Hlavní navigace

Po Telefónice začíná české startupy lovit už i T-Mobile. Tahá je do Polska

6. 5. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Krakovský hub:raum si naplánoval zastávky své letošní roadshow i v Praze a Brně. Má zájem o nápady, které se mohou hodit hlavně operátorům.

Korporátní akcelerátory v tuzemsku zastupuje v podstatě jen Wayra, která spadá pod španělskou Telefóniku. Přesto se ale snaží s tuzemským O2, které už je pod křídly skupiny PPF, udržovat dobré vztahy. Účastníky letošního kola tak vybíral i člen představenstva tuzemského operátora Michal Frankl.

Na druhý ročník startupového rychlokurzu v polském královském městě ale začíná lákat tuzemské týmy i T-Mobile, respektive jeho mateřský Deutsche Telekom. „V tuzemsku je strašně málo startupů, které by se snažily prodat své nápady korporacím. Jdou úplně jinou cestou a my moc nevíme, proč to nezkouší,“ tvrdí Filip Dřímalka, jeden z mentorů krakovského akcelerátoru hub:raum

Vzhledem k tomu, že první letošní kola tuzemských akcelerátorů jsou už v plném proudu, může být krakovská zkušenost zajímavá. V rámci programu Warp totiž Poláci poskytnou osmidenní podnikatelskou nalévárnu. „Dostanou rady ohledně nastavení byznys modelu, PR, marketingu, práva, fundraisingu a samozřejmě i technologické pozadí se zázemím velkého operátora,“ vysvětlil na včerejší prezentaci ve smíchovském Node5 Łukasz Cieśla z hub:raumu. 

Kromě toho jsou tu i peníze. V počáteční fázi může jít o deset až třicet tisíc eur bez záruky a později může jít až o dalších padesát tisíc eur, ale výměnou za deseti až třicetiprocentní podíl. Navíc je stále živá šance na proniknutí do nabídky mobilního operátora, který má přibližně 230 milionů zákazníků po Evropě a Spojených státech. Uzávěrka přihlášek je dvacátého května

UX DAy - tip 2

Deutsche Telekom se snaží hledat talenty i v rámci svých soutěží jako třeba Telekom Innovation Contest. Operátoři novou krev potřebují. „Nové aplikace a služby, které vyjdou z podobných akcí, nám mohou pomoci při nabízení datových tarifů třeba firemním zákazníkům,“ vysvětluje Tomáš Grünwald z tuzemského T-Mobile. 

Češi zatím do polského dění nezasáhli, ale loni se zadařilo slovenské aplikaci Thapir, která podle pozice uživatele vyhledává kulturní, sportovní nebo společenské akce v jeho okolí. Deutsche Telekom jim po absolvování programu poskytl 30 tisíc eur na další rozvoj projektu. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).