Hlavní navigace

Po propadu českého týmu na Euru se propadá i zájem o Primu

26. 6. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

26. 6. 2008

Televizi Prima se nedaří držet pozornost diváků, které začátkem června přitáhla účast českého týmu na fotbalovém Mistrovství Evropy. Minulý týden, tedy po vyřazení české reprezentace hned v základní skupině Eura 2008, spadl celodenní podíl Primy na divácích starších patnácti let na 18,55 procenta. To je o 2,21 procentního bodu méně než v předchozím týdnu.

GRAF: Podíl českých televizí na trhu v 25. týdnu 2008 (PDF, 23kB)

Zájem o Primu klesal zejména v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin, kdy probíhají přenosy z Eura. Minulý týden dosáhla Prima v prime time podílu 17,18 procenta, o týden dříve to bylo 21,85 procenta, tedy skoro o pět procentních bodů více. Nejvíce diváků se od Primy přelilo k prvnímu programu České televize. Celodenní podíl ČT 1 na trhu minulý týden stoupl oproti předchozímu z 21,26 na 23,08 procenta.

Výraznější nárůst zaznamenala ČT 1 v hlavním vysílacím čase: posílila z 22,20 na 26,08 procenta. Mírně stoupal rovněž zájem o ČT 2. Minulý týden dosáhl v celodenních číslech podílu 5,75 procenta (nárůst o 0,41 procentního bodu), v prime time 4,14 procenta (nárůst o 0,23 procentního bodu). Určitý pokles zaznamenal zpravodajský kanál ČT 24. V celodenních číslech z 1,33 na 1,26 procenta, v hlavním vysílacím čase si ČT 24 udržela podíl 0,74 procenta. Digitální program ČT 4 Sport mírně posílil v celodenním podílu na sledovanosti (z 0,59 na 0,61 procenta), zatímco v prime time klesl (z 0,37 na 0,35 procenta).

TABULKA: Týdenní sledovanost českých televizí v roce 2008

CIF20-tip-debata

Sledovanost televize Nova oproti předchozímu týdnu stagnovala. Průměrný celodenní podíl na trhu se zlepšil o setinu procentního bodu na 38,44 procenta, v hlavním vysílacím čase dosáhla Nova totožného výsledku jako v předminulém týdnu: 41,99 procenta. Polepšila si Nova Cinema: v celodenních číslech z 0,28 na 0,30 procenta a v prime time z 0,24 na 0,27 procenta.

Diváci minulý týden také mírně utíkali k menším kabelovým a satelitním televizím. Podíl všech těchto programů, shrnutý do kolonky „ostatní“, stoupl v celodenních číslech o čtyři setiny procentního bodu na 12,01 procenta. V prime time byl nárůst markantnější: z 8,70 na 9,25 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.