Hlavní navigace

Pokud ČT nepřijde o reklamu, zastaví se růst akcií majitele Novy

17. 10. 2006
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

17. 10. 2006

Mediální koncern CME zaznamenává v posledních šesti týdnech neobvyklý růst ceny akcií na pražské burze. Důvodem je podle Jakuba Židoně, analytika České spořitelny, očekávaný přechod části inzerentů od veřejnoprávní České televizetelevizi Nova. Od příštího roku totiž ČT přijde o část a od roku 2008 téměř o veškeré reklamní časy. Pokud by ale zákonodárci omezení reklamního prostoru v ČT zrušili, růst akcií CME by se zastavil.

WT100 persony2 (Ilinčev aspol)

V poslední době kolují zprávy, že zadavatelé reklam údajně plánují využít lobbyistické skupiny k tomu, aby na půdě parlamentu prosadily legislativu ohledně zachování reklamního času v ČT, upozorňuje Židoň. Omezení a úplné zrušení reklamy na ČT totiž mělo pomoci novým digitálním televizím, jejichž start je ale soudním zrušením licencí a odkladem vypnutí analogového vysílání ohrožen. Tím se situace zásadně mění, říká Židoň.

Další vývoj je podle analytika těžké odhadovat, protože celá kauza se stává politickou. Pokud ale existuje určitá džentlmenská dohoda o pomoci novým digitálním televizím, existuje reálná šance pro zachování reklamy v ČT i v dalších letech. To by samozřejmě mělo negativní vliv na akcie CME. Nejedná se totiž o žádný nezanedbatelný podíl na reklamním trhu v České republice, který čítá zhruba 10 miliard Kč. Když vezmeme v úvahu současný podíl ČT na tomto trhu (11 až 12 procent), bavíme se o více než miliardě korun ročně, upozorňuje Jakub Židoň.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.