Hlavní navigace

Prima family minulý týden na nejhorších číslech za letošní rok, ČT 24 na nejlepších

Jan Potůček

UVNITŘ TABULKY – Mimořádné povodňové zpravodajství udělalo z ČT 24 čtvrtou nejsledovanější televizi v zemi. Ohrožovala pozici trojky, na které byla Prima family.

Doba čtení: 3 minuty

Mimořádné povodňové zpravodajství minulý týden pořádně zahýbalo průměrnými celodenními podíly televizí na sledovanosti. Zpravodajská ČT 24 se dostala na nejlepší čísla od letošního roku, když ji v průměru denně sledovalo 11,06 procenta publika staršího 15 let. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 3,94 procentního bodu. Naopak Prima family se s podílem 13,92 propadla na vůbec nejhorší letošní výsledek, když si ve srovnání s předminulým týdnem pohoršila o 1,84 procentního bodu. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

V meziročním srovnání s 23. týdnem loňského roku vykázala největší nárůst opět ČT 24, a to o 4,44 procentního bodu (z loňských 6,62 na letošních 11,06 procenta). Nejvíce klesala ČT Sport, která loni touto dobou vysílala přenosy z fotbalového Eura. V jejím případě šlo o pokles o 4,49 procentního bodu (z loňských 7,24 na letošních 2,75 procenta). Významně meziročně klesala i Prima family, a to o 3,69 procentního bodu z loňské hodnoty 17,61 procenta na letošní podíl 13,92 procenta. Naopak stanice zastupované agenturou Atmedia zvýšily svůj podíl o 1,66 procentního bodu na hodnotu 3,25 procenta.

K TÉMATU: ČT 24 rostla předminulý týden nejvíc ze všech českých televizí, padala Nova Cinema

Průměrné celodenní podíly televizí za 23. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 15,14 – 0,64 + 0,20
ČT 2 3,83 – 0,07 - 0,12
ČT Sport 2,75 + 0,58 - 4,49
ČT 24 11,06 + 3,94 + 4,44
Nova 23,48 – 0,65 + 0,01
Nova Cinema 4,12 + 0,15 – 0,74
Fanda 1,33 + 0,02 – nevysílal –
Smíchov 0,96 0 – nevysílal –
Telka 0,66 – 0,04 – nevysílala –
Prima family 13,92 - 1,84 – 3,69
Prima Cool 3,65 – 0,02 – 0,83
Prima love 2,06 – 0,14 – 0,45
Prima Zoom 1,78 – 0,60 – nevysílala –
TV Barrandov 4,31 – 0,18 – 0,39
Atmedia 3,25 – 0,07 + 1,66
ostatní TV 7,70 – 0,44 – 0,33

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V porovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku vyhrála Česká televize, jejíž čtyři programy oslovily v průměru 32,78 procenta publika. Oproti předminulému týdnu si polepšily o 3,81 procentního bodu, meziročně však jen o tři setiny procentního bodu. Nova Group se musela spokojit s pozicí dvojky na trhu a kumulovaným podílem 30,55 procenta, který byl o 0,52 procentního bodu horší než v předminulém týdnu, ale z meziročního porovnání jde o nárůst o 2,22 procentního bodu. Třetí místo zbylo na Primu Group s podílem 21,41 procenta. Oproti předminulému týdnu jde o poklas o 2,60 procentního bodu, meziročně dokonce o 3,19 procentního bodu.

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí prioritně skupina Nova a která je atraktivní pro zadavatele reklamy, minulý týden nejvíce rostla opět zpravodajská ČT 24. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 4,07 procentního bodu na hodnotu 8,93 procenta. Meziročně ale nejvíc stoupal hlavní kanál Novy – o 1,36 procentního bodu na hodnotu 26,65 procenta. Největší pokles oproti předminulému týdnu vykázala Prima family, která si pohršila o 1,95 procentního bodu na podíl 11,05 procenta. Hlavní kanál Primy klesal nejvíc i v meziročním srovnání, v němž si pohoršil dokonce o 4,37 procentního bodu.

MIF 2018 tip v článku Mikulenka

Ve srovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si minulý týden nejlépe vedla skupina Nova. Jejích pět volně šířených programů oslovilo v průměru 35,88 procenta publika, což však bylo o 0,20 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Meziročně si ale polepšila o 4,65 procentního bodu. Druhá byla Česká televize s kumulovaným podílem 26,84 procenta, který byl o 4,02 procentního bodu lepší než v předminulém týdnu, ale v meziročním srovnání o 0,84 procentního bodu horší. Prima Group na třetím místě dosáhla podílu 21,59 procenta, což znamenalo mezitýdenní pokles o 2,71 procentního bodu a meziročně dokonce o 3,70 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 23. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 11,29 – 0,56 – 0,73
ČT 2 3,69 – 0,06 + 0,45
ČT Sport 2,93 + 0,57 – 1,22
ČT 24 8,93 + 4,07 + 0,66
Nova 26,65 – 0,18 + 1,36
Nova Cinema 5,37 0 – 0,57
Fanda 1,66 + 0,10 – nevysílal –
Smíchov 1,60 – 0,01 – nevysílal –
Telka 0,60 – 0,11 – nevysílala –
Prima family 11,05 - 1,95 - 4,37
Prima Cool 5,84 + 0,10 – 0,94
Prima love 2,66 – 0,23 – 0,43
Prima Zoom 2,04 – 0,63 – nevysílala –
TV Barrandov 3,75 – 0,53 – 0,57
Atmedia 3,07 0 + 0,81
ostatní TV 8,87 – 0,58 – 0,35

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Našli jste v článku chybu?