Televizi Prima se nedaří držet pozornost diváků, které začátkem června přitáhla účast českého týmu na fotbalovém Mistrovství Evropy. Minulý týden, tedy po vyřazení české reprezentace hned v základní skupině Eura 2008, spadl celodenní podíl Primy na divácích starších patnácti let na 18,55 procenta. To je o 2,21 procentního bodu méně než v předchozím týdnu.
GRAF: Podíl českých televizí na trhu v 25. týdnu 2008 (PDF, 23kB)
Zájem o Primu klesal zejména v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin, kdy probíhají přenosy z Eura. Minulý týden dosáhla Prima v prime time podílu 17,18 procenta, o týden dříve to bylo 21,85 procenta, tedy skoro o pět procentních bodů více. Nejvíce diváků se od Primy přelilo k prvnímu programu České televize. Celodenní podíl ČT 1 na trhu minulý týden stoupl oproti předchozímu z 21,26 na 23,08 procenta.
Výraznější nárůst zaznamenala ČT 1 v hlavním vysílacím čase: posílila z 22,20 na 26,08 procenta. Mírně stoupal rovněž zájem o ČT 2. Minulý týden dosáhl v celodenních číslech podílu 5,75 procenta (nárůst o 0,41 procentního bodu), v prime time 4,14 procenta (nárůst o 0,23 procentního bodu). Určitý pokles zaznamenal zpravodajský kanál ČT 24. V celodenních číslech z 1,33 na 1,26 procenta, v hlavním vysílacím čase si ČT 24 udržela podíl 0,74 procenta. Digitální program ČT 4 Sport mírně posílil v celodenním podílu na sledovanosti (z 0,59 na 0,61 procenta), zatímco v prime time klesl (z 0,37 na 0,35 procenta).
TABULKA: Týdenní sledovanost českých televizí v roce 2008
Sledovanost televize Nova oproti předchozímu týdnu stagnovala. Průměrný celodenní podíl na trhu se zlepšil o setinu procentního bodu na 38,44 procenta, v hlavním vysílacím čase dosáhla Nova totožného výsledku jako v předminulém týdnu: 41,99 procenta. Polepšila si Nova Cinema: v celodenních číslech z 0,28 na 0,30 procenta a v prime time z 0,24 na 0,27 procenta.
Diváci minulý týden také mírně utíkali k menším kabelovým a satelitním televizím. Podíl všech těchto programů, shrnutý do kolonky „ostatní“, stoupl v celodenních číslech o čtyři setiny procentního bodu na 12,01 procenta. V prime time byl nárůst markantnější: z 8,70 na 9,25 procenta.