Velký rozdíl mezi reklamou a barvou na pytlíku není. Někteří výrobci a prodejci by bez reklamy neměli dostatečný zisk a pokud by nefungovaly základní ekonomické zákony, asi by reklama vůbec neexistovala. Levnější barva se třeba nemůže zvolit, protože to hygienické předpisy nedovolí a zákazník to musí zaplatit ve zvýšené ceně. Že se projeví zvýšení ceny pohoných hmot o pár desetníků na zvýšení cen jízdného, rohlíků, ovoce a všeho ostatního, co se musí dopravovat, chápe snad každý. Je tady výpočet vztahu ceny nafty a produktu jiný než u reklamy? A také nikdo soudný nechce po nikom přesný algoritmus tohoto vztahu. Protože Nova nefunguje ze vzduchu, část jejích příjmů plyne z reklamy a tu my opravdu platíme v ceně zboží. Čili i zapřísáhlí odpůrci Novy, kteří na ní vůbec nekoukají a dokonce i ti, kteří nemají TV a neplatí koncese, ve zboží Novu financují. Zní to absurdně, ale je to bohužel pravda.