Dublinský DART umí aktuální polohu svých vlaků už pěknou řádku let :-) http://www.irishrail.ie/timetables/live-map-dart
Ony to zvládají i autobusy v rámci PID, ROPID to vyžaduje. Jedinou výjimkou v rámci PID jsou právě autobusy DPP (a některé autobusy jiných dopravců, které tím ještě nejsou vybavené.) Tady to máte na mapě: http://www.mpvnet.cz/pid/map/
dpp ma aktualni polohu linek mhd dle gps jiz dlouho, jen ji odmitazpristupnit verejnosti, maji to jen pro svoji potrebu, docela hezky program na to maji
http://cs.wikipedia.org/wiki/DORIS
audis - dtto pro autobusy
Na GitHubu NeverRun píšou, že magistrát plánuje brzy zpřístupnit server s ostrými daty – předpokládám, že to budou právě data z DORISu a dalších.
Tak magistrat take uz "planuje brzy" otevrit Tunel Blanka, ze :-)
Vypada to hezky, ale je to presne jedna z tech veci, ktera je naprosto k nicemu. Verejne doprave schazi uplne jine veci.
Pravda, onehda sem cetl pekne pojednani, ze kdyby se do Blanky konaly exkurze, a kazdy prinesl jako vstupne kyblik hliny, tak ji za cca 3 roky zasypem, a usetrime miliardy za dostavbu a dalsi desitky za provoz.
Pokud jsou me informace spravne, tak cena zacina atakovat 50GKc (se vsim vsudy), a to je treba jeste pocitat, ze provoz rozhodne zadarmo nebude (uz ted se dohaduje mesto o tom, kdo bude platit sviceni, a to tam jeste zadny provoz neni).
Jak dlouho by za to mohlo jezdit veskere MHD zdarma? 10let? Po odecteni nakladu na vyber jizdneho mozna i 20let.
Pro mne je určitě užitečné vědět, že nemusím pospíchat, můžu ještě chvíli zůstat nebo mám jít rovnou pěšky, protože autobus nebo vlak mají zpoždění.
Veřejné dopravě schází spousta jiných věcí, jenže na ty důležité chybí buď politická vůle nebo schopnost to udělat. Přičemž do té druhé kategorie patří například velmi špatné informování při mimořádnostech, což zrovna tyhle aplikace pro sledování provozu v reálném čase do určité míry nahrazují (bohužel). No a hlavně takovéhle aplikace nijak nebrání realizaci těch podstatnějších změn.
Tak zrovna české hromadné dopravě toho chybí málo, všude jinde je to mnohem horší a hlavně dražší. Jsme dost zmlsaní.
To je castecne pravda, coz neznamena ze neni co zlepsovat. Ohledne ceny, ta je (vzhledem k zdejsim platum) vysoka az dost.
Kdyby sis to přečetl pořádně, tak bys zjistil, že u tramvají je to podle inframajáků po trase, rozmístěných ve vzdálenosti odpovídající 5 - 10 minutám jízdy, což není ani na každé zastávce. To poskytne přesnost na hony vzdálenou tomu co by se dalo získat z GPS, viz sekce Výstupy pro veřejnost.
Autobusy mají podle toho textu GPS ve dvaceti procentech, což je taky o ničem, takže problém není jen to zveřejnit, ale že ta data se vůbec nesbírají.
To jsou ovšem zastaralé informace. V tramvajích už se pro hlášení zastávek také používá GPS, akorát nevím, jak je to momentálně rozšířené. Počet autobusů vybavených GPS se od roku 2000 také určitě zvýšil.
Na druhou stranu „všude jinde“ má člověk lepší alternativy, třeba individuální neautomobilovou dopravu, která není o hubu. V Práglu na to sere pes, pokud se nejedná o nějakou obligátní malou domů, která je lidem ale úplně k ničemu.
http://tracker.geops.ch/?z=16&s=1&x=830444.3142&y=6712996.3215&l=transport
Celosvetove, pouziva bud jizdni rady nebo gps, podle toho, co je k dizpozici. V CR jsou viditelne mezinarodni spoje, nebot jine jizdni rady zatim k dizpozici nejsou.
Alza.cz počátkem letošního roku v Praze na Flóře otevřela takzvanou „prodejnu budoucnosti“, kde nenajdete prodavače, ale pouze Alzaboxy. Šlo…
Proces, kterým Facebook rozhoduje o tom, které příspěvky, fotky či videa ponechá a které smaže, byl odjakživa dost nejasný a problematický…
Česká společnost Etnetera po sedmi letech mění výkonného ředitele. Nově se jím stal Petr Votoček, který doposud vedl projektovou divizi. Na…
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2018 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Powered by Linux.
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.