Přechod televize Barrandov na novou programovou pozici v multiplexu 2 a s ním spojená nutnost přeladit přijímače se minulý týden negativně podepsala na sledovanosti tohoto programu. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku se Barrandov propadnul na nejhorší čísla nejen za letošní, ale i loňský rok. Horšího výsledku než aktuálního podílu 3,63 procenta (což bylo o 1,41 procentního bodu méně než v předminulém týdnu) dosáhnul Barrandov před více než dvěma lety, v květnu 2011. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013
Přesto Barrandov nebyl nejvíce klesající televizí minulého týdne. Tento titul připadnul hlavnímu kanálu Novy, který si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku pohoršil oproti předchozímu týdnu o 2,06 procentního bodu na hodnotu 22,44 procenta. To je druhá nejhorší hodnota v letošním roce (hůře se Nově dařilo jen první lednový týden). Naopak největší růst vykázal díky začínajícímu tenisovému Wimbledonu Fanda, který si polepšil o 1,52 procentního bodu na hodnotu 2,80 procenta. To je zároveň nejvyšší týdenní podíl tohoto programu od jeho vzniku v létě loňského roku.
K TÉMATU: Doktoři z Počátků na úvod lepší než Ordinace: 2,3 milionu diváků. ČT 24 s podílem 12,26 %
V meziročním srovnání s 26. týdnem roku 2012 nejvíce rostla zpravodajská ČT 24, které letos výrazně „pomohla“ aktuální politická krize. V celodenním podílu na dospělém publiku si polepšila o 1,65 procentního bodu na hodnotu 7,41 procenta. Ještě větší růst, o 1,88 procentního bodu na hodnotu 3,68 procenta, zaznamenaly televize zastupované agenturou Atmedia. Naopak největší pokles potkal ČT Sport, který loni v létě zažíval jednu velkou sportovní akci za druhou. Meziročně klesnul o 5,24 procentního bodu na hodnotu 2,34 procenta. Významný pokles o 4,39 procentního bodu na podíl 14,26 procenta zaznamenala i Prima family.
ČTĚTE TAKÉ: Kriminálce Anděl se v pondělí na Nově dařilo lépe než Gymplu: přes milion diváků
Z hlediska tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku se minulý týden nejléle vedlo Nově Group. Svými pěti volně šířenými programy oslovila v průměru 31,77 procenta dospělého publika, což však bylo o 0,43 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Naopak meziročně vzrostla o 4,82 procentního bodu. Druhé místo obsadila Česká televize s kumulovaným podílem 29,39 procenta, o 0,96 procentního bodu vyšším než v předminulém týdnu. Meziročně si ale pohoršila o 3,28 procentního bodu. Třetí v pořadí Prima Group vykázala souhrnný podíl 22,57 procenta, který byl o čtyři setiny procentního bodu vyšší než v předminulém týdnu, ale meziročně znamenal pokles o 2,64 procentního bodu.
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 15,85 | + 1,01 | + 0,39 |
ČT 2 | 3,79 | + 0,29 | - 0,08 |
ČT Sport | 2,34 | + 0,05 | - 5,24 |
ČT 24 | 7,41 | – 0,39 | + 1,65 |
Nova | 22,44 | - 2,06 | + 0,83 |
Nova Cinema | 4,62 | + 0,07 | – 0,72 |
Fanda | 2,80 | + 1,52 | – nevysílal – |
Smíchov | 1,10 | + 0,07 | – nevysílal – |
Telka | 0,81 | – 0,03 | – nevysílala – |
Prima family | 14,26 | + 0,02 | – 4,39 |
Prima Cool | 4,00 | – 0,06 | – 0,11 |
Prima love | 2,23 | + 0,02 | – 0,76 |
Prima Zoom | 2,08 | – 0,02 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 3,63 | – 1,41 | – 1,46 |
Atmedia | 3,68 | – 0,03 | + 1,88 |
ostatní TV | 8,96 | + 0,95 | + 0,58 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou primárně cílí skupina Nova a jež zajímá televizní inzerenty, si minulý týden nejvíce polepšil opět Fanda. Jeho průměrný celodenní podíl v této cílové skupině vzrostl o 1,67 procentního bodu na hodnotu 3,35 procenta. Nejvíc klesal hlavní kanál Novy, a to o 2,02 procentního bodu na podíl 25,51 procenta. Nova si ale pro změnu nejvíc polepšila v meziročním srovnání: oproti 26. týdnu 2012 rostla o rovný procentní bod. Největší meziroční pokles, o 5,01 procentního bodu na hodnotu 2,43 procenta, vykázal stejně jako u dospělých diváků nad 15 let ČT Sport.
V porovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si minulý týden nejlépe vedla opět Nova Group. Oslovila 37,28 procenta publika, což bylo o 0,37 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, ale meziročně stoupla o 6,19 procentního bodu. Druhou příčku obsadila Prima Group s podílem 23,04 procenta, který byl o 0,28 procentního bodu vyšší než v předminulém týdnu, ale meziročně znamená pokles o 2,60 procentního bodu. Na ČT zbyla třetí příčka s podílem 22,39 procenta. Oproti předminulému týdnu si sice polepšila o 0,91 procentního bodu, meziročně ale výrazně klesla o 4,12 procentního bodu.
Program | Týdenní podíl D15–54 | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 12,28 | + 0,85 | + 0,12 |
ČT 2 | 3,59 | + 0,40 | + 0,28 |
ČT Sport | 2,43 | + 0,14 | - 5,01 |
ČT 24 | 4,09 | – 0,48 | + 0,49 |
Nova | 25,51 | - 2,02 | + 1,00 |
Nova Cinema | 5,89 | – 0,06 | – 0,68 |
Fanda | 3,35 | + 1,67 | – nevysílal – |
Smíchov | 1,78 | + 0,08 | – nevysílal – |
Telka | 0,75 | – 0,04 | – nevysílala – |
Prima family | 11,39 | - 0,08 | – 4,78 |
Prima Cool | 6,48 | – 0,05 | + 0,13 |
Prima love | 2,84 | – 0,04 | – 0,29 |
Prima Zoom | 2,33 | – 0,11 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 3,42 | – 0,94 | – 1,39 |
Atmedia | 3,49 | – 0,19 | + 0,93 |
ostatní TV | 10,38 | + 0,87 | + 0,98 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch