V seznamu mobilních operátorů, kteří v následujících měsících nabídnou levnější nebo zcela bezplatná data pro využívání facebookového Messengeru (pro Android, iOS i další telefony), nenajdete firmy z USA nebo většiny velkých západoevropských trhů. A samozřejmě v něm není ani Česká republika.
Podle oznámení Facebooku se do akce zapojí tito operátoři: TMN (Portugalsko), Three (Irsko), Airtel a Reliance (Indie), Vivacom (Bulharsko), Backcell (Ázerbajdžán), Indosat, Smartfren, AXIS a XL Axiata (Indonésie), SMART (Filipíny), DiGi (Malajsie), DTAC (Thajsko), Viva (Bahrain), STC (Saudská Arábie), Oi (Brazílie), Etisalat (Egypt), Tre (Itálie).
Výběr zemí dává logiku – jde vesměs o státy, kde je Facebook velmi oblíbenou službou a zároveň tam počet jeho uživatelů stále roste (například Brazílie je podle statistik Social Bakers zemí s druhým největším počtem facebookových uživatelů, Indie a Indonésie jsou hned v závěsu).
Facebook tam tedy má velkou šanci přilákat ke svým mobilním službám velkou masu uživatelů. A právě mobilní služby (a v nich prodávaná reklama) jsou – jak loni na podzim prohlásil Mark Zuckerberg – klíčové pro budoucí zisky firmy.
Facebook akci sám označuje za „promotion“, z čehož lze usuzovat, že půjde o dočasnou marketingovou slevu omezenou na například několika měsíců. Pro firmu ale může jít o zajímavý test, zda se vyplatí podobný přístup zavést i v jiných zemích.