Mimořádné povodňové zpravodajství minulý týden pořádně zahýbalo průměrnými celodenními podíly televizí na sledovanosti. Zpravodajská ČT 24 se dostala na nejlepší čísla od letošního roku, když ji v průměru denně sledovalo 11,06 procenta publika staršího 15 let. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 3,94 procentního bodu. Naopak Prima family se s podílem 13,92 propadla na vůbec nejhorší letošní výsledek, když si ve srovnání s předminulým týdnem pohoršila o 1,84 procentního bodu. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013
V meziročním srovnání s 23. týdnem loňského roku vykázala největší nárůst opět ČT 24, a to o 4,44 procentního bodu (z loňských 6,62 na letošních 11,06 procenta). Nejvíce klesala ČT Sport, která loni touto dobou vysílala přenosy z fotbalového Eura. V jejím případě šlo o pokles o 4,49 procentního bodu (z loňských 7,24 na letošních 2,75 procenta). Významně meziročně klesala i Prima family, a to o 3,69 procentního bodu z loňské hodnoty 17,61 procenta na letošní podíl 13,92 procenta. Naopak stanice zastupované agenturou Atmedia zvýšily svůj podíl o 1,66 procentního bodu na hodnotu 3,25 procenta.
K TÉMATU: ČT 24 rostla předminulý týden nejvíc ze všech českých televizí, padala Nova Cinema
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 15,14 | – 0,64 | + 0,20 |
ČT 2 | 3,83 | – 0,07 | - 0,12 |
ČT Sport | 2,75 | + 0,58 | - 4,49 |
ČT 24 | 11,06 | + 3,94 | + 4,44 |
Nova | 23,48 | – 0,65 | + 0,01 |
Nova Cinema | 4,12 | + 0,15 | – 0,74 |
Fanda | 1,33 | + 0,02 | – nevysílal – |
Smíchov | 0,96 | 0 | – nevysílal – |
Telka | 0,66 | – 0,04 | – nevysílala – |
Prima family | 13,92 | - 1,84 | – 3,69 |
Prima Cool | 3,65 | – 0,02 | – 0,83 |
Prima love | 2,06 | – 0,14 | – 0,45 |
Prima Zoom | 1,78 | – 0,60 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,31 | – 0,18 | – 0,39 |
Atmedia | 3,25 | – 0,07 | + 1,66 |
ostatní TV | 7,70 | – 0,44 | – 0,33 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch
V porovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku vyhrála Česká televize, jejíž čtyři programy oslovily v průměru 32,78 procenta publika. Oproti předminulému týdnu si polepšily o 3,81 procentního bodu, meziročně však jen o tři setiny procentního bodu. Nova Group se musela spokojit s pozicí dvojky na trhu a kumulovaným podílem 30,55 procenta, který byl o 0,52 procentního bodu horší než v předminulém týdnu, ale z meziročního porovnání jde o nárůst o 2,22 procentního bodu. Třetí místo zbylo na Primu Group s podílem 21,41 procenta. Oproti předminulému týdnu jde o poklas o 2,60 procentního bodu, meziročně dokonce o 3,19 procentního bodu.
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí prioritně skupina Nova a která je atraktivní pro zadavatele reklamy, minulý týden nejvíce rostla opět zpravodajská ČT 24. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 4,07 procentního bodu na hodnotu 8,93 procenta. Meziročně ale nejvíc stoupal hlavní kanál Novy – o 1,36 procentního bodu na hodnotu 26,65 procenta. Největší pokles oproti předminulému týdnu vykázala Prima family, která si pohršila o 1,95 procentního bodu na podíl 11,05 procenta. Hlavní kanál Primy klesal nejvíc i v meziročním srovnání, v němž si pohoršil dokonce o 4,37 procentního bodu.
Ve srovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si minulý týden nejlépe vedla skupina Nova. Jejích pět volně šířených programů oslovilo v průměru 35,88 procenta publika, což však bylo o 0,20 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Meziročně si ale polepšila o 4,65 procentního bodu. Druhá byla Česká televize s kumulovaným podílem 26,84 procenta, který byl o 4,02 procentního bodu lepší než v předminulém týdnu, ale v meziročním srovnání o 0,84 procentního bodu horší. Prima Group na třetím místě dosáhla podílu 21,59 procenta, což znamenalo mezitýdenní pokles o 2,71 procentního bodu a meziročně dokonce o 3,70 procentního bodu.
Program | Týdenní podíl D15–54 | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 11,29 | – 0,56 | – 0,73 |
ČT 2 | 3,69 | – 0,06 | + 0,45 |
ČT Sport | 2,93 | + 0,57 | – 1,22 |
ČT 24 | 8,93 | + 4,07 | + 0,66 |
Nova | 26,65 | – 0,18 | + 1,36 |
Nova Cinema | 5,37 | 0 | – 0,57 |
Fanda | 1,66 | + 0,10 | – nevysílal – |
Smíchov | 1,60 | – 0,01 | – nevysílal – |
Telka | 0,60 | – 0,11 | – nevysílala – |
Prima family | 11,05 | - 1,95 | - 4,37 |
Prima Cool | 5,84 | + 0,10 | – 0,94 |
Prima love | 2,66 | – 0,23 | – 0,43 |
Prima Zoom | 2,04 | – 0,63 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 3,75 | – 0,53 | – 0,57 |
Atmedia | 3,07 | 0 | + 0,81 |
ostatní TV | 8,87 | – 0,58 | – 0,35 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch