Televize Nova a agentura Médea učinily další krok k vlastnímu měření televizní sledovanosti. Agentura Nielsen, kterou vybraly prostřednictvím svého Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), oznámila, že zahájila rekrutaci domácností do svého panelu pro měření televizní sledovanosti v České republice. Celkem bude čítat 1 900 domácností, což je obdobné číslo jako u již existujícího panelu společnosti Mediaresearch, která zajišťuje měření televizní sledovanosti pro Asociaci televizních organizací (ATO).
K TÉMATU: Peoplemetry pro Novu a Médeu bude provozovat agentura ACNielsen. Podepsala smlouvu
“Parametry panelu, čítajícího 1 900 domácností, jsou stanoveny na základě rozsáhlého televizního průzkumu, který Nielsen provádí společně se svým partnerem společností SC&C. Panel plně reprezentuje sociodemografickou strukturu českých domácnostní a jejich chování při sledování televizního vysílání,” uvedla agentura Nielsen, jež se neúspěšně účastnila předloňského tendru na realizátora nové vlny měření televizní sledovanosti pro ATO. Po jejím vyřazení kvůli formálním nedostatkům v přihlášce do soutěže začala Nova zpochybňovat celý tendr a nakonec z ATO ke konci loňského roku vystoupila.
ČTĚTE TAKÉ: Další krok k “nováckým” peoplemetrům: Nielsen si dělá sociodemografický výzkum
Nielsen poté vyhrál tendr SPSM, které Nova založila s agenturou Médea, a bude realizovat konkurenční projekt měření sledovanosti. „V České republice využíváme speciální motivační programy, které nám umožní pokrytí všech segmentů populace včetně mladých domácností. Panel poskytne SPMS ta nejpřesnější data o televizní sledovanosti,“ tvrdí Kyriakos Kyriakou, generální ředitel Nielsen pro Českou republiku a střední Evropu. Všech 1 900 peoplemetrů bude v českých domácnostech instalováno do letošního listopadu, první oficiální data SPMS dostane v lednu 2014.
Nova nyní na základě smlouvy nadále odebírá data od ATO, i když už není jejím členem. Podle informací DigiZone.cz má předjednánu i možnost prodloužení smlouvy na nákup dat na první pololetí příštího roku, kdy už bude mít i data z vlastního průzkumu od agentury Nielsen.