Novým prezidentem Asociace televizních organizací (ATO), organizace sdružující většinu důležtých hráčů na českém televizním trhu, se stal generální ředitel České televize Petr Dvořák. Rozhodla o tom dnešní valná hromada ATO, která zároveň přijala za přidruženého člena organizace Asociaci producentů v audiovizi (APA). Ve stejném postavení přidruženého člena je v ATO například televize Barrandov.
Z ARCHIVU: Ředitel Novy Dvořák se stal prezidentem ATO, která měří sledovanost televizí
Petr Dvořák už jednou prezidentem ATO byl, od června do prosince 2010 coby zástupce televize Nova (tehdy jako viceprezident CME pro televizní vysílání). Po jeho odchodu z Novy jej v této pozici nahradil současný šéf Novy Jan Andruško, který byl prezidentem ATO do června 2011. Nova poté z asociace vystoupila na protest proti opakovanému výběru společnosti Mediaresearch coby realizátora elektronického měření televizní sledovanosti v Česku, který ATO organizuje.
K TÉMATU: Nova vystoupila z Asociace televizních organizací. Novými členy Óčko a Atmedia
Funkce prezidenta ATO je reprezentativní, po roce se v ní střídají představitelé řádných členů asociace. Těmi jsou v současné době kromě ČT ještě FTV Prima, Óčko, Asociace komunikačních agentur (APA) a agentura Atmedia. Nova po vystoupení z ATO od této organizace už pouze nakupuje data sledovanosti, která chce od příštího roku nahradit daty vlastního peoplemetrového výzkumu, realizovaného prostřednictvím nového Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS).