Poslanec Rafaj (ČSSD) navrhuje vrátit ČT reklamu

31. 1. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
31. 1. 2007

Česká televize by se mohla vrátit k původním podmínkám vysílání reklamy, kdy reklamní spoty zabíraly až jedno procento vysílacího času na všech jejích programech. Návrh na vrácení reklamy do ČT v podobě pozměňovacího návrhu k zákonu o bankách a dalších finančních institucích podal sociálnědemokra­tický poslanec Petr Rafaj. I když návrh se zákonem nijak nesouvisí, legislativně je zcela v pořádku a sněmovna by o něm mohla rozhodovat už příští týden.

Podle poslance Petra Plevy (ODS) obsahuje Ratajův návrh i podmínky, do čeho by měla ČT takto vydělané peníze investovat. Z toho, co ČT získá z reklamy navíc, by věnovala třetinu na archiv, třetinu do fondu kinematografie a třetinu někdy v budoucnu na digitalizaci, řekl Pleva agentuře ČTK s tím, že pro něj se návrh neakceptovatelný. Návrh by podle něj měly nejprve projednat poslanecké výbory. Takto bychom mohli napáchat více škody než užitku, dodal.

Česká televize mohla až do konce loňského roku vyčlenit reklamě jedno procento celkového vysílacího času na všech svých kanálech. Od letošního roku se tento podíl snížil na půl procenta a od příštího roku by ČT měla zůstat bez reklamy. Výměnou za to jí poslanci schválili postupné zvyšování koncesionářských poplatků z původních 100 korun měsíčně na nynějších 120 korun a v konečné fázi až na 150 korun od 1. ledna 2008.

Poslanec Rafaj neuvedl, zda by s návratem reklamy do ČT zastavil plánovaný růst koncesionářských poplatků.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).