za kterou nedostal zaplaceno, protoze business se ma delat tak nejak pro radost a ne pro penize, ze jo.
Potěšitelné může být, že se zřejmě bude jednat o český trend.
Jinde už to vidí trochu jinak:
"Yahoo's music store has been the main provider of this new push to MP3s without digital rights management (DRM) encoding." ... "With Sony BMG and Disney's Hollywood Records both dabbling in the market of selling unrestricted MP3s, it could be a sign of a reversal back to more simplistic music downloading technology. "They're still looking at it as an experiment but the labels have really come a long way in terms of wanting to see how this works for them," said Yahoo spokesperson Carrie Davis." http://www.tgdaily.com/2006/12/07/drm_free_music/
Děkuji autorovi článku za názor, dovolila bych si však trochu polemizovat. Manažerka není stroj, nezajímá se jen o novinky z businessu, ale také sama o sebe. A dokonce má také smysl pro humor, a proto se doporučení, aby se trochu potěšila a pořídila si osobní kačenku, zasměje. Škoda, že tolik vtipu neměl i autor tohoto příspěvku. http://ladyweb.ihned.cz/ se do ostatních ženských webů nestrefuje, prostě je jiný.
Sice chápu autorův názor na hudební vydavatelství a ve velké míře se s ním stotožňuji, ale jeho označení stahování hudby z P2P sítí za legální beru jako pokrytectví. Ano, stahovat je podle našich zákonů legální. Ale poskytovat ke stažení už ne a bez poskytovatelů by si nikdo nic nestáhl. Takže ta hudba je opravdu šířena nelegálně, přestože stahovač je před zákonem v bezpečí.
A to bychom měli ještě uvážit, že většina sítí vyžaduje, aby každý uživatel nabízel ke stažení určité množství dat. Jistě, můžete nasdílet iso image svého oblíbeného linuxu nebo fotky z dovolené, ale pokud by to začli dělat všichni, celý systém přestane fungovat - proto se tomu sítě brání, i když to veřejně přiznat pochopitelně nemůžou.
Nohavica si stahování z webu může dovolit, stejně jako spousty dalších umělců zastupovaných OSA ho živé ponejvíce poplatky z vysílání v rádiích. To jen pro upřesnění místa, odkud mají hudebníci nejvíc peněz, na druhém místě jsou CD a koncerty jsou až na velké výjimky spíše na nule.
Mrzi me, mate-li z uvodu me glosy dojem, ze jsem se pri procitani LadyWebu a psani glosy nebavil. Prave naopak, prilezitosti k humoru jsem nasel vic nez dost, takze zklamana byt nemusite :) Vasi snaze odlisit se od ostatnich zenskych magazinu drzim palce a chapu, ze rubriky o vareni a peci o vzhled jsou jen nutne pojistky ve vydavatelskem zameru. Obdivovat musim Vasi odvahu obejit se i bez spetky sexu - ani manazerka preci neni stroj (je ale mozne, ze jsem opravdu spatne pochopil ten vtip o kacence do vany).
Od té doby, co platíme výpalné i z kancelářského papíru už snad nelegální kopírování neexistuje, nebo se pletu? Jinak: Než platit za MP3 z netu, raději si za 60 Kč koupím kazetu, soubory zdigitalizuji a vyčistím (Pro méně náročné Audacity, pro vyšší kvalitu trial Adobe Audition 1.5) a získám sadu waw souborů k vypálení na CD, které bude hrát všude a bude jej možno libovolně kopírovat, aniž bych se musel bát odhalení a postihu (žádný CD přehrávač nedokáže takovouto placku identifikovat). Takže no problem DRM, no problem watermark, no porblem nekompatibilita a cena lepší, než v netovém obchodě.
Autorský zákon, výpalné mafianským organizacím a podobné buzerace odtržené od reality jsou kromně jiného způsobené absolutním ignorantsvím politiků viz např: DOKUMENT 8866/06
např:
....Narůstající využívání Internetu umožňuje zvyšující se distribuci pirátských a padělaných výrobků po celém světě. Problémem je rovněž skutečnost, že padělání a pirátství se stalo lukrativní záležitostí pro zločinecké organizace, protože tyto aktivity mnohdy přináší vyšší zisk než jiné druhy nezákonného obchodování a přitom jsou mírněji trestány. Cílem navržené úpravy je tedy doplnit směrnici 2004/48/ES o vymáhání práv k duševnímu vlastnictví a vedle správních a občanskoprávních opatření zakotvených v této směrnici doplnit sankce trestní, které představují za určitých okolností efektivní prostředek vymáhání práv k duševnímu vlastnictví....
Takže používáním Internetu podporujete zločinnost. Darebáci. Do šatlavy s váma.
Nevím jak vy, ale již můj otec měl doma desky Beatles. Nevidím důvod proč bych je měl znovu kupovat. Tolik k poklesu truhu s prodejem hudby.
Předpokládám, že další miliony domácností mají rovněž LP, CD, DVD s nahrávkymi Beatles. Z tohoto pohledu je sdílení nahrávky mezi 2 uživateli internetu plně LEGÁLNÍ, za podmínky, že obě domácnosti JIŽ VLASTNÍ ZAKOUPENOU NAHRÁVKU v libovolné podobě.
Vzhledem k počtu globálně prodaných nosičů s nahrávkymi Beatles není možné hovořit o tom, že by sdílení skladeb Beatles mohlo být považováno za nelegální.
Ad domácí produkce před rokem 1989: nepochybně vám neuniklo, že pokud hvězdička pop music zpívala zahraniční melodii doplněnou českým textem, zaplatil stát licenční poplatky ze státního rozpočtu - tudíž z daní a tudíž má celý národ přeplaceno a sdílení této produkce lze považovat rovněž za legální. Autorské poplatky byly vůci držiteli práv uhrazeny státem.
si myslím že i-legalne.cz uživatele od nakupování hudby spíš odradí, v tomhle e-shopu může nakupovat jen někdo kdo je jako Mirek Dušín, ale normálně uvažující člověk asi ne a proč?
ukázky hudby jsou tak kratičké, že jsou vlastně na dvě věci
sortiment není nijak moc velký
než si můžu něco zakoupit musím nainstalovat spyware od MS, nový mediaplayer a někdo i nový OS
zakoupenou hudbu musím "aktivovat" pěkně jednu po druhé nejde to udělat pro celé CD nebo dokonce nákup
skladby nejsou popsané, takže jde o zmetky
abych mohl zakoupenou hudbu normálně poslouchat a používat, tak si ji stejně musím nejdřív vypálit jako audio, pak ji grábnout a enkódovat do nějakého normálního formátu než je wma
poslouchat (i)legální hudbu bych doporučil tedy lidem, kteří neví, co s volným časem, já na tohle čas nemám
když si něco stáhnu z warez zdrojů, tak si to můžu poslechnout hned, kde chci a jak chci, vše mám perfektně otagované, s obrázky coveru a informací o albu a interpretovi
proč bych měl platit za něco co je zmetek a nedodělek, když můžu mít to samé zdarma v perfektní kvalitě?
stahování stejně mám už předplacený a navíc z prodeje CD u major labels dostává interpret jen malá procenta, spíš promile
Nejlépe to vyřešil Jarek Nohavica. Na ochranné svazy se vykašlal a svoji tvorbu dává na internet volně ke stažení. Přesto pro něj není problém vyprodat během krátké doby jakýkoli sál (a nepotřebuje žádnou reklamu ani konvoj kamionů s technikou) a chudý také není. Inu, kdo umí, umí a bez producentských a manažerských berliček se obejde. Takže lze naprosto zodpovědně prohlásit, že jediní, které volné šíření hudby a filmů poškozuje jsou právě různí parazité, kteří svou činností ty skutečné umělce okrádají a z břídilů se snaží dělat hvězdy.
A neni ze strany OSA trochu pokrytecké vybírat poplatky z kazde kopie papiru co jsi nakopiruji, kazdeho nosice dat, z kazde vypalovacky nebo kazdeho nahravaciho zarizení?
Koupi kazdeho audiovizualniho zarizeni platim autorske poplatky OSA za obsah, ktery tam nahraji, kdyz si spocitam ze muj jeden projek ma cca 250 stranek A4 a kopiruji to minimalne 5krát, zaplatim 125 korun za svoji vlastni praci nekomu, kdo stim nema nic spolecneho.
Tak mi reknete kdo je vetsi pokrytec :-D