mám HTML blokované a zobrazitelné pouze na explicitní povolení. Pokud se jedná o nějakou "nabídku služeb či výrobků", tak to nemilosrdně končí ve spammu. Opravdu nevidím důvod, proč si v počítači pouštět HTML z nedůvěryhodného zdroje.
Neakceptuji ani představu, že "to musí skákat po obrazovce, měnit barvy a skřehotat". Sorry, takováto presentace pro mě automaticky znamená, že propagované zboží či služba jsou na exkrement a výrobce či dodavatel také.
co to povídáš? :) Samozřejmě je nevykreslují, ani to netvrdím. Zásadně ale zasahují do zdrojového html a vznikají pak zbytečně problémy, například do dlouhých odkazů nám seznam vkládal doprostřed adresy mezeru nebo centru se nelíbilo, když nebyl před tabulkou v html kódu bílý znak, těch problémů bylo celkově ale na desítky, které jsme evidovali a dávali na ně pozor
Zkuste se páni vnucovači čehokoliv zamyslet nad tím, že své výblitky posíláte i lidem co nejsou na freemajlu a mají placený mejl s limitovaným bandwithem.
Copak asi udělá user, když si platí bandwith pro sebe a vy mu ho užíráte obludnýmy mejly, o které nestojí??? Prozradím vám takové malé tajemství. Takový mejl se neodhlašuje, ale zaklikne jako spam a další příchozí server okamžitě zahodí. I když příští nabídka bude pro příjemce třeba zajímavá a mohla by vám získat zákazníka. Děláte si to sami.
Jo, a s firmou, co získává mejly z té veřejné databáze, ke které se nikdo nemůže dostat, tak můžou chodit majly třeba zlatý a s vodotryskem, tak neznám nikoho, kdo by je neoznačil jako spam.
Nedávno jsem měl možnost vidět schránku uživatele na Seznamu. Je tam složka Hromadná a byly tam tisíce nabídek, které nikdo nikdy nečetl a jsou automaticky odmazávány. A prý to tak tam mají všichni. Jaká pak je asi pravděpodobnost, že nevyžádané nabídky můžou někoho oslovit?
Ono úplně stačí nemít produkt totálně na h*vno a extra předražený, ale zapojit mozek do svojí hlavní činnosti a pak nepotřebujete extra "vymazlený" e-mail.
Důležitý je hlavně fér přístup k zákazníkovi (címž rozhodně nemyslím servilní lezení do zádě jednou rukou, aby se v druhé dobře schoval nůž - jak to dělá hodně firem) a velmi kvalitní produkt nebo služba.
Jinak platí další pravidlo: Pokud nemám něco, co zákazníkovi pomůže, tak ho neotravuju!
Naprosto debilní je systém, kdy se povinně rozesílá newsletter a i když v něm vlastně vůbec není co říct, tak se musí rozeslat nějaká blbost, protože je přece středa a musí se odeslat milion a půl e-mailů!!!
Co se týče formátu e-mailů, tak jednoznačně plain text s jediným odkazem. Délka maximálně jeden odtavec, slohovky rozhodně číst nikdo nebude.
Ano, takový e-mail nelze měřit, nelze formátovat a nelze dělat žádné grafické a marketingové ukájení nad excelem. Ovšem je 100% kompatibilní a hlavně funkční - což je hlavní věc marketingu.
Marketéři mají hodně společného s úředníky. Kteří taky hodně věcí dělají jenom sami pro sebe a vymýšlí činnosti bez praktického užitku, jenom aby obhájili svoje posty, platy a nutnost klimatizací ve firemních vozech :-D.
Navíc opravdu nechápu tuhle logiku - všichni dělají marketing nějakým způsobem a moc nefunguje... Logicky, pokud chci dosáhnout jiných výsledků než všichni ostatní, tak to musím dělat ZCELA JINAK! Asi těžko můžu dělat to samé, co deset lidí okolo, ale mít naprosto jiný výsledek :-D.
Když dostanu HTML e-mail, který mne podle předmětu zajímá, otevřu ho a přečtu si ho.
Když poštovní server dostane e-mail, který bude mít jenom předmět a přílohu, jinak bude prázdný, s vysokou pravděpodobností ho vyhodnotí jako spam. Pokud se náhodou dostane až ke mně do schránky, a podle předmětu mne bude zajímat, otevřu ho, zjistím, že je e-mail prázdný, a smažu ho. Předmět e-mailu je příliš krátký na to, aby mi v něm někdo vysvětlil, proč si mám to PDF otevřít. A pokud někomu nestojí za to vysvětlit mi v těle e-mailu, proč bych si měl to PDF otevřít, mně zase nestojí za to to PDF otvírat.
Mimochodem, spousta poštovních klientů už v přehledu zpráv zobrazuje náhled obsahu, zpravidla začátek textu e-mailu. I podle toho se při zacházení s e-mailem orientuju. Pokud bude v e-mailu jen přiložené PDF, tenhle náhled bude nejspíš prázdný.
Zatímco u klasických webových stránek se MSIE z brzdy internetu stal pouze tím „modrým vzadu“ a při tvorbě stránek už nemusíte dělat extra styly pro IE. Maximálně vám IE nepřehraje nějakou css/svg animaci, tak v případě HTML emailů je Outlook stále obrovskou brzdou pokroku. Ačkoliv je IE rozlezlý ve Windows, tak soudruzi z USA nepoužívají k vykreslování jeho jádro ale nějakou pravěkou knihovnu z Windows, která funguje na úrovni IE4 z minulého tisíciletí. Díky tomu je nutné používat rozsáhlé inline styly téměř na každé slovo, které v e-mailu vidíte, což vede k tomu, že jsou HTML e-maily datově objemné. Docela by mne zajímalo, proč udělali soudruzi z Redmondu tuto chybu, která drží e-mailovou komunikaci stále v pravěku.
ano, je díky němu potřeba dělat fůru kompromisů, dokonce jednou jsme rozpoznávali klienta ti, kteří používali jenom outlook dostali jinou verzi :).
Výhoda je, že ten kompromis funguje velice dlouho a není potřeba to pravidelně kontrolovat a ověřovat jako u webmailu. Příjde nová verze Outlooku, implementuji email i pro ní a jsem zase na pár let za vodou, tohle chování mají korporáty rádi :)
Zdravím vás,
právě kvůli této problematice jsme do naší aplikace www.mail-komplet.cz nově přidali editor šablon, kde můžete díky jednotlivým prvkům:
Obrázek
Text
Text + obrázek
Produkty
a další
sestavit a následně odeslat e-mail v HTML, který vypadá super a je funkční. Do editoru můžete také napojit XML feed z Heureky či Zbozi a sestavit tak jednoduše produktový e-mail.
Určitě budeme rádi, když editor vyzkoušíte a poskytnete nám svůj feedback.
p.s.: Píši to jako odpověď pro všechny, které stejně jako já v článku nenašli odpověď na svůj dotaz: Jak to teda vůbec udělat, abych poslal HTML e-mail?
Víte co je zajímavé? Že ti číňani, amíci, němci z Amazonu, BG. DealExteme, eBay to mají dávno vychytané a vše jim bez problémů funguje. Jenom tady se objevuje kolo a Amerika.
Proboha, Lupa se stává doménou marketérů, kteří žijí v pravěku a maximálně tak umí přeložit zkratku SEO :-)
Moje banka mi pošle majl i s textem, že vyúčtování za měsíc je v pdf příloze a má ji dokonce zaheslovanou.
Opravdu není problém do textu majlu stručně napsat, o co se jedná, s tím, že podrobnosti jsou v pdf příloze.
Jinak poštovního klienta, který by neuměl pdf otevřít buď sám nebo nebyl prpojitelný s aplikací, která to umí, bych nepoužíval.
třeba kvůli tomu, že prostě zachovávají kompatibilitou pro korporátní klienty? Existuje řada velkých aplikací, které generují interní emaily, je to takový svět, který se nehejbe.
Popravdě, ale raději dělám emaily pro outlook než pro český seznam nebo centrum. Chování outlooku je zdokumentované a predikovatelné, což se o těch dvou zmíněných říct nedá. Sezna dělá rád chyby ve vykreslení a centrum rád zobrazuje bílou stránku.
"Paradoxem tvorby e-mailingových kampaní je, že případné neúspěchy v tvorbě dobře vypadajících a fungujících HTML mailů vedou k tomu, že vznikne čistě grafický e-mail. Někdo prostě vezme ideálně vypadající obrázek z Photoshopu, rozseká ho na kousky, některé udělá klikací a pak to pošle. Což v řadě případů narazí na to, že příjemce neuvidí nic "
Vzhledem k tomu, ze takhle to delaji i ti nejvetsi, jako je Alza, CZC, Mall, TSko a dalsi, verte, ze v tom neni zadny problem.
Osobně jsem asi v chápání obsahu sdělení také slabší. Na jednu stranu ten příspěvek správně upozorňuje na to, že "omýlání" je chyba...
Jenže jak naložit s větou "Mlýt je vyjmenované, ale po "L""? Já ji chápu (a zde se může projevit má slabost chápání, prosím tedy o případnou opravu) tak, že v češtině existuje slovo "mlýt" a je zařazeno do vyjmenovaných slov po L.
Jenže slovo "mlýt" český jazyk nezná (a tudíž sotva může být zařazeno mezi vyjmenovaná slova), na což upozorňuje ten, jenž je podle Vás slabší v chápání obsahu sdělení. Můžete být tak laskav a odhalit nám zabedněncům své myšlenkové pochody, jež Vás vedly k této reakci?