Placení přes PayPal v e-shopech dosud fungovalo tak, že byl zákazník přesměrován na stránku platebního systému, kde se musel přihlásit a potvrdit platbu. Firma teď v New Yorku oznámila, že s několika partnery testuje zjednodušenou variantu, která uživatele neodvádí pryč.
Okno pro uskutečnění platby se bude nově zobrazovat ve vrstvě nad stránkou e-shopu a zákazník tak po celou dobu zůstane na webu obchodníka. Rozhraní je navíc stejné pro web, tablet i smartphone a potvrzení platby vyžaduje méně kroků.
Nové řešení má být v první půlce roku dostupné velkým obchodníkům, později PayPal plánuje jeho rozšíření i na střední a malé e-shopy. Součástí modulu se má v průběhu letošního roku stát také přihlašování k obchodu přes paypalový účet, které je založeno na standardu OpenID Connect. Je ale otázka, jestli se obchodníkům nevyplatí spíše používat vlastní přihlašování.
PayPal také oznámil, že rozšíří testování plateb přes svůj systém Beacon do dalších zemí – po USA a Austrálii jej nabídne i obchodníkům ve Velké Británii, Kanadě, Francii a Německu.
Beacon je malý vysílač, který se dá připojit k vybraným pokladním systémům v kamenných obchodech. Zařízení, které je na první pohled podobné trojhrannému flash disku, se umí prostřednictvím BLE (Bluetooth Low Energy) připojit k smartphonům s nainstalovanou aplikací Paypalu.
Uživatel, který do provozovny se zapojenou Beacon vejde, je na spojení upozorněn vibrací a zvukem. Pokud je potvrdí, zobrazí se jeho jméno a fotografie na displayi pokladního systému – obchodník tak například zákazníka může oslovovat jménem. K potvrzení platby pak uživatel nepotřebuje telefon ani vytáhnout z kapsy, stačí jen částku obchodníkovi ústně potvrdit. Účtenka poté zákazníkovi dorazí e-mailem.
Zdroj: Blog Paypalu