Česká televize by se mohla vrátit k původním podmínkám vysílání reklamy, kdy reklamní spoty zabíraly až jedno procento vysílacího času na všech jejích programech. Návrh na vrácení reklamy do ČT v podobě pozměňovacího návrhu k zákonu o bankách a dalších finančních institucích podal sociálnědemokratický poslanec Petr Rafaj. I když návrh se zákonem nijak nesouvisí, legislativně je zcela v pořádku a sněmovna by o něm mohla rozhodovat už příští týden.
Podle poslance Petra Plevy (ODS) obsahuje Ratajův návrh i podmínky, do čeho by měla ČT takto vydělané peníze investovat. Z toho, co ČT získá z reklamy navíc, by věnovala třetinu na archiv, třetinu do fondu kinematografie a třetinu někdy v budoucnu na digitalizaci,
řekl Pleva agentuře ČTK s tím, že pro něj se návrh neakceptovatelný. Návrh by podle něj měly nejprve projednat poslanecké výbory. Takto bychom mohli napáchat více škody než užitku,
dodal.
Česká televize mohla až do konce loňského roku vyčlenit reklamě jedno procento celkového vysílacího času na všech svých kanálech. Od letošního roku se tento podíl snížil na půl procenta a od příštího roku by ČT měla zůstat bez reklamy. Výměnou za to jí poslanci schválili postupné zvyšování koncesionářských poplatků z původních 100 korun měsíčně na nynějších 120 korun a v konečné fázi až na 150 korun od 1. ledna 2008.
Poslanec Rafaj neuvedl, zda by s návratem reklamy do ČT zastavil plánovaný růst koncesionářských poplatků.