Prima family minulý týden na nejhorších číslech za letošní rok, ČT 24 na nejlepších

12. 6. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Mimořádné povodňové zpravodajství udělalo z ČT 24 čtvrtou nejsledovanější televizi v zemi. Ohrožovala pozici trojky, na které byla Prima family.

Mimořádné povodňové zpravodajství minulý týden pořádně zahýbalo průměrnými celodenními podíly televizí na sledovanosti. Zpravodajská ČT 24 se dostala na nejlepší čísla od letošního roku, když ji v průměru denně sledovalo 11,06 procenta publika staršího 15 let. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 3,94 procentního bodu. Naopak Prima family se s podílem 13,92 propadla na vůbec nejhorší letošní výsledek, když si ve srovnání s předminulým týdnem pohoršila o 1,84 procentního bodu. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

V meziročním srovnání s 23. týdnem loňského roku vykázala největší nárůst opět ČT 24, a to o 4,44 procentního bodu (z loňských 6,62 na letošních 11,06 procenta). Nejvíce klesala ČT Sport, která loni touto dobou vysílala přenosy z fotbalového Eura. V jejím případě šlo o pokles o 4,49 procentního bodu (z loňských 7,24 na letošních 2,75 procenta). Významně meziročně klesala i Prima family, a to o 3,69 procentního bodu z loňské hodnoty 17,61 procenta na letošní podíl 13,92 procenta. Naopak stanice zastupované agenturou Atmedia zvýšily svůj podíl o 1,66 procentního bodu na hodnotu 3,25 procenta.

K TÉMATU: ČT 24 rostla předminulý týden nejvíc ze všech českých televizí, padala Nova Cinema

Průměrné celodenní podíly televizí za 23. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 15,14 – 0,64 + 0,20
ČT 2 3,83 – 0,07 - 0,12
ČT Sport 2,75 + 0,58 - 4,49
ČT 24 11,06 + 3,94 + 4,44
Nova 23,48 – 0,65 + 0,01
Nova Cinema 4,12 + 0,15 – 0,74
Fanda 1,33 + 0,02 – nevysílal –
Smíchov 0,96 0 – nevysílal –
Telka 0,66 – 0,04 – nevysílala –
Prima family 13,92 - 1,84 – 3,69
Prima Cool 3,65 – 0,02 – 0,83
Prima love 2,06 – 0,14 – 0,45
Prima Zoom 1,78 – 0,60 – nevysílala –
TV Barrandov 4,31 – 0,18 – 0,39
Atmedia 3,25 – 0,07 + 1,66
ostatní TV 7,70 – 0,44 – 0,33

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V porovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku vyhrála Česká televize, jejíž čtyři programy oslovily v průměru 32,78 procenta publika. Oproti předminulému týdnu si polepšily o 3,81 procentního bodu, meziročně však jen o tři setiny procentního bodu. Nova Group se musela spokojit s pozicí dvojky na trhu a kumulovaným podílem 30,55 procenta, který byl o 0,52 procentního bodu horší než v předminulém týdnu, ale z meziročního porovnání jde o nárůst o 2,22 procentního bodu. Třetí místo zbylo na Primu Group s podílem 21,41 procenta. Oproti předminulému týdnu jde o poklas o 2,60 procentního bodu, meziročně dokonce o 3,19 procentního bodu.

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí prioritně skupina Nova a která je atraktivní pro zadavatele reklamy, minulý týden nejvíce rostla opět zpravodajská ČT 24. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 4,07 procentního bodu na hodnotu 8,93 procenta. Meziročně ale nejvíc stoupal hlavní kanál Novy – o 1,36 procentního bodu na hodnotu 26,65 procenta. Největší pokles oproti předminulému týdnu vykázala Prima family, která si pohršila o 1,95 procentního bodu na podíl 11,05 procenta. Hlavní kanál Primy klesal nejvíc i v meziročním srovnání, v němž si pohoršil dokonce o 4,37 procentního bodu.

Ve srovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si minulý týden nejlépe vedla skupina Nova. Jejích pět volně šířených programů oslovilo v průměru 35,88 procenta publika, což však bylo o 0,20 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Meziročně si ale polepšila o 4,65 procentního bodu. Druhá byla Česká televize s kumulovaným podílem 26,84 procenta, který byl o 4,02 procentního bodu lepší než v předminulém týdnu, ale v meziročním srovnání o 0,84 procentního bodu horší. Prima Group na třetím místě dosáhla podílu 21,59 procenta, což znamenalo mezitýdenní pokles o 2,71 procentního bodu a meziročně dokonce o 3,70 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 23. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 11,29 – 0,56 – 0,73
ČT 2 3,69 – 0,06 + 0,45
ČT Sport 2,93 + 0,57 – 1,22
ČT 24 8,93 + 4,07 + 0,66
Nova 26,65 – 0,18 + 1,36
Nova Cinema 5,37 0 – 0,57
Fanda 1,66 + 0,10 – nevysílal –
Smíchov 1,60 – 0,01 – nevysílal –
Telka 0,60 – 0,11 – nevysílala –
Prima family 11,05 - 1,95 - 4,37
Prima Cool 5,84 + 0,10 – 0,94
Prima love 2,66 – 0,23 – 0,43
Prima Zoom 2,04 – 0,63 – nevysílala –
TV Barrandov 3,75 – 0,53 – 0,57
Atmedia 3,07 0 + 0,81
ostatní TV 8,87 – 0,58 – 0,35

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).