Nezlobte se na mne, ale na titulce je nadpis článku od ostatních jednoznačně odlišen kurzívou, je zde jasně uvedeno "glosa" a jméno autora, takže přece každému musí být jasné, co si po jeho prokliknutí přečte. Jestliže o podobné texty nestojím, tak snad jednoduše nekliknu a nečtu. Pokud by šlo o odborný článek, pak bych se na věcnou kritikou nepozastavil, ale v tomto případě se varianta "kliknu, přečtu a prudím" nějak vymyká mému chápání...
Autor se neptal. To, co posílal byla "Taková připomínka a poznámka, jak dotyčná instituce nakládá s něčím, co se jí týká. Nečekal jsem, že mi někdo odpoví."
Autor viděl něco, co podle jeho názoru nebylo v pořádku. Chtěl na to upozornit. Nečekal, že na to někdo odpoví. Ani já bych nečekal, odpověď není potřeba a nechci zbytečně zdržovat, ale "hlásit se to musí". Někdy taky píšu takové maily a dost se divím, když mi pak přijde rozsáhlá odpověď. Já ji nechci. Když oznamuji, tak oznamuji. Když se ptám, napíšu otazník (nebo si výslovně odpoď vyžádám). Ovšem někteří lidé nejednají přímo a nešťastný úřad pak neví, jestli oznámení není skrytá otázka za jejíž nezodpovězení bude popotahován.
Já se ale spíš divím, proč si autor stěžuje, že když už mu odpověděli, tak proč po takové době. Vždyť opdověď nečekal.
Celý svět nemá na práci nic jiného než se zabývat jeho dotazy, psanými navíc ve spěchu a nepřesně. E-mail k adresátovi putuje vteřiny, nanejvýš minuty, takže on je povinen odpovědět okamžitě, nejpozději ihned. Na kvalitě odpovědi zřejmě nezáleží. Proč se teda autor vůbec ptá?
Já se obávám, že v případě státních úředníků bude mít pravdu spíše článek. Ubohá osoba, jak říkáte, se podle mých zkušeností v práci fláká, často ani neví, co to e-mail je, natož aby na něj odpověděla.
Pokud má nějaké povědomí o e-mailu/Internetu, končí to u čtení zpráv, bulváru a přeposílání 'vtipných' PowerPoint prezentací a šestimegových videí mailem.
Odpověď na e-mail netrvá nikdy tak dlouho aby se prodlení dalo ospravedlnit něčím takovým jako "neměl jsem čas". Pokud ho nemám, můžu poslat alespoň info, že odpovím později.
Často je ale odpověď otázkou minuty. Souhlasím s článkem.
Ono je to trochu jinak, problem je spise v tom, ze jsem si my sami sebe dovedli do situace, kdy si myslim, ze e-mail MUSI byt rychly prostredek. Na emaily bezne odpovidam tehdy, az mam cas:( Pokud to samozrejme neni neco urgentniho (pokud ano, da se na to v mailu upozornit, pripadne pouzit telefon). Na to ma kazdy soukromy obcan pravo.
Pokud jde o instituce - je-li email podan radne a neni-li odpoved vcas podle spravniho radu, je to problem. Je-li odpoved vcas nebo nema-li urednik za ukol na tento mail odpovidat, je to zcela OK.
Chyba je opravdu (dle meho) vice na nasi strane v tom smyslu, ze si myslime, ze na mail se musi odpovidat hned. Nemusi.
Přesně tak, to jsou články, že se chce až brečet! Jeden horší než druhý. Tady si to asi někdo plete s blogem. Se divím šéfredaktorovy, že takový bezduchý spatlaniny vůbec nechá vydat.
Zjedodušujete a zobecňujete, což je obvykle chybou. Víte, já jednoho státního úředníka mám doma a ICT se živím už dost dlouho, takže myslím, že přece jen trošku do problematiky vidím.
Vy vůbec netušíte, jaká situace občas nastává kde úředník honěn nadřízenými, předpisy, normami, správním řádem musí stíhat dělat věci, o kterých se vám ani nezdá. Narozdíl od mnoha lidí v soukromé sféře na něm občas také bývá závislá budoucnost mnohonásobně více lidí, než vy kdy osobně poznáte a to vše dělá bez patřičného vybavení a podpory. Tiskárna vzdálená 50 metrů chodbou, protože je na úřadě jediná a tu chce mít u sebe nadřízený? Běžné. Email který někdy dojde, někdy nedojde, někdy dojde i po týdnu - nereálné? Ale kdepak.
Budete odpovídat na emaily nudícího se prudiče, nebo raději půjdete řešit k soudu případ nezletilého, zjišťovat proč jej už rodiče nechtějí a kdo se jej teď ujme? Možná byste stihl i ten email, ale v tom okamžiku vám zavolá nadřízený orgán a zdrbe vás za to, že daná strana sporu se odvolala a její právník roztrhal vaši práci, což je samozřejmé, protože on je specializován na to, aby dokázal zadupat úředníčka, který žádnou právní podporu na úřadě nemá.
Vy tu mluvíte o čemsi na úrovni ministerstva. Zkuste si strávit týden někde na úrovni města, nebo městské části a pak se navážejte do úředníků.
K článku - co vám poradit? Posílejte své "připomínky na něž ani nečekáte odpověď" (už to je maximální arogance bez ohledu na adresáta) institucím poštou a poučte se o správním řádu. Pak můžete polemizovat o tom, zda lhůty odpovídají dnešní uspěchané době, či nikoli, ale třeba by mohlo být dobré se zamyslet, proč tam jsou. Ani byste něvěřil, kolik práce se dá udělat za dobu, za kterou lze vypotit jednu subjektivní glosu.
Ano. Já psal s tím, že takového 'úředníka' mám také 'doma'. Takže vše, co jsem psal, je sice zprostředkovaná zkušenost, ale z velice blízkého zdroje. A jedná se o městský úřad.
Co se týká tiskárny vzdálené 50 metrů - mám jinou zkušenost. Plavební správa v našem městě má MINIMÁLNĚ jednu tiskárnu u KAŽDÉHO PC (sám jsem jim pomáhal stěhovat a zapojovat techniku). Něco jako tiskový server asi neznají. A to mají stoly ve velké kanceláři, kde je více lidí. O neznačkový HW bych tam nezavadil.
Stejně tak městský úřad. Barevné laserovky, inkoustové tiskárny... Každého půl roku nový mobil. A to nemluvím o nějakém šéfovi nebo starostovi.
Takže pokud říkáte, že úředníci nemají techniku, nevěřím vám. A pokud to tak je, tak asi mají neschopné vedení, protože podle mých zkušeností, mají velice dobré možnosti sehnat si značkové vybavení.
Že jim nejdou maily je možná argument pro toho úředníka, ale já ho jako občan, řádně platící daně, neberu. Asi si administrátoři v pracovní dobu slepují PPT prezentace.
Vnímám to tak, že nejhorší komunikace je s úřady. Soukromé firmě napíšu a pokud nemám odpověď hned, často se ji dočkám do několika dní. Na úřad raději volám, protože je to jako posílat maily do černé díry...
Souhlasim, je to presne tak. Mam taky mezi znamymi par statnich uredniku (ministerstvo, mesto, kraj - zkratka je to ruzne). Za nase dane si tam tisknou barevne obaly na vypalena DVD, jejihz obsah si stahuji/prepaluji opet za nase dane. Problem s vybavenim maji mozna na vsich o 20ti obyvatelich, ale jak bylo zmineno, zde se nakupuje vyhradne znackove zbozi, bez ohledu na cenu a uzitek.
Kdyz po nich pak clovek neco chce, tak se jeste chovaji arogantne. Ani se nedivim ze leckdo nema daleko jim rovnou na miste jednu vysit, 90% z nich si to zaslouzi.
Moje osobni zkusenost s urady je takova, ze kdyz tam clovek neco chce vyridit rychle a efektivne, musi prijit uz dopredu nasran a tvarit se velmi agresivne.
Mimochodem, k te poznamce predchozi reakce "poslete to postou", pokud vim maji urady zakonou povinost reagovat i na maily. Ja (a spousta jinych) si je za to totiz PLATIM! Oni jsou MI zamestnanci!
Heledte clovece, kdyz jste prednasranej, tak nechodte na urad ale radsi si trochu zabehat. Rika se, ze jak se do lesa vola, tak se z lesa ozyva. Ja poslednich par let nemam s uredniky zadne problemy (financak a socialka). Problemy jsou se zastupitelstvy, protoze zastupitele prosazuji ruzne zajmy. Ted mluvim treba o stavebnim odboru nejmenovane prazske casti. Zjistite, ze kdokoli si muze postavit kdekoli jakoukoli hruzu. Jen kdyz to ma dobre podchycene u zastupitelu. Tam jsou potom urednici neprijemni, mistnost pro nahlednuti do spisu je vydychana k zalknuti a po-te co vyndate fotak, ze si par stranek ofotite, tak situace hrozi propuknutim fyzickeho nasili.
Vytvoření SMYSLUPLNÉ odpovědi na e-mail může velmi často trvat dost dlouho. Odpověď "odpovím později" je opruz, který tázanému nic nepřinese, zahlcuje e-mail a zdržuje obě strany.
Navíc chci-li alespoň někdy trochu koncepčně pracovat, vypínám e-mail.
Za predpokladu, ze by Vas email byl jediny ktery te osobe za cele dva mesice prijde by se dalo mluvit o nedbalosti. Existuje vsak i jine, mnohem jednodussi a pravdepodobnejsi reseni:
Uboha osoba je nucena cele dny a tydny odpovidat na tisice kratkych vtipnych a rypavych pripominek lidem, kteri tu odpoved stejne ani nebudou brat jako argument. Pri tom vsem jeste musi delat svou skutecnou praci, ktere se tykaji ty poznamky. (v pripade ze by autobus ve kterem sedite pichnul, byl byste radsi, aby Vam ridic do podrobna vypravel jak bude menit pneumatiku a proc a jake naradi pouzije a proc atd, nebo byste chtel aby proste tise sel a kolo co nejrychleji vymenil?)
Preji Vam, abyste se nikdy nedostal do casove krize;-)