Hlavní navigace

Přichází vystřízlivění z Facebooku, marketéři chtějí viditelnější návratnost investic

Daniel Dočekal

Co víc, investice směřují i jinam, než ve velkém do Facebooku. V přehledu toho, co se stalo tento týden, se ještě dozvíte, jak v USA věří televizi, novinám a sociálním sítím, jak Microsoft vyhlašuje válku Apple a o čtyřech milionech dolarů, které chce Google po Oracle. Skončíme tím, jestli dodržujete slušné vychování na mobilních telefonech.

Televize je bezkonkurenčně nejdůvěryhodnějším zdrojem pro získávání informací, tedy alespoň v USA. Je na tom dokonce prakticky dvakrát lépe,  než noviny. A zcela prohrávají sociální média. Podrobnosti v Traditional Media Still Most Trusted Sources of Info

Skutečně je neschválení ACTA začátkem konce naší civilizace? Zajímavé čtení najdete v Guardianu. Čtěte v Throwing out Acta will not bring a free internet, but cultural disaster

HARDWARE

Apple opouští EPEAT, americký registr „zelených“ počítačových technologií. Podrobnosti hledejte v Apple pulls products from green electronics registry

Jedna opravdu hodně divná myš. 

Microsoft vyhlašuje válku Apple a chystá se vyhrát. Zbraní je… Surface. Podrobnosti v Microsoft’s Ballmer Declares War on Apple, Considers Smartphone

WEBDESIGN, INTERNET

www.whatsmydns.net se hodí v okamžiku, kdy měníte DNS záznamy a chcete si ověřit, jestli se změna projevuje. Tahle služba umožní zeptat se řady různých DNS serverů po celém světě.

SOFTWARE

Mohl by se hodit, grafický editor „podobný“ známému Paint.NET. Tenhle má název Pinta. Více v Free Cross-Platform Image Editor Similar to Paint.NET

MARKETING

Zhruba 18 % uživatelů US internetu by koupilo nějakou značku, pokud jejich přítel je fanouškém této značky na sociálních médiích. Podrobnosti v The Ripple Effect of Following a Brand on Social Media

Že by snad konečně vývoj správnějším směrem? eMarketer.com uvádí, že marketéři snižují pozornost věnovanou Facebooku a síly věnují na další aktivity na webu. Detaily v Marketers Lessen Focus on Facebook Compared to Rest of Web

BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO

Google chce po Oracle čtyři miliony dolarů v podobě úhrady nákladů na soudní spor týkající se Javy. Podrobnosti v Google demands $4 million in legal fees from Oracle

Yahoo! Voices hacknuto a skoro půl milion hesel se ocitlo online. Podrobnosti v Yahoo Voices Hacked: 450,000 Passwords Posted Online.

Asi vás nepřekvapí, že si uživatelé mobilních telefonů myslí, že na mobilním telefonu mají nějaké soukromí a že jejich data jsou v bezpečí. Podrobnosti o jednom užitečném průzkumu hledejte v Mobile phone users sorely mistaken about how much privacy they have

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Britové pod 25 let se zpravodajské věci dozvídají primárně ze sociálních sítí. Více v Social Media Is the Top News Source for Brits Under 25. A možná je to další moment, kdy by se i česká média měla zamyslet nad vztahem k sociálním médiím. V řadě případů je jejich přístup silně odmítavý.

BBC objevilo, že na Facebooku ve velkém frčí falešné účty. Facebook to samozřejmě popírá, inzerenti samozřejmě nadávají na vyhozené peníze. Podrobnosti v Facebook ‚likes‘ and adverts' value doubted

Měli by šéfové významných firem používat sociální média? Protože oni je poněkud nepoužívají. Více v Top CEOs Aren’t Using Social Media, Study Says — Should They Be?

STARTUPY A EKONOMIKA

M.dot získal investici od Acrhimedes Labs. Více v M.Dot Builds Better Mobile Site Creator, Gets Archimedes Labs’ Largest Investment Yet

INFOGRAFIKA

Where Are Your Mobile Manners? řeší otázku toho, kam se podělo slušné vychování. V souvislost s mobilními telefony.

EBF17_braverman

E-KNIHY

Next Issue Media spouští novou „trafiku“ pro iPad. Za 10–15 dolarů měsíčně si můžete číst co hrdlo ráčí. Na výběr je 39 magazínů. Vice v All-You-Can-Read Magazine Subscription App Launches on iPad

Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv. V drtivé většina zahraničních. Vzniká průběžně celý týden. Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN

Našli jste v článku chybu?