Zajímavé a také prospěšné zdá se být nové vedení ČTÚ. Internet je mocné medium. Vypadá to, že ČTÚ si této praktiky operátora všiml a prošetřuje to. Tak možná proto mění postoj.
Příjde mi to, že zkouší, kam až mohou zajít a třeba když zjištili, že si na ně posvítí regulátor, tak začali ustupovat a praxe se začně měnit.
Ktery uvadi ve svych VOP
"d) (Fair User Policy - „FUP“) poskytovat doplňkovou službu Tesco Mobile Internet s uplatněním pravidel FUP. Objemové limity FUP jsou uvedeny v Ceníku. U denní sazby je FUP limit počítán pro každý kalendářní den připojení; o půlnoci se počítání FUP limitu nuluje. U tarifních balíčků se FUP limit počítá po stanovenou dobu platnosti balíčku počínaje okamžikem aktivace. Při obnovení balíčku se počítání FUP limitu nuluje. Při dosažení FUP limitu je rychlost standardního typu připojení zpomalena na 200 kb/s a znemožněno připojení typu FTP, Video streaming (iTelevize, youtube, stream.cz…). Služba neumožňuje připojení typu P2P."
Ale ve skutecnosti vyuziva podminky pro FUP stejne jako ma O2 http://www.o2.cz/osobni/internet-na-cesty/174895-Parametry_FUP.html , ktere ale jsou mnohem prisnejsi a omezuji mnohem vic veci nez Tesco Mobile uvadi ve svych podminkach.
Nechci obhajovat T-Mobile, kde nefunguje vse idealne a v poslednich mesicich od vypuknuti evoluce je to cim dal horsi, co se administrativy a fungovani systemu tyce, ale Vodafone je jeste mnohem horsi. Jejich propagovani znacky jako privetiveho operatora se naprosto rozchazi s realitou. Mam nekolikalete zkusenosti s obema a to co Vodafone predvadi pri ukoncovani smluv, vyuctovani apod., to si TM nedovoli, pripadne se s nim da snadneji dohodnout na naprave. Jakoukoliv reklamaci mi TM uznal a po delsi ci kratsi dobe vyresil, u Vodafone to bylo nekonecne dohadovani... Toliko moje zkusenost. Pro doplneni a ferovost jeste uvedu, ze v tuto chvili pracuji pro virtualniho operatora a nedovedu si predstavit, ze bychom jej provozovali na siti Vodafone, nejen kvuli neporne horsimu pokryti a velmi spatnym datovym sluzbam, ale take kvuli jeho pristupu a komplikacim v administrative sluzeb.
Tak jsem měl již zažádáno před 14 dny a jak tu již bylo psáno, jako nejbližší datum převodu mi bylo umožněno asi 8.10., tedy konec následujícího zúčtovacího období. Dnes jsem po přečtení článku znovu volal na infolinku, starý převod jsme stopli a podle nových podmínek zažádali znovu a bude převedeno za 4 pracovní dny odteď. :)
17.9. psáno na Vodafone CZ+
Proces přenosu jsme nově upravili a pro zákazníka zkrátili. Pokud chce zákazník přenést číslo k jinému operátorovi, musí nejdříve podat výpověď služeb na přenášeném čísle. Hned po jejím podání získá unikátní kód nezbytný pro přenos čísla (ČVOP). Když zákazník nemá s Vodafonem uzavřenou písemnou smlouvu, může k přenosu dojít 4. pracovní den od vystavení tohoto kódu. V případě, že má zákazník smlouvu na dobu určitou, tak se výpověď řídí podmínkami vyplývajícími ze smlouvy. Ondra, Péče o zákazníky
Omlátit jim to o hlavu.
Pokud jste bez smlouvy, asi to chce ukončit (k dřívějšímu datumu) a pak si vyžádat ČOPV kód.
Tak to jsem zvědav, jak to bude u mne...
Volal jsem tam v jednu odpoledne, zatím je ticho po pěšině. Když si pročítám tyto reakce, mám pocit, že silně záleží, který operátor na lince to zvedne.
Nechápu to. Musí jim být přeci jasné, že si porušováním zákona a nekonzistentním a přístupem strašně škodí...
Já žádal na prodejně o číslo pro přenos ve středu. Přišly mi hned dvě stejné SMS s textem "...nejblizsi mozne datum prenosu je 24.9.2013. Konec platnosti cisla opravneni pro prenos je 24.9.2013..." Nepřepsal jsem se, skutečně jsou ty datumy shodné i když platnost kódu pro přenos by dle podmínek měla snad být 60 dní. Jelikož nového operátora řeším doručováním přes poštu tak je velmi pravděpodobné že do zítřka novou SIM mít nebudu tak jsem zvědav jaká bude platnost toho kódu za pár dní.
Několikrát jsem byl na prodejně kvůli tomu že chci aby moji SIMku převedl z paušálu na předplacenku a i s takovou hovadinou má ta parodie na operátora neskutečný problém! Přitom moje útrata na té kartě je dlouhodobě ve výši 121 Kč, takže absolutně nezajímavá. Ten telefon je pouze na příjmu. Jestli z něj napíšu 10 esemesek měsíčně, tak je to hodně.