Zprvu to vypadalo jako příspěvek o mediálním partnerství Novy dalšího českého filmu, nakonec se ale z reportáže v dnešních Televizních novinách opět vyklubal apel na poslance, aby zrušili reklamu v České televizi a podpořili návrh Novy, že fond na podporu české kinematografie budou místo ČT financovat komerční televize. Nova stojí za myšlenkou, že by celoplošné plnoformátové televize Nova, Prima a Barrandov odváděly do fondu dvě procenta z celkových ročních výnosů z prodeje reklamních časů.
K TÉMATU: Nova začala bojovat proti reklamě v ČT přímo v Televizních novinách
Nova se v hlavní zpravodajské relaci nejprve pochválila za podporu nového českého filmu V peřině, načež navázala výčtem tuzemských snímků, jimž už dělala partnera. Oslím můstkem se pak dostala k podstatnému závěru reportáže, že je připravena film podporovat více, pokud poslanci zruší reklamu ve veřejnoprávní televizi. Právě v úterý totiž bude sněmovna v druhém čtení projednávat senátní návrh novely zákona o ČT, který reklamu ve veřejnoprávní televizi zachovává na další dva roky. Existují ale pozměňovací návrhy, které reklamu v ČT výrazně omezují.
ČTĚTE TAKÉ: Nova odvysílala další reportáž proti reklamě na obrazovce České televize
Pokud ČT skutečně přijde o možnost vysílat reklamu, nebo ji poslanci významně omezí (měla by zůstat jen na programech ČT 2 a ČT 4), přesune se ke komerčním televizím čtvrt až půl miliardy korun reklamních peněz ročně, které nyní končily na zvláštním účtu ČT. Z něj pak putovaly do fondu na podporu kinematografie, ale také na televizní digitalizaci či digitalizaci archivu ČT.
Kavčí hory ze zákona posílaly z výnosů z reklamy na fond kinematografie 150 milionů korun ročně, tutéž částku slibují i komerční televize. Navíc by jim ale zůstalo 100 až 350 milionů korun od inzerentů, kteří by se k nim přesunuli z ČT, takže by na této „dobrovolné“ podpoře českého filmu výrazně vydělaly.