On flash vykonove vyhovuje, ale jenom stoji o hodne vic kacek (na zeleze i na licencich).
To, ze je flash (jako format) pro distribuci videa nevhodny, vi (nejen Patrik) uz peknych par mesicu. Jenze holt flash je sexy. Paradoxne prechazi Stream castecne na WMV v dobe, kdy do flashe panove od Adobe dodelali (a dokoupili licence) na H.264 (a mozna i H.264 AVC), cimz se stal skoro tak pouzitelny jako VC-1 (AKA WM9).
Mimochodem, pokud vim, tak Stream.cz pouziva pro distribuci videa pogresivni download, stejne jako YouTube. Rozdil je jen v tom, co umoznuje prehravac.
Problém streamu, alespoň pro mne není v kvalitě, ta je v celku dobrá, ale spíše ve schvalování. Zatímco na google či youtube mohu umístit video během 15 minut, u streamu je třeba čekat na jakési schválení, přičemž není jasné, jestli je video neschválené, nebo vůbec k uploadu nedošlo. To jsou problémy technického rázu, které je možné vyřešit s finanční podporou. Tak jen honem do toho. Myšlenka je dobrá.
Možná by stálo za to informovat uživatele o tom, v jakém formátu a rozlišení video poslat, aby nebylo zbytečně překodováno - a tím neztratilo na kvalitě. Určitě by neškodilo poskytnout free komprimační program, kterým by si uživatel zkomprimoval video na svém počítači a hotové poslal na server, kde by byl beze změny prezentován.
1) uživatelská přítulnost? - přechod na MS technologie mi připadá (z hlediska uživatele) spíše jako cesta zpět, nejenže od obsahu odříznete uživatele jiných OS než Windows, ale také mnohé uživatele samotných Windows, alespoň na stránkách, na které odkazuje Patrik Zandl se množí příspěvky uživatelů, kteří nic nevidí, třeba já na jednom počítači vidím jen okno chatu, na druhém jen "blikající" černou plochu a odkaz na FAQ také nefunguje, po kliknutí pro změnu dostanu príázdnou bílou plochu, proč nezůstanete u flash technologie, která funguje všude a uživatel nemusí nic instalovat (když předpokládáme, že má v prohlížeči flash plugin)
2)"sou to všichni uživatelé Seznamu, tedy všichni uživatelé Internetu," to jste poněkud přestřelil, když vezmu v potaz, že budeme brát jen ČESKÉ uživatele, tak je dnes v době Google poměrně dost uživatelů, kteří, sice Seznam znají, ale nepoužívají, nebo (třeba jako já) jen aby zkontrolovali pozici nějaké stránky (kterou tvoří nebo kterou optimalizují) v seznamu
převážná část pokročilejších uživatelů (nebo i začínajících, kterým to někdo ukázal) používá na vyhledávání Google, proto se běžně používá slovo "vygooglit" a nikdy jsem neslyšel "vyseznamovat nebo vyseznámit" :)
3) to spojování s Landou je úmyslná "záporná" reklama, přeci jen pro velkou část lidí je Landa spojován s nacismem, ať už v souvislosti s minulostí (Orlík) nebo současností (Ordo Lumen Templi)?
tiež nechápem, prečo prešli na drahý proprietárny WMV, Flash tiež nebol bohveičo, najlepšie by bolo asi VLC, to by to zvládalo aj Amino v IPTV a dokonca aj presoftované satelity Dream ! To by mali vedieť, teda keď sa naozaj rozumejú aj netu aj TV :-)
Mimochodom kde zmizol ten neprerušovaný TV stream ? :-(
Noisebrothers má nejspíš 350k zobrazení jen kvůli reklamě na seznamu. Ne kvůli tomu, že by na Stream chodilo víc českých uživatelů než na YouTube. Stručně řečeno, z těch několika tisíc videí má Stream v pár desítkách navrch, ve zbytku prohrává a prohrávat bude. To, že dnes už není důvod používat YouTube je jen hloupá marketingová fráze, které ten pán nejspíš ani sám nevěří.
Stream je hezky udelany - jediny cim se lisi je silny vlastni obsah, to ho odlisuje od ostatnich. Panove by si ale meli priznat ze nebyt fuze se Seznamem tak vyhral tento projekt propadak roku. Pred spojenim mel totiz dlouhodobou prumernou navstevnost ani ne desetinovou jakou ma ted.
Pri jednoduchem vypoctu pri kterem mate u minusove polozky platy na nekolik desitek zamestnancu, hardware, software atd atd... a na plusove strane prumerny maly server kterych jsou v Cechach tisice a ktere svoji navstevnosti vydelavaji prd vam tedy vyjdou jednoznacne naprosto proinvestovane a projedene penize s nulovym vysledkem.
To ze to spojili se Seznamem cely tento projekt zachranilo, coz je snad kazdemu nad slunce jasne, tak proc si to nepriznat.
Jinak pod Seznamem ma samozrejme Stream jiny potencial a je to jine kafe, v opacnem pripade to mohli do par mesicu zabalit.
Nekdy proste jeden kseft zachrani cely obchod :-)))
Zábavné je, že Patrick na svém blogu nyní píše, že Stream musí u stramovaných videí přejít na WMV, protože Flash výkonově nevyhovuje.
Jenže tím prakticky popírá celé technické řešení (a název) Streamu! Jejich přehrávač je oproti YouTube tak špatně použitelný PRÁVĚ PROTO, že technicky se způsob přehrávání liší. Nejvíc je to asi vidět v případě, kdy si přehraju video a pak se chci vrátit k nějaké části. Jenže při "přehrát znovu" se celé video stahuje úplně od začátku. O nemožnosti posunu do ještě nestažené části ani nemluvě. To vše právě kvůli online streamování (Stream.cz), na které třeba YouTube neplýtvá výkon, ale má tupé úložiště s rozkouskovanými videi a všechno nechává na klientu.
Jestli ale Patrick tvrdí, že pro streamovaná videa musí přejít na WMV, vychází z toho toto: "1. Stream.cz má zkriplovaný přehrávač kvůli technické výhodě - videa se streamují v realném čase. 2. Flash pro streamování v reálném čase není vhodný a tedy technická výhoda je naopak nevýhoda."
Tj. logicky mi z toho plyne, že je celá myšlenka flash online streamování špatná, Stream celou dobu prošlapával slepou uličku a je třeba to celé zahodit a krátká videa implementovat stejně, jako to mají všichni ostatní. Tedy celá vize byla od začátku špatná!
Co bude dál? Stane se z toho další nepoužitelný server, který je založen na WMV? Teď už jen DRM a může to celé rovnou krachnout. Nebo to snad byl záměr od začátku?
Dokud bude flashový přehrávač strímu tak šitózní jako dosud, nemá proti YouTube šanci. A jestli to s tím WMV myslí strím vážně, tak to můžou zavřít rovnou.
Kdy pan Zandl pochopí, že dnešní člověk kouká na film nebo klip tak, že prokliká nejzajímavější scény, přeskočí nudné pasáže a reklamy a jde od toho? S jejich přehrávačem tohle NEJDE, na YouTube to JDE!
Navíc ty pitomé reklamy. Když vidím jednu a tutéž reklamu už podesáté, chce si mi blejt. S přihlédnutím k délce klipů a průměrnému počtu shlédnutých za návštěvu není možné cpát reklamu před každý, ale spíš tak před každý desátý.