Nic překvapivého. Já jsem zrušil pevnou linku u Telecomu k 31. prosinci. Telefon byl odpojen 2. ledna a v půlce měsíce mi přišla faktura na zaplacení linky za období 1. až 10. ledna. Zaplatil jsem ji co nejrychleji, protože představa, že bych se měl s těmi žlutými zloději vybavovat byť i jen o minutu déle, mi nedělá dobře ještě ani teď.
a neměl jsi náhodou výpověď podle účetního období ? Podle všeho jsi ji měl do 10.1. (předpokládám, že tohle byla Tvoje účetní perioda 11.-10., plátce prostřednictvím SIPO) Jestli jsi měl na faktuře účetní období od 1.-31. (bezhotovostní způsob platby inkasem z účtu)a výpověď pak byla skutečně k 31.12., tak pak nechápu proč jsi platil tu poslední fakturu do 10.1..
No pokud to ale nebylo takhle: výpověď skutečně k 10.1., ale žádost o fyzické odpojení linky do 31.12., pak je vše správně. To že odpojili telefon až 2.1. je bordel, ale je to tak.
Takže než se Ti začne nedělat dobře, tak zapřemýšlej ;-)
Pokud si jste jist, ze jste v pravu, proc jste se nebranil - treba tak, ze neopravneny pozadavek na platbu nemusite plnit a ani nijak aktivne nevystupovat. Je veci protistrany aby Vas aktivne kontaktovala, pokud chce mit zaplaceno (nebo to udela soudni obsilka = stat)...
Nebo je to tak, ze si nejste tak jist, jak to je a mozna i mel CTc pravdu a vy byste platil majlant?
Zákazníci by měli žádat o doplnění standardního dodatku do smlouvy ve stylu:
"Úhradou měsíčního paušálního poplatku za posytování služby se rozumí zaplacení minimálně 85% stanovené částky."
Když je pět dní neposkytování služby v pořádku, je i zaplacení neúplného paušálu v pořádku.
Nejhorší na tom je že pokud zákazník vypoví ADSL od ČT je vždy bez internetu. ČT totiž sice potvrdí výpověď k určitému datu , ale alternetivní operátor není schopen objednat pro zákazníka službu tak zhruba 10 - 14 dnů po tom co ČT službu oficiálně zrušil. Objednávkový systém vyhodí hlášku, že službu nalze objednat protože na lince je již nějaká služba zřízena (staré ADSL od ČT) Takže zákazník je většinou bez internetu 14 dní. TELECOM TÍMTO BRÁNÍ UŽIVATELÚM V HLADKÉM PŘECHODU KE KONKURENCI!
Taky jsem na tenhle problém u žlutejch šmejdů narazil. Nakonec jsem se rozhodl přejít na bezdrát a linku zrušit úplně. ČTc zase ušetřil náklady na 1 linku.
Tiscali mě nechalo koncem roku 2004 bez připojení (pokud pojem chápeme jako možnosti odesílat a přijímat data) 8 dní. Nepřekročil jsem sjednaný limit dat ani žádné ustanovení ve smlouvě, ale pouze jejich interní představu, že nesmím odesílat více dat než přijímat. Byl jsem zoufalý a musel jsem souběžně zřídit druhou tel. linku, na které mi ČT zřídil ADSL, vyšli mi hodně vstříc a zachránili před krachem. Od té doby nemám žádné problémy. Věc jsem řešil s ČTÚ. Tiscali se vyloženě vysmívalo, že si na nich nic nevezmu. Až tato firma zmizí z telekomunikačního trhu, nebudu plakat.
Jenze on je Dane problem v tom, ze Vy i ja to vime, ale co ti zakaznici, kteri v duvere nakoupi Profi (=firemni) varianty DSL pripojeni a jejich podminky co se tyka SLA, vypovedi, reklamaci apod. jsou na te naprosto stejne (naprosto priserne) urovni... Navic by mne zajimalo, jak budete prokazovat, ze to spojeni nebezelo OPRAVDU 5 dnu v kuse, co kdyz mezi tim dosel impuls (= z hlediska ADSL spojeni bylo), ale packet se z toho nedal postavit - splitter si mohl vylamat zuby (= ze sitoveho hlediska sice neco poskozeneho doslo, ale bylo pravoplatne zahozeno nejblizsi - bud linkovou nebo sitovou vrstvou) nebo to nebyl schopen rozlousknout modem... (a co treba kdyz ADSL poskytuje CTc/Telenor a Internet jiny operator) tak a co ted? Myslim si, ze tady je jasne videt, jak nerovnovazny stav ve skutecnosti mezi zakaznikem a provozovatelem v teto oblasti panuje - netece-li voda, vodomer se nepohne, pohne-li se je to bud zavada (opomijim zcela system cejchovani apod.) nebo ta voda skutecne dotekla az za nej... ale u neceho tak abstraktniho (pro BFU) jako 'Internet' to musi byt peklo...
Je to naprosto normalni,tohle delal uz pred rokem a hazel to na Telecom kde sem oklikou zjistil ze to naopak odpojily o par dni pozdeji nez chtel Volny protoze vsichni technici makali na Sazka Arene.
Mate zajimave informacni zdroje, ale opravdu svym selskym rozumem sezerete i s navijakem takovou kravinu, jako ze se firma velikosti CTc na nekolik dnu pri pripojovani Sazka areny zastavi, sjedou se vsichni technici z cele republiky nebo dokonce zahranici do stovezate maticky Prahy aby ta akce klapla? Mimochodem, minimalne jeden technik CTc (ktereho osobne znam - je z rodiny), byt v plne polni pracoval, se te akce neucastnil, takze to berte jako vyvraceni Vaseho tvrzeni...
Proč to prostě Czech On Line neudělá tak, že poslední den dá výpověď a prostě v momentě, kdy zákazník službu zrušil, by nefungovalo připojení? (Myslím tím jméno/heslo, prostě ty přihlašovací údaje). Sice by na modemu dál svítilo ADSL a byl by připojený, ale nikam by se nedostal. Stačilo by prostě v nějaké jejich databázi nastavit platnost jména/hesla... tohle je nějaké zašmodrchané. Vysvětlí mi tohle někdo?
Protoze telekomu plati za tu svitici diodu, takze by na tom prodelal tezky prachy. A kdyz si uvedomite ze on z linky ma asi tak 150 korun, kdezto telekomu plati minimalne 500, tak by ho ten pulmesic stal asi tolik, co na lince vydelal za dva mesice.
To ze nekdo ma ve smlouve, ze se za "nefukcni" povazuje nad 5dnu neznamena, ze jej prave o tech 5 dnu drive mohou odpojit. Je totiz podstatny rozdil, pokud k nefunkcnosti sluzby dojde diky poruse/udrzbe/... nebo umyslnym odpojenim. To prvni muze byt ve smlouve osetreno (napr, jak je u nas bezne, ze musite platit a mate smulu), to druhe osetrit smluvne nelze, respektive je to poruseni smlouvy, ktere by mel CTU (kdyby fungoval) tvrde pokutovat + je zajiste mozne uspesne vysoudit nahradu skody ktera takto vznikne. ISP totiz UMYSLNE (to je velmi podstatne) nedodrzel smlouvu.
Zakaznika nemusi zajimat jak dlouho bude CTc neco odpojovat. Ostatne, pokud to budu delat rucne 1x klik a je odpojeno, prace tak na 1s. nechapu, jak je vubec mozne, ze CTc neumozni ISPckum pristup tak, aby mohli linku (DSL) odpojit sami, respektive zaslali autorizovany pozadavek s datem, ktery se jen vlozi do DB a v dany den provede.
Pokud si nekdo mysli, ze po ustredne beha nejaky manik s nuzkama a odtrihava draty, tak by se mel do nejake ustredny zajit podivat. Neni problem celou ustrednu prekonfigurovat z domova pres obycejny modem (a trebas pri tom odpojit telefony uplne vsem behem nekolika sekund).
To po ty ustredne beha nakej robot kterej automaticky zapojuje/vypojuje lidi(draty) z dslamu a ze splitteru? To maji tech portu tolik ze kazdej ucastnik na dany ustredne je napojenej na dslamu s tim ze pak staci jenom zapnout/vypnout danej port pres remote management?
Jak rikam, jdi se do ustredny podivat. K ustredne je predevsim pripojena kazda tlf linka a jak se s tim pracuje uz rozhoduje primo ustredna, bezne ti bezi signal na 4kHz filtr a pak se sampluje, digitalizuje a pripadne komprimuje. Kdyz s tim chces delat neco jinyho, tak jen pripojis modul na kterej presmerujes prislusnej provoz. Zadny pripojovani a odpojovani dratu. Jediny co mas na vstupu je rozvodna, kam sou vsechny ty draty privedeny. Takze ustredna proste presmeruje provoz z vybranych linek na porty dslamu.
Božíčku, Ty malý naivo ! Samozřejmě, že se na DSLAM fyzicky tahá drát z portu ústředny na vstup DSLAM a z jeho výstupu zase na rozvaděč, kam jsou zapojeny ty dráty ze země. Při rušení se DSLAM vyřadí, dráty stáhnou a jiný se natáhnou z portu ústř. na rozvaděč. A hlavní rozvod ústředny rozhodně není tryskovej stav, kterj by ty dráty dokázal natáhnout sám.
Jak říkáš, jdi se do ústředny podívat a nešiř tady bludy. Kua občas se tady vyskytnou nesmysly, že by člověk vylít z kůže
No mi to bylo právě nějaký divný
Cituju z toho earchivu.cz:
Z hlediska ADSL služeb je podstatné, že právě zde dochází k "odbočení" těch místních smyček, na kterých má být zřízeno ADSL. Místo toho, aby "pokračovaly" přímo do příslušného portu telefonní ústředny, musí být vhodně "odbočeny" tak, aby nejprve prošly skrze splitter. Ten rozdělí jejich přenosové pásmo na dvě části -
Teda nevim co mate za ustrednu, ale co sem mel cest videt ja (na ustredne nedelam aby bylo jasno), tak tam byl dslam pripojen jako dalsi skrinka do bloku ustredny a zadne tahani kabelu se nedelo (teda krom uvodni instalace a propojeni s ustrednou). V opacnem pripade nevim za to telecum vyhodil ty desitky miliard.
V zákopech první linie (na RSÚ, kterých je naprostá většina) je DSLAM pouze vykabelován na běžný zářezový pásek na hlavním rozvodě. Takže je to v podstatě jako spliter na odchozí straně. Z jedné strany se do toho strčí linka z ústředny, vykabelováním jde do DSLAM, tam se na ni namoduluje "henten internát", to celé se vrátí stejným vykabelováním zpět a natáhne se to na zářezák, kde jsou zakončeny dráty z venku. A je to. Prehistorické, leč plně funkční. Rozhodně se nekoná: "tady tím čudlíkem pohnu a je to tam". To by asi stálo ne desítky, ale stovky miliard. Prozatím platí, že maník s klubkem drátu vyjde levnějc než tuna sofistikovaného železa s dálkovým ovládáním.
Co se rychlosti rušení a zřizování týče, viděl bych to spíš na administrativní problém, než na neschopnost jedince fyzikálního pohybu s drátem v prostoru, či neschopnost toho posledního v řadě zmáčknout daný čudlík dálkového ovládání sofistikovaného železa. On workforce management je na chudej lid docela prevít, víme!?
Ono běžnýmu člověkovy je to divný. Já se teda do founů a DSL nedělám, ale z mnoha informací si člověk složí jistou vizi, která je podepřena ekonomickou úvahou.
Stačí uvažovat technicko-selsky.
Mé mozkové pochody probíhali takto:
Zjednodušeně.Drát ústředny jde přes nějaký propojovací pole do linkový karty ústředny.OK. Pak někde mám splittery a někde mám rack s dslamem.Toto nějak zdrátovaný. A některý dslamy mají splitry vestavěný. OK. Dslam má omezeně portů. Tudíž je na dslam napojený jenom mizivý procento userů který opravdu tu službu chce. Jak je napojeno? Úvaha první. Je tam nějakej udělátor kterej usera přes pokyn z řídícího compu přepojí pokud chce dsl. Ten udělátor ale stojí prachy a musí být před tou kartou. Museli by jich tam bejt mraky/nebo mraky linek procházejících velkým udělátorem, když uvážím co ústředna může obsluhovat linek. Mraky udělátorů-mraky peněz. A tý mravenčí práce při jejich montování. ČTc je nadzaměstnanej a je pro něj tisíckrát výhodnější tam poslat svýho šroubováka než si děsně komplikovat život.
Ono asi nejlepší bude dát příklad. Budu počítat z paměti a tak to nebude tak přesné.
Je město (pro pražáky prostě "sleepy hollow") asi patnáct táců hjůmajníků. K tomu oustřednička našeho nejmenovaného nenáviděnce o kapacitě dejme tomu pět litrů portů. A do toho baráčku, kde stojí, je přivedeno v bratru asi tak osm tisíc linek (pro ty co jsou v jiném století "light twisted pairs"). Všechny ty dráty se soustředí v jednom velikém racku, kterému se postaru říké hlavní rozvod, na zářezových páscích technologie siemens. (pro skalní fandy technoligie RJ je to proto, že to tu bylo dřív, není to tak skladné a při montáži na sto zaříznutých drátů budou v horším případě nefungovat dva, v lepším žádnej). No a tam se mezi těmi pásky, které představují porty ústředny a těmi co končí ty linky zapojují takové kousky drátů, kterým se říká ranžír. Takže např. vnější dráty (jak se na to přišlo při propojování v drátech v zemi nebudu obtěžovat) s pořadovým číslem sedmtisícdvěstěpadesátšest se kusem drátu zapojí na port ústředny s poř. č. padesátdva. Portu ústředny se programově dá přiřadit volací číslo xxx xxx xxx, přičemž platí (aby to nebylo tak jednoduché), že všechny jsou si rovny a některé jsou si rovnější. On občas taky někdo zatouží po ISDN, že.
Nu a takhle to chodí nějakej pátek. Pak se zjeví digitální pánbůh a řekne: "Budiž nějaké, (ale u nás na potvoru), ADSL." Proběhne inventura a buzinec plan a ty maličké ústředničky se postupně začnou vybavovat zařízením, kterému se říká DSLAM. A zase neplatí co port ústředny, to port DSLAM, ale na výše uvedený příklad se na první nástřel zprovozní asi tak sto šedesát portů (internetů) ADSL. No ateď jsme koněčně u toho udělátoru. Dráty z venku (od telefonu) vedou přes rozvod do ústředny na HW periferii (no asi tak nějak) ústředny do A/D převodníku a šup s tím do multiplexu (asi tak sběrnice). Takže jestli chceš nějak dostat na dráty k telefonu nadhovorové pásmo (nad 4kHz o nichž mluvíš) musíš to udělat před, nebo přímo v HW periferii ústředny (ergo kladívko, buď na desku portů ústředny nějak "našroubuješ našroubovatelný modul ADSL s našroubovatelným našroubovaným nadhovorovým spektrem", vyměníš desku protože je nepřešroubovatelná na našroubovatelný našroubovátor, nebo to uděláš ještě před ní). Na rozvodě přibyde pásek s vyvedeným splitrem od DSLAM a může se drátovat. "Chceš na své lince ADSL?" "No problem!" Jeden maník patřičně upraví ranžíry, druhej řekne DLSAMu, jakou rychlost, agregaci, FUP atd.
Abych to tedy nějak ukončil. Pro někoho fyzicky předpotopní způsob uspokojení jeho duševně futuristických potřeb rozhodně není příčinou toho, že jeho představa termínu nebyla splněna.
No vono je to hlavne vo tom, ze je lepsi pockat 14 dni ci mesic, kolik se sejde objednavek a pak je zapojit najednou, nez jezdit kazdej den tahat jednu linku.
To by se elektronickému Bohovi zvanému JEF přepálily všechny pojistky a pro dispečery a jejich šéfdispečery by nestačila jezdit rychlá... A padák by po liniovám vedení letěl dolů jako vystřelený z praku.
Lupo, chybi vam tam v kratkych zpravach informace o tom ze Berdar podle CT1 take pri odvozu do nemocnice strilel na automobil o kterem se domnival, ze v nem utocnici jsou. Jsem zvedav jak se k primerenosti obrany postavi policie v tomhle zajimavem pripade.
To je skoda. Ja jsem pekny parchant a ty penize mu uprime zavidim. Zejmena s ohledem na jeho zcela vyjimecnou schopnost zvladat stresove situace. Proste jsem uz takovy - zlo samo.
Ja snad ani zvedavy nejsem. Tu bezzubou mlhu co PCR vypusti si umim predstavit. Na pripade mne nejvic zaujala expresni dodavka duvodu napadeni. Takove usilovne cpani vysvetleni pod nos ma vetsinou zakryt neco kalnejsiho. Trebas nesplnene sliby prebend za postrceni privatizace CTc nekym (ex-)vlivnym?
uz to asi zacina:
"Vyšetřovatel Milan Kapek dnes ČTK řekl, že útok na Berdára vyšetřuje pro podezření z trestného činu ublížení na zdraví. Tato právní kvalifikace však nemusí být konečná, policisté ještě čekají na výsledky lékařské zprávy. "O druhém incidentu jsme zatím nerozhodli, protože se prohledávalo poškozené auto. Ohledně právní kvalifikace musíme počkat," uvedl Kapek. Kriminalisté podle něj musí zjistit způsobenou škodu na vozidle a charakter střelby. Poté zřejmě posoudí, zda šlo o přestupek nebo o trestný čin. Vyšetřovatel také potvrdil, že auto po Berdárově střelbě havarovalo. "Vjelo do příkopu," upřesnil." (ceskamedia.cz)
x
"tyřmi výstřely se loni v červenci na rušné křižovatce poblíž centra Plzně snažil dnes již bývalý policista Radomír Mecner zastavit chodce, který přecházel ulici na červenou a pak před mužem zákona utíkal. Ve středu ho plzeňský městský soud za zneužití pravomoci veřejného činitele a pokus ublížení na zdraví potrestal dvouletým podmíněným trestem. Také mu zakázal pracovat se zbraní." (novinky.cz)
sam jsem nedavno rusil ADSL linku od IOL (CTc), k memu prekvapeni to zvladli podle mych predstav, linku odstrihli v poledne den po vyprseni vypovedni lhuty.
Já mám zase opačnou zkušenost - alternativní operátor, u kterého jsem zrušil ADSL, mne nějak "nechce pustit". Měl jsem ADSL od EMEA Telecom s.r.o., smlouvu jsem řádně vypověděl a smlouva byla ukončena k 30.4.2005. EMEA Telecom měli poté oznámit Českému Telecomu, že smlouva byla ukončena, Telecom pak může "odblokovat" moje telefonní číslo od starého ADSL a pak mi může nový operátor spustit nové ADSL. Bohužel EMEA Telecom na to kašle (co kašle, přímo ser...) a do dnešního dne (10.5.2005) nebyli schopni Telecomu oznámit, že skončili na mém tel. čísle poskytovat ADSL. Volám jim tam denně, ale slyším jen sliby. Takže asi také pomsta za to, že jsem si dovolil od nich odejít.