Hlavní navigace

Poslanci definitivně odhlasovali konec reklamy na ČT 1, ČT 24 a webu ČT

13. 7. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

13. 7. 2011

Reklama ve vysílání prvního programu České televize, zpravodajské ČT 24 a na všech webech veřejnoprávní televize definitivně skončí k 11. listopadu letošního roku. Dnes o tom v třetím a závěrečném čtení senátní novely zákona o ČT rozhodli poslanci. Kavčí hory zároveň přijdou o možnost vysílat teleshopping a sponzorské vzkazy. Podle obchodního ředitele ČT Roberta Kvapila tak ČT přijde až o 180 milionů korun ročně, které si vydělala vlastní obchodní činností.

K TÉMATU: Reklama v ČT, poslední dějství. Začíná schůze poslanců, kde se rozhodne

Poslanci podle očekávání zachovali reklamu na programech ČT 2 a ČT 4. Výnosy z prodeje reklamních časů na Dvojce půjdou do státního Fondu kultury, spravovaného ministerstvem kultury, a ze Čtyřky na výrobu sportovních pořadů a nákup vysílacích práv pro sportovní přenosy na České televizi. Sněmovna zároveň zákonem zavázala komerční televize Nova, Prima a Barrandov k odvádění dvouprocentního podílu z ročních reklamních výnosů do Státního fondu na podporu kinematografie.

Novela zákona prošla hlasováním hladce, pokus komunistické poslankyně Ivany Levé vrátit návrh zpět do druhého čtení neprošel. Novelu nyní ještě musí projednat Senát a podepsat prezident republiky Václav Klaus.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.