Především od Novy a České televize chce získat diváky nová televize Pětka zaměřená na českou zábavu, která zahájí vysílání 15. října v celoplošném multiplexu 3, na satelitu a v kabelu. Serveru Médiář.cz to řekl její generální ředitel Marek Vítek. Zároveň odmítnul, že by Pětka měla být konkurentem především televizi Barrandov. „Nemyslím si, že budeme konkurenti Barrandova, z jejich pěti až šesti procent podílu na sledovanosti si můžeme vzít nejvýš tak půl procenta,” uvedl Vítek.
K TÉMATU: Vysílání televize Pětka odstartuje Iveta Bartošová. Bude mít vlastní pořad
Podle šéfa Pětky není ani jasné, jak se bude TV Barrandov profilovat pod novým majitelem.
“Ale masa diváků je u velkých televizí – zejména u Novy a u České televize,” řekl Médiáři doslova. Zaváděcí kampaň, kterou nová televize zahájila 1. října a využívá billboardy, rozhlasové spoty, tištěné inzeráty a internet, vyjde podle Vítka na 20 milionů korun. Majitel Pětky Luboš Měkota investuje do prvních tří let vysílání 300 milionů korun, v prvním roce existence očekává reklamní výnosy 50 milionů Kč.
ČTĚTE TAKÉ: Celoplošná televize Pětka odstartuje 15. října. Vrátí se k tradiční české zábavě
Vítek už dříve řekl, že do konce letošního roku chce Pětka oslovit 0,3 procenta publika, v prvním roce pak 1,2 a v druhém 2,5 procenta. Do tří let se chce dostat na čtyř až pětiprocentní podíl na trhu, což je pozice, kterou má nyní TV Barrandov. Od 1. prosince budou Pětku měřit peoplemetry, data budou dostupná prostřednictvím Asociace televizních organizací (ATO). Narozdíl od sesterské pražské TV Metropol tak bude Pětka prodávat reklamu podle dosažené sledovanosti.
DigiZone.cz připravuje rozhovor s generálním ředitelem Pětky Markem Vítkem a programovým ředitelem Václavem Kutilem